Gå til innhold

Virkelig ingen sammenheng mellom AZ vaksinen og alle blodproppene?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg at de nå påstår at det ikke er påvist noen som helst sammenhenger mellom blodproppene og og vaksinen? Der det i tillegg viser seg å være så lavt antall bloplater at det ikke kan behandle proppen?

For første gang har jeg begynt å spekulere i om noen holder noe hemmelig her. Kanskje til og med en form for korrupsjon. I frykt for alvorlig vaksineskepsis fremover. Noe som vil være mer alvorlig for samfunnet- og verden. Enn at ett par dør av blodpropp..

Anonymkode: 5405e...042

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan det ha seg at de nå påstår at det ikke er påvist noen som helst sammenhenger mellom blodproppene og og vaksinen? Der det i tillegg viser seg å være så lavt antall bloplater at det ikke kan behandle proppen?

For første gang har jeg begynt å spekulere i om noen holder noe hemmelig her. Kanskje til og med en form for korrupsjon. I frykt for alvorlig vaksineskepsis fremover. Noe som vil være mer alvorlig for samfunnet- og verden. Enn at ett par dør av blodpropp..

Les saken på Dagbladet.no . Jeg tror ikke veien å gå er i konspirasjonsteori gata altså 

Endret av mamma til adhd gutt<3

Overlege Pål André Holme ved Rikshospitalet sier at han tror det er en sammenheng mellom AstraZeneca-vaksinen og de alvorlige tilfellene av bivirkninger.
https://www.tv2.no/nyheter/13891939/

Anonymkode: 5c469...49d

Blodpropp skjer hos voksne uavhengig vaksine hos ca 200 av 100 000. Noen vil få blodpropp blant de som er vaksinert. 

Det som er skummelt her er kombinasjonen av blodpropp og lave blodplater. Fordi det er uvanlig. Og her er det vel flere som mener det er sannsynlig at det er en sammenheng. Viktig at de finner årsakssammenhengen. 

Anonymkode: 50743...f24

Det skal jeg ha sterke bevis på før jeg er overbevist om at dette er helt tilfeldig. Synes det er feil å avfeie de som nå er økende skeptikere for konspirasjonsteoretikere. Stod jo i avisen idag at Norge er kjent for å melde inn bivirkninger oftere enn andre land så kanskje derfor disse ikke er omtalt i andre land. 

Anonymkode: f8c8d...58f

Annonse

Optatium skrev (22 minutter siden):

Folk dytter både ibux og P piller uten å bry seg nevneverdig om risikoen for blodpropp. For øvrig er sjansen for blodpropp 1 til 1000 i befolkningen, dette er langt mindre. 

Men kombinerer du blodpropp  og lave blodplatene har du en helt annen prognose enn blodpropp. Blodpropp som bivirkning av p-piller er ikke DIC. 

Anonymkode: f5c84...bbc

Det er vel ingen som avviser det? Så klart har det sammenheng med vaksinen! Men sjansen er stor for at disse hadde fått tilsvarende reaksjon på covid dessverre. Legen sa de tror det er en immunreaksjon. 

Anonymkode: 9dd6b...45a

Det virker sannsynlig at det er en sammenheng, men sikkert er det vel ikke. Men - akkurat dette tror jeg myndighetene og en lang rekke eksperter jobber på spreng for å finne ut. Og inntil videre er vaksineringen med AZ stoppet. Jeg setter fortsatt min lit til at fagfolk vil håndtere dette - til det beste for de fleste. (Selv om det er tragisk når enkeltpersoner rammes, enten det er av covid eller mulige sjeldne bivirkninger av en vaksine.)

Anonymkode: ba850...a17

AstraZeneca har ikke effekt på Sør-Afrikansk mutasjon, SørAfrika sluttet å bruke den dagen før man startet massevaksinering i Norge. 
Jepp! Og dette byr man helsearbeiderne.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det skal jeg ha sterke bevis på før jeg er overbevist om at dette er helt tilfeldig. Synes det er feil å avfeie de som nå er økende skeptikere for konspirasjonsteoretikere. Stod jo i avisen idag at Norge er kjent for å melde inn bivirkninger oftere enn andre land så kanskje derfor disse ikke er omtalt i andre land. 

Anonymkode: f8c8d...58f

«Det er ikke noen sammenheng mellom utvikling av blodpropper og AstraZeneca-vaksinen, ifølge sjefen for vaksinegruppen ved Oxford-universitetet.

– Det er viktig at vi unngår problemet med at vi ikke vaksinerer folk, og at vi balanserer en stor risiko, den kjente covid-risikoen, mot det som vi har fått fra reguleringsmyndigheter – som er ikke noe signal om noe problem, sier Oxford-forsker Andrew Pollard til BBC».

Sjefen for vaksinegruppen sier bastant at her er det garantert ingen sammenheng med AZ vaksinen og tilfellene med blodpropp...

Det er faktisk ingen hold i denne påstanden på dette tidspunktet. Ikke før det kan bevises. Og når det samtidig blandes inn sterk frykt for vaksineskepsis og følgene av det, så er det lett å tenke at både Storbritannia og mange andre land gjør alt de kan for å holde igjen opplysninger som kan skape trøbbel i vaksineringsprosessen. Noe som kan få verre følger i verden enn ett par tilfeller av blodpropp.

Holly Golightly skrev (6 timer siden):

At det ikke er påvist en sammenheng (ennå) betyr ikke at en sammenheng ikke finnes. Det betyr at man ikke kan konkludere før man har undersøkt skikkelig og fått alle fakta på bordet. 

Og hva skjer dersom man ikke har alle fakta på bordet innen torsdag, som er fristen? Om vaksinasjonen med AZ fortsetter som før da fordi ‘ikke påvist sammenheng’ tolkes som ‘ingen sammenheng’, mister jeg all tillit til helsemyndighetene for all tid.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

«Det er ikke noen sammenheng mellom utvikling av blodpropper og AstraZeneca-vaksinen, ifølge sjefen for vaksinegruppen ved Oxford-universitetet.

– Det er viktig at vi unngår problemet med at vi ikke vaksinerer folk, og at vi balanserer en stor risiko, den kjente covid-risikoen, mot det som vi har fått fra reguleringsmyndigheter – som er ikke noe signal om noe problem, sier Oxford-forsker Andrew Pollard til BBC».

Sjefen for vaksinegruppen sier bastant at her er det garantert ingen sammenheng med AZ vaksinen og tilfellene med blodpropp...

Det er faktisk ingen hold i denne påstanden på dette tidspunktet. Ikke før det kan bevises. Og når det samtidig blandes inn sterk frykt for vaksineskepsis og følgene av det, så er det lett å tenke at både Storbritannia og mange andre land gjør alt de kan for å holde igjen opplysninger som kan skape trøbbel i vaksineringsprosessen. Noe som kan få verre følger i verden enn ett par tilfeller av blodpropp.

Men nå er det nå sånn at DIC, som i disse tilfellene ikke er noe man plutselig bare får. Det er ikke en sykdom. Men en tilstand på grunn av alvorlig sykdom. Det er sjeldent og alvorlig, og det «dukker ikke bare opp» på friske helsearbeidere i sin beste alder. Les om DIC. 
MEN selvfølgelig vil man ikke ta hensyn til 4-5 dødsfall, for folk dør jo. Og her dør det ikke mange nok til at vaksinen kommer til å bli stoppet. «Nytten er større enn ulempene», selv om det er rapportert inn tusenvis av bivirkninger på AZ. At AZ heller ikke virker på mutasjoner, kommer heller  til å ha noe å si. Vaksinerer man, så gjør man jo noe. Som er bedre enn å ikke gjøre noe. Liksom. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hva skjer dersom man ikke har alle fakta på bordet innen torsdag, som er fristen? Om vaksinasjonen med AZ fortsetter som før da fordi ‘ikke påvist sammenheng’ tolkes som ‘ingen sammenheng’, mister jeg all tillit til helsemyndighetene for all tid.

Da antar jeg Norge fortsetter å holde igjen AZ frem til man har mer kunnskap. 

Holly Golightly skrev (1 minutt siden):

Da antar jeg Norge fortsetter å holde igjen AZ frem til man har mer kunnskap. 

Nettopp. Norge godkjenner for bruk i Norge og støtter seg ikke automatisk på andre lands bestemmelser 

Hellet her var at tre stk vart innlagt på same sjukehuset, noko som fekk dei til å slå alarm.  Er ganske sikker på at det er fleire enkelttilfelle rundt om i landet, eg har iallfall høyrt om eitt slikt tilfelle som ikkje har stått i media, via kjende av den ramma. (Det ser heldigvis ut til å ha gått bra)

På svenske myndigheiter høyres det og ut som det er fleire tilfelle der.  Sverige har vore med å utvikla vaksina, og ville først ikkje stoppe den, men no har dei og gjort det.  Dei fleste medisinar har sjeldne og alvorlege biverknader, og det heile kjem sikkert til å lande på om denne biverknaden er så hyppig at den utveg fordelen ved å forhindre Covid. Men vaksina har fått seg eit skot for baugen, og eg skjønar om folk er skeptiske til å ta den.

Ein spekulasjon er at det kan vere ein slags forureining ved vaksina. Storbrittania produserer sine eigne vaksiner, og melder at der er det ingen blodpropp problem, til tross for massiv vaksinering. Den vaksina som har vorte distrubuert i resten av Europa er frå ein Belgisk fabrikk.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Overlege Pål André Holme ved Rikshospitalet sier at han tror det er en sammenheng mellom AstraZeneca-vaksinen og de alvorlige tilfellene av bivirkninger.
https://www.tv2.no/nyheter/13891939/

Anonymkode: 5c469...49d

Tro er en religionssak.

sug lut skrev (15 minutter siden):

Tro er en religionssak.

Kom med fakta da, siden du er mer utdannet innen medisin enn denne overlegen. Hvorfor får disse menneskene blodpropp rett etter vaksine? Hvorfor dør de? Hvor vanlig er det at friske mennesker rundt 40 år dør av blodpropp? 

Anonymkode: e5048...fbd

sug lut skrev (44 minutter siden):

Tro er en religionssak.

Tro er å ikke være skråsikker. Hvis vi bare skulle handlet ut fra helt sikker viten ville vi ikke kommet noen vei. 

Anonymkode: c8ffc...298

sug lut skrev (59 minutter siden):

Tro er en religionssak.

Skulle den kommentaren bidra til noe? 

Kan påpeke at dette er feilsitering. Han sier det er mer sannsynlig at det er en sammenheng med vaksinen enn ikke. Han er tydelig på at det fremdeles er mye som må granskes før de tar en beslutning. Utgangspunktet hans er velbegrunnet. Dette har ingenting med religion å gjøre. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skulle den kommentaren bidra til noe? 

Kan påpeke at dette er feilsitering. Han sier det er mer sannsynlig at det er en sammenheng med vaksinen enn ikke. Han er tydelig på at det fremdeles er mye som må granskes før de tar en beslutning. Utgangspunktet hans er velbegrunnet. Dette har ingenting med religion å gjøre. 

Men hvis man sier det du sier, er man jo ikke kul og populær på forumet, rask i replikken og tøff :D Fakta er jo ikke spennende, vet du :D 

Anonymkode: e5048...fbd

• Opprett ny...