Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dere som sier nei til besøk fra egen kohort, har dere tenkt over følgende:

Hvor mange barn er SYKE av korona? Og da snakker jeg ikke smittet, men syke? Jeg kan svare: så og si ingen.

Hvor mange barn har dødd av korona? Jeg kan svare her og: 3.

Kan det tenkes at dere overreagerer? Dersom dette skal vare i flere år, ødelegger dere barna på det sosiale plan. 

Hva med kommunikasjon, interaksjon og lek? Det er ikke så viktig, kanskje? Jo, det er kjempeviktig! 

Jeg er oppriktig bekymret for barna deres. Virkelig. Stakkars. 

Anonymkode: c4f3b...0d0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge synes du ungene skal isoleres på fritiden, og hvilke konsekvenser vil dette ha for utvikling av sosiale evner og kommunikasjon med andre mennesker som de trenger i voksen alder?

Anonymkode: 7bebf...f88

De er seks sju timer med disse vennene på skole  mandag til fredag.  Hvis man får mangelfull utvikling av å ikke treffe dem mer så har man andre problemer...  Barna har søsken og oss foreldre å samhandle med, og har til nå de siste ukene hatt fritidsaktoviteter, om en i litt begrenset utgave. Jeg ser kollegaene mine i sju og en halv time hver dag, jeg trenger heller ikke å se dem mer enn det. 

Anonymkode: 23fec...854

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De er seks sju timer med disse vennene på skole  mandag til fredag.  Hvis man får mangelfull utvikling av å ikke treffe dem mer så har man andre problemer...  Barna har søsken og oss foreldre å samhandle med, og har til nå de siste ukene hatt fritidsaktoviteter, om en i litt begrenset utgave. Jeg ser kollegaene mine i sju og en halv time hver dag, jeg trenger heller ikke å se dem mer enn det. 

På skolen skal man forhåpentligvis lære og ikke bedrive sosial omgang med kompisene. Du som er voksen har ikke behov for utvikling av basale sosiale ferdigheter, slik som barn har. Det kan derfor ikke sammenlignes. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dere som sier nei til besøk fra egen kohort, har dere tenkt over følgende:

Hvor mange barn er SYKE av korona? Og da snakker jeg ikke smittet, men syke? Jeg kan svare: så og si ingen.

Hvor mange barn har dødd av korona? Jeg kan svare her og: 3.

Kan det tenkes at dere overreagerer? Dersom dette skal vare i flere år, ødelegger dere barna på det sosiale plan. 

Hva med kommunikasjon, interaksjon og lek? Det er ikke så viktig, kanskje? Jo, det er kjempeviktig! 

Jeg er oppriktig bekymret for barna deres. Virkelig. Stakkars. 

Jeg hadde kanskje tenkt annerledes dersom jeg hadde barn som i utgangspunktet slet sosialt, med lekekoder  eller måtte øve på dette... 

Det blir som med annet, det er ikke FORBUDT å reise på hytta i påsken, men men MÅ ikke, og det er ikke så smart. Men det er lov, men det er også lov å bruke huet. Her vi bor er det MYE smitte. Om du bor innerst i en dal uten et tilfelle det siste året så stiller det seg veldig annerledes, her er et til to trinn på skolen i karantene hver uke.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

På skolen skal man forhåpentligvis lære og ikke bedrive sosial omgang med kompisene. Du som er voksen har ikke behov for utvikling av basale sosiale ferdigheter, slik som barn har. Det kan derfor ikke sammenlignes. 

Der mista du meg. Nei, de finnes ikke sosiale på skolen 🙄

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke på samme måte som når de er på besøk hos hverandre. Mener du barna er sosiale i timene? 

Annonse

Får barna leke når de sitter to meter unna hverandre i klasserommet? Eller når læreren løper rundt i friminuttet og skiller de som måtte være nær hverandre? 

Ikke på samme måte som når de er på besøk hos hverandre. Mener du barna er sosiale i timene? 

Ja, hvis de har en god lærer så er de det. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke i nærheten det samme å være på skolen som å finne på noe gøy med venner på fritiden. Det kan ikke sammenlignes. Jeg syns faktisk synd på de barna som har blitt nektet besøk i et år nå og sannsynligvis da et år til. Det får være måte på hysteri.

Anonymkode: acc7b...e04

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Får barna leke når de sitter to meter unna hverandre i klasserommet? Eller når læreren løper rundt i friminuttet og skiller de som måtte være nær hverandre? 

Og her er pointet: hvorfor skal de ha to meter mellom på skolen hvis de skal kline seg oppi hverandre på fritida? Holder du avstand på jobb og så klemmer du kollegaen når arbeidstida er over? De skal jo holde samme avstand på fritida. Om du som forelder passer på da, men regner med det er dine som er ute på rek og bryter alt av kohorter da, slik at det blir blindsmitte? For igjen, her er det mye smitte på skolene, våre går på skolen og treffer venner og kjente der, men på fritida holder vi oss for oss selv. Om guttungen bruker tre kvarter på skoleveien hjem fordi han går med kompisen så tilter jeg ikke for det altså... 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Og her er pointet: hvorfor skal de ha to meter mellom på skolen hvis de skal kline seg oppi hverandre på fritida? Holder du avstand på jobb og så klemmer du kollegaen når arbeidstida er over? De skal jo holde samme avstand på fritida. Om du som forelder passer på da, men regner med det er dine som er ute på rek og bryter alt av kohorter da, slik at det blir blindsmitte? For igjen, her er det mye smitte på skolene, våre går på skolen og treffer venner og kjente der, men på fritida holder vi oss for oss selv. Om guttungen bruker tre kvarter på skoleveien hjem fordi han går med kompisen så tilter jeg ikke for det altså... 

Så hvis barna på din sønns skole «kliner seg oppi hverandre» på skolen, hvorfor kan de da ikke leke sammen hjemme?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så hvis barna på din sønns skole «kliner seg oppi hverandre» på skolen, hvorfor kan de da ikke leke sammen hjemme?

De gjør jo ikke det. De er sammen men holder avstand. Og det er nærkontakter nok til å bli satt i karantene. Hvor i all verden leser du at barna på vår skole kliner seg opp i hverandre? Jeg spør hvorfor de skal gjøre det på fritiden når de holder avstand på skolen.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De gjør jo ikke det. De er sammen men holder avstand. Og det er nærkontakter nok til å bli satt i karantene. Hvor i all verden leser du at barna på vår skole kliner seg opp i hverandre? Jeg spør hvorfor de skal gjøre det på fritiden når de holder avstand på skolen.

Er du sikker på at de holder avstand på skolen? Mange foreldre tror nok det, men realiteten er ofte en annen.

Anonymkode: af474...ba6

• Opprett ny...