Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hun tolker FHI slik. Jeg har vansker for å forstå det slik. Her er teksten: 

"Alle bør begrense sosial kontakt. 

Det oppfordres til å møte andre utendørs, og ikke ha besøk av flere enn 5 gjester i tillegg til de som allerede bor sammen."

Hun mener de 5 gjestene er utendørs. Er ikke det misforstått?

Anonymkode: c7b3a...424

Fortsetter under...

Det står at man oppfordres til å møtes utendørs, og da kan man jo ta valget om man tar oppfordringen eller ikke.  Personlig slipper jeg ikke mer enn en eller to gjester inn i huset mitt for tiden, og aller helst vil jeg møte dem ute også. Det er det sikreste. Men en oppfordring er en oppfordring.  Man velger selv hva man må. 

Anonymkode: a6af6...a08

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står at man oppfordres til å møtes utendørs, og da kan man jo ta valget om man tar oppfordringen eller ikke.  Personlig slipper jeg ikke mer enn en eller to gjester inn i huset mitt for tiden, og aller helst vil jeg møte dem ute også. Det er det sikreste. Men en oppfordring er en oppfordring.  Man velger selv hva man må. 

Anonymkode: a6af6...a08

Ja, jeg er med på den, men hun mener altså at disse fem skal forstås som utendørsgjester. Det er der jeg tror hun misforstår.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Regner med dere ikke bor et sted med strengere tiltak enn de nasjonale? I såfall mener jeg du har rett.

Anonymkode: 5e365...a72

Det stemmer, kun nasjonale tiltak her nå.

Jeg tenker de egentlig har laget den setningen litt for kort, sånn at den kan misforstås. Jeg tror de egentlig mener at det oppfordres til å i hovedsak treffe andre ute, men at hvis man skal ha besøk (inne) så bør det være maks 5.

Anonymkode: 5e365...a72

Annonse

Jeg er ikke noe vintermenneske, så hvis valget er mellom å stå ute i vind og snøfall midt i mars og ikke møte noen, så går jeg for det siste. Sosial omgang skal være hygge, ikke ork. 

Anonymkode: 3a5e4...706

Banderas skrev (1 time siden):

Hadde alle bare tolket reglene på samme måte som din mor, hadde vi ikke stått midt i tredje bølge nå.

Det kan godt være sant, men det var ikke spørsmålet mitt.

Din mor er meget fornuftig og har rett. Oppfordres å møtes ute hvis du absolutt må ha 5 stk på besøk nå.

Men nå oppfordres det, hvertfall her i Færder kommune, å ha besøk overhodet. Bortsett fra barn i bhg og barneskole fra kahorten sin.

Hadde ikke invitert gjester INN akkurat nå, nei

Anonymkode: 8fd96...703

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Din mor er meget fornuftig og har rett. Oppfordres å møtes ute hvis du absolutt må ha 5 stk på besøk nå.

Men nå oppfordres det, hvertfall her i Færder kommune, å ha besøk overhodet. Bortsett fra barn i bhg og barneskole fra kahorten sin.

Hadde ikke invitert gjester INN akkurat nå, nei

Fornuftig ja, rett nei.

Anonymkode: ee8c6...d61

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva er feil? Her i Vestfold oppfordres det til ikke å ha besøk inne.

Hvem har sagt at moren til hi bor i vestfold da? De bor et sted som kun har nasjonale retningslinjer. Derfor har hun ikke rett.

Anonymkode: ee8c6...d61

Hun har rett. Oppfordres bør tolkes som ‘SKAL’ , særlig når vi kommer til Coronasituasjonen. Når helsemyndighetene oppfordres oss til noe skal vi ta det på alvor. De sier det ikke bare for å føle seg viktige eller være morsomme.

Hater imidlertid begrepet ‘oppfordres’. Nettopp fordi flertallet av befolkningen tydeligvis velger bevisst å tolke det som at ‘da er det jo fortsatt lov’. Egentlig vanvittig frekt og egoistisk når jeg tenker meg om.  Viser ingen forståelse eller tanker om hvorfor det faktisk oppfordres (som jo synonymt betyr STERK rådet eller anbefalt). Men neida, det driter vi så lenge det ikke står at det ikke er lov og vi ikke kan risikere bot.. Urovekkende mange voksne som oppfører seg som barn.

Anonymkode: cb34a...834

• Opprett ny...