Gå til innhold

MR - spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta mr av hodet. Er det lov å ha på kontaktlinser? Øredobber? 

Savner egentlig litt informasjon fra sykehuset om hva som skal skje. 

Anonymkode: 99de3...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øredobber, smykker og ringer må av.

Skrevet

Bort med alt metall 

Anonymkode: c5b50...ee2

Skrevet

Linser kan være på 👍🏻

Anonymkode: a6bd3...a76

Skrevet

Takk🙌🏼

Skrevet

Forresten - Bh med spiler da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den må av

Skrevet

Den må av

Takk. Da får jeg ta en uten spiler da. Vil ikke streve med å ta den av der🤪

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Husk at hempene også kan være av metall

Anonymkode: 8978f...5c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er et lite rom der du kan ta av det du må ta av. Husk bukse uten metalllknapper/glidelås 

Skrevet

Da sønnen min tok MR var det skifterom der man kunne henge klærne og en safe for verdisaker. De har sykehusklær om man er usikker på om det er metall på klærne (f.eks. metallknapper eller hemper). Sønnen min hadde joggebukse, men det var metall rundt hullene i linningen så ha tok MR i en kjempe stor sykehusbukse (de hadde bare voksenstørrelser akkurat da). 

Anonymkode: 8978f...5c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er skifterom hvor du legger fra deg klær, smykker osv. ofte kan man ha på T-skjorte (uten bh under) eller du får en sykehusskjorte

Anonymkode: 26f39...d70

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du må nok ta av bh'en uansett. Men du får gå inn i et lite rom/avlukke eller bak et forheng før undersøkelsen. Der legger du verdisaker inn i en låsbar safe, og så får du en sykehusskjorte som du tar på overkroppen etter å ha tatt av bh.

Lykke til :)

Anonymkode: 78ea0...73f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du må nok ta av bh'en uansett. Men du får gå inn i et lite rom/avlukke eller bak et forheng før undersøkelsen. Der legger du verdisaker inn i en låsbar safe, og så får du en sykehusskjorte som du tar på overkroppen etter å ha tatt av bh.

Lykke til :)

Det er ikke alle steder som har låsbar safe. Tror nok det er forskjellig fra sted til sted hvordan og hvor ting oppbevares. Og hva man har på seg under undersøkelsen. Det som er sikkert, er at alt av metall skal av. 

Skrevet
Blop skrev (13 minutter siden):

Det er ikke alle steder som har låsbar safe. Tror nok det er forskjellig fra sted til sted hvordan og hvor ting oppbevares. Og hva man har på seg under undersøkelsen. Det som er sikkert, er at alt av metall skal av. 

Jeg har tatt et utall MR-undersøkelser, ulike sykehus (små og store) og private røntgeninstitutt, flere ulike steder i landet.

De stedene jeg har vært som ikke har hatt minisafe har hatt låsbare avlukker med dør, slik at man låser av sin lille garderobe så lenge man er til undersøkelsen.

Alle steder har det også vært beskjed om å helst ta på en sykehusskjorte, hvis man ikke har en t-skjorte/overdel som helt klart er uten metall (men da vil de ofte sjekke den, og da er det lettere å ta på en sykehusskjorte, synes jeg), og man tar av bh. Men en eller annen låsbar måte å sikre verdigjenstandene man har med seg (type lommebok, mobil, nøkler osv.), det har det vært alle steder. De ansatte skal ikke ha ansvar for pasientens privatsaker under undersøkelse, da de skal slippe å ev. få skyld for noe som måtte savnes senere. Så blir nøkkelen til safe/dør lagt synlig innenfor døren i rommet hvor man tar MR.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har tatt et utall MR-undersøkelser, ulike sykehus (små og store) og private røntgeninstitutt, flere ulike steder i landet.

De stedene jeg har vært som ikke har hatt minisafe har hatt låsbare avlukker med dør, slik at man låser av sin lille garderobe så lenge man er til undersøkelsen.

Alle steder har det også vært beskjed om å helst ta på en sykehusskjorte, hvis man ikke har en t-skjorte/overdel som helt klart er uten metall (men da vil de ofte sjekke den, og da er det lettere å ta på en sykehusskjorte, synes jeg), og man tar av bh. Men en eller annen låsbar måte å sikre verdigjenstandene man har med seg (type lommebok, mobil, nøkler osv.), det har det vært alle steder. De ansatte skal ikke ha ansvar for pasientens privatsaker under undersøkelse, da de skal slippe å ev. få skyld for noe som måtte savnes senere. Så blir nøkkelen til safe/dør lagt synlig innenfor døren i rommet hvor man tar MR.

Poenget er at det ikke er sikkert at det er en safe der hi skal. Det er heller ikke sikkert at hi får en sykehusskjorte.  Det er forskjell fra sted til sted. Jeg og skjønner at de ansatte ikke skal ha ansvar for pasientens verdisaker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man tar av bh i det lille omkledningsrommet. 

Anonymkode: 8c76e...b04

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men.. Du får jo et rom å kle av deg på. 😊

Anonymkode: 8c76e...b04

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er et lite rom der du kan ta av det du må ta av. Husk bukse uten metalllknapper/glidelås 

Har tatt MR av hodet og skulder, to ulike ganger, og kunne ha på min jeans med matallknapper. 

Anonymkode: b3ec8...d30

Skrevet

Har tatt MR av hodet og skulder, to ulike ganger, og kunne ha på min jeans med matallknapper. 

Anonymkode: b3ec8...d30

Det hadde jeg og. Ingen sykehusskjorte heller.

Anonymkode: 13fd1...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...