Gå til innhold

Hvordan blir dette? Test og karantene

Anbefalte innlegg

Jeg våknet med en følelse av rusk i halsen (men fin form) i morges. Mannen dro på jobb og svippet barna til skolen på veien. Plutselig ble formen litt verre (tett i svelg og bak i nesen, kaffen smaker bare bittert, trykk over pannen og sår hals), og jeg tenkte det var best å bestille en test, men det var ingenting ledig før i morgen. Jeg har ingen nærkontakter utover kjernefamilien, men barna går på skole og mannen på jobb, og det er mye smitte i nærområdet. Skal barna hentes på skolen nå, og være hjemme til testresultat foreligger?

Anonymkode: b0222...b4a

Fortsetter under...

De må egentlig ikke det. Så fremt du ikke har hatt nærkontakt med en smittet ? Da er de i karantene tvert du får symptomer. Man kan ikke holde hele familien hjemme om en blir pjusk. Men har man mye smitte og man blir veldig tydelig koronasyk er det lov å være føre var 👍

Anonymkode: 9c514...e34

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De må egentlig ikke det. Så fremt du ikke har hatt nærkontakt med en smittet ? Da er de i karantene tvert du får symptomer. Man kan ikke holde hele familien hjemme om en blir pjusk. Men har man mye smitte og man blir veldig tydelig koronasyk er det lov å være føre var 👍

Anonymkode: 9c514...e34

Tusen takk😊 Jeg blir litt forvirret, og har egentlig sluttet å følge med på detaljene (har hele tiden vært veldig forsiktig og lagt meg på et strengt nivå). Ikke hatt nærkontakt med en kjent smittet, men siden man ikke nødvendigvis har symptomer kan jeg ikke garantere at ikke barna eller mannen har vært smittet. 

Anonymkode: b0222...b4a

• Opprett ny...