Gå til innhold

Fritidsreiser for å kjøpe et dyr - kommuner med høy smitte

Anbefalte innlegg

Jeg blir så usikker her. Jeg har lenge lett etter et rasedyr innen arten jeg driver med. Nå har jeg funnet et som jeg kan kjøpe. Jeg har også fått selger til å møte meg halvveis så jeg slipper å reise langt unna eget hjem. Da må jeg ut av min kommune, inn i kommunen der mine barns far bor, også blir jeg møtt i den tredje kommunen. Problemet er at mellom de to siste kommunene skal jeg altså ta en ferge, som gående passasjer tenke jeg. Dette er jo i aller høyeste grad en fritidsreise, samtidig som det er akkurat hva jeg har lett etter i månedsvis! Og det er et levende dyr, så det er ikke så lett å bare be eieren holde av, så henter jeg om en måned eller noe. Jeg selv tar en test nå idag for å være sikker på at jeg ikke er smittet (fordi jeg har allergi, og nå snørrete nese, men vil være helt sikker før reisen. Tok en test for ti dager siden også). 

Men altså... Er dette en ok reise eller er det veldig egoistisk å legge ut på? Alle tre kommunene er like stengt og jeg skal ikke noen butikker annet enn å gå på fergen. Men pga dyret må jeg nok sitte inne. 

Anonymkode: 82599...aca

Fortsetter under...

Jeg tror ikke der regnes som fritidsreise når du skal kjøpe noe, da er det business. Det er ikke reise for reisens skyld. Om det er for risikabelt eller ikke, kan jeg ikke si noe om, det må du nesten avgjøre selv. 

Anonymkode: 6cd94...7b6

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke der regnes som fritidsreise når du skal kjøpe noe, da er det business. Det er ikke reise for reisens skyld. Om det er for risikabelt eller ikke, kan jeg ikke si noe om, det må du nesten avgjøre selv. 

Anonymkode: 6cd94...7b6

Så det er greit å reise for å dra på shopping også da?

Anonymkode: 982fa...9c4

Pobie skrev (2 timer siden):

Da ville jeg tilbudt å betale litt ekstra for at selger kunne ha dyret hos seg en ekstra måned. 

Alternativet er dessverre å ikke kjøpe det. Det er flokkdyr og dyret står nå alene. Så det bør flytte kjappest mulig 😶 

Jeg får tenke litt til idag. 

Anonymkode: 82599...aca

Annonse

• Opprett ny...