Gå til innhold

Med så mye smitte så må det jo være mange her inne som har hatt Covid-19. Kan dere dele?

Anbefalte innlegg

Det har vært så mye snakk om alvorlig forløp av Covid nå, at jeg nesten har utviklet automatiske tanker om at jeg kommer i respirator dersom jeg får det. 

Har ikke vært redd for sykdommen før, men nå kjenner jeg på en frykt.

Og jeg gjør jo alt etter boka, har hjemmekontor, møter få mennesker osv. men har skolebarn, så da er jeg jo i grunn like langt. 

Mannen min har MS, men de påstår at det ikke gir forhøyet fare for alvorlig sykdom.. føler meg likevel ikke helt trygg på det.. 

Vil gjerne høre fra folk hvordan det var å ha Covid. Gjerne om dere vet om det var den muterte varianten også

Klem til alle - sikkert flere som er sliten nå.. 

Anonymkode: 88dd3...62e

Fortsetter under...

Venninne har hatt covid-19. Hun har middels grad av astma, men sa at hun kun hadde symptomer på mild forkjølelse og tap av luktesans. Luktesansen kom tilbake rimelig kjapt. Datteren hennes på 12 var symptomfri, men testet positivt.

Anonymkode: ac31b...34e

Som du vet blir flesteparten ikke så veldig syke, mens noen få blir drt kritisk for. Jeg kan fortelle om bekjente som har hatt alt fra ingen symptomer til 7 månders sykmelding (foreløpig) og død. Det hjelper ikke deg for å vurdere hvor farlig det er eller hvordan du viø få det. Da bør du heller lese statidtikk.

Anonymkode: f919e...6e6

Hele nabohuset hadde det i januar. Mor, far og fire barn i ungdomsskolealder. Far var pjusk, mor kjente ingenting, og barna hadde det som en forkjølelse. Ellers kjenner jeg en familie til der de sammenlignet det med en normal influensa. Jo, og så hadde datteren til en bekjent det i høst. Hun var også som en influensasyk. Ingen har noen ettervirkninger.

Anonymkode: 3299d...58b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Som du vet blir flesteparten ikke så veldig syke, mens noen få blir drt kritisk for. Jeg kan fortelle om bekjente som har hatt alt fra ingen symptomer til 7 månders sykmelding (foreløpig) og død. Det hjelper ikke deg for å vurdere hvor farlig det er eller hvordan du viø få det. Da bør du heller lese statidtikk.

Anonymkode: f919e...6e6

Dette. Les statistikk og se hvilken risiko du har ut fra hvilken gruppe du tilhører. Hvis du er under 50, har ingen underliggende alvorlige sykdommer, ikke er kraftig overvektig osv, så har du mindre risiko for alvorlig forløp enn mange andre. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette. Les statistikk og se hvilken risiko du har ut fra hvilken gruppe du tilhører. Hvis du er under 50, har ingen underliggende alvorlige sykdommer, ikke er kraftig overvektig osv, så har du mindre risiko for alvorlig forløp enn mange andre. 

Jeg har lest statistikk, og er godt oppdatert. Likevel ønsker jeg å høre fra noen som har hatt Covid. Opplevelsen av sykdommen kommer ikke frem i statistikk, og i artikler hvor folk forteller om sykdommen er det spisset fra journalistens side for å generere klikk. 

Jeg kjenner ingen som har hatt Covid-19, derfor spør jeg her 😊

HI

Anonymkode: 88dd3...62e

Annonse

Jeg fikk tap av luktesans først. Så kom en voldsom hoste, forferdelige muskelsmerter, hodepine og tungpust. Følte meg skikkelig syk i 3 uker, men var fortsatt redusert i 4 uker etter det. Ble smittet av en pasient.

Anonymkode: 38c95...83a

Jeg har ikke hatt det selv, men har flere kollegaer som har hatt det. Én var symptomfri, to andre hadde bare tap av luktesans, tre fikk lette influensasymptomer som feber, muskelverk og vond hals og én fikk influensasymptomer og lett pustebesvær (ikke behov for sykehusinnleggelse). Alle var friske fra før men han som fikk lett pustebesvær er overvektig. Ingen har fått senvirkninger. 

Anonymkode: 3934d...c9d

Her har hele huset hatt det: mannen og jeg var litt forkjølet og hadde lett feber og litt magetrøbbel. Ungene merket ingenting. 

Kjenner utover det mer enn 20 personer: de en var sengeliggende influensasyk, men helt frisk etterpå. En det samme, men blir veldig fort sliten (hadde korona for ca 1 måned siden). Resten var forkjølet: tap av lukt, hodepine, lett feber. Alle disse har fått tilbake smak/lukt og er helt friske uten senskader. 

Utifra egen erfaring mener jeg dette er et enormt hysteri, men forstår at helt unntaksvis blir noen alvorlig syke. 

Anonymkode: c9fd9...283

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her har hele huset hatt det: mannen og jeg var litt forkjølet og hadde lett feber og litt magetrøbbel. Ungene merket ingenting. 

Kjenner utover det mer enn 20 personer: de en var sengeliggende influensasyk, men helt frisk etterpå. En det samme, men blir veldig fort sliten (hadde korona for ca 1 måned siden). Resten var forkjølet: tap av lukt, hodepine, lett feber. Alle disse har fått tilbake smak/lukt og er helt friske uten senskader. 

Utifra egen erfaring mener jeg dette er et enormt hysteri, men forstår at helt unntaksvis blir noen alvorlig syke. 

Når dere hadde så lette symptomer, hva var det som gjorde at dere testet dere?

Anonymkode: 50ce1...ba5

Jeg har ikke hatt selv. Men jeg har hatt både min mor og stefar på respirator i tre uker i mars i fjor, innlagt i hhv fem og seks uker, og min mor orker fremdeles ikke å gå til postkassen. De var spreke folk på 68 og 70 som gikk toppturer og kjørte hundespann.

Anonymkode: 3144f...f4a

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Når dere hadde så lette symptomer, hva var det som gjorde at dere testet dere?

Anonymkode: 50ce1...ba5

Nærkontakt.

Annonse

Kjenner et par som har hatt det. Den ene fikk veldig lette symptomer og ingen ettervirkninger. Den andre fikk veldig tungt for å puste, lite energi, og dundrende hodepine. 3 måneder senere sliter hun fremdeles med utmattelse. Igår sa hun at hun sov 4 timer midt på dagen og følte seg fremdeles sliten. Begge er under 50 og noenlunde spreke til vanlig. 

Vet av en familie der alle var smittet. Mor var skikkelig sjuk, over 40 i feber, vondt i hele kroppen, sengeliggende og rimelig "ferdig". Datter på 16 med lett hoste, datter på 12 uten symptomer og far med vondt i halsen en dag...

Anonymkode: a5497...05a

Her i huset hadde mannen og to barn uten de viste om dette. Tok test fordi ene barnet var nærkontakt av en i klassen. Jeg har ikke hatt corona og var ei heller smittet da de andre fikk det før jul

her fikk alle i huset det, jeg og de 2 største ble bare litt syk med feber og vondt i halsen,mens mannen ble sikkelig syk og sliter ennå, var sprek og godt trent før,men nå orker han så vidt og gå i trapper, ingen underliggende sykdommer. begynte og jobbe igjen 50% 1 februar, vi ble syke 28 mars 2020

Anonymkode: 5e874...2bc

Jeg har hatt det nylig. 

Begynte med vondt i ryggen/nakke og kvalme. Så ble jeg litt snufsete og utrolig sliten. Trodde jeg var gravid.

Feber, hoste, mistet smak og lukt, sliten, kvalm, trøtt og sløv.

Etter tre uker er jeg fortsatt gørrsliten, men ikke feber lenger...

• Opprett ny...