Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #26 Skrevet 16. mars 2021 Det at du leverer ungen 11.15 er vel i seneste laget. I vår barnehage er fristen for å levere 09.30 for da starter de dagen med aktiviteter eller leverer. Og alle barna blir lagt til å sove kl.12. Hviletiden er fra 12 til 14. Så om barnet ditt går på småbarn er nok det tilfelle i barnehagen deres også. Da kan ikke de ta hensyn til at du leverer 11.15 eller holde ditt barn våkent når alle andre sover/hviler. Så Pedleder var vel ikke akkurat idiot for det. Synes det er merkelig at de spør så mye om jobben din. Men om du virker agressiv og ikke vil svare på spørsmål så er det kanskje noe de oppfatter som mistenkelig. For meg høres det ut som du må snakke med barnehagen bare. Finne ut av hva som er greia. Kan jo hende de reagerer om barnet ofte blir levert 11 på dagen, eller veldig ofte har fridager eller er borte fra barnehagen om de ikke vet hvorfor Anonymkode: f00a0...0fb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #27 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også vært borte i noen helsesøstre som har hatt merkelige ting for seg. Likevell tenker jeg at det kanskje var grait at de forhørte seg litt om mat og det å slå barn. Jeg vet ikke hvor du kommer fra. Ut fra hvordan du skriver er du mer norsk enn jeg er og jeg kan spore familien tilbake til 1300 tallet i Norge, men for utlendinger som er relativt nyankomne til Norge er det temaer som bør taes opp. Det er en prblemstilling at det er lett å videreføre den oppdragelsen man selv har fått og det er noen invandrergrupper som får et veldig dårlig kosthold når de fytter til Norge. Det kan ha mange naturlige grunner, men at helsesøster vil sjekke drt er ikke så unaturlig. De må jo likevell lære seg å gjøre det på en respektfull måte. Det var bra du fikk byttet til en helsesøster som var bedre. Anonymkode: 0c95f...3f4 Hun ville ikke sjekke det, hun fikk det for seg at jeg slo barn og fôret dem med junk. Automatisk fordi jeg var utenlandsk. Hun trodde heller ikke på meg da jeg sa at det ikke var tilfelle. Anonymkode: b6a68...aac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #28 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det at du leverer ungen 11.15 er vel i seneste laget. I vår barnehage er fristen for å levere 09.30 for da starter de dagen med aktiviteter eller leverer. Og alle barna blir lagt til å sove kl.12. Hviletiden er fra 12 til 14. Så om barnet ditt går på småbarn er nok det tilfelle i barnehagen deres også. Da kan ikke de ta hensyn til at du leverer 11.15 eller holde ditt barn våkent når alle andre sover/hviler. Så Pedleder var vel ikke akkurat idiot for det. Synes det er merkelig at de spør så mye om jobben din. Men om du virker agressiv og ikke vil svare på spørsmål så er det kanskje noe de oppfatter som mistenkelig. For meg høres det ut som du må snakke med barnehagen bare. Finne ut av hva som er greia. Kan jo hende de reagerer om barnet ofte blir levert 11 på dagen, eller veldig ofte har fridager eller er borte fra barnehagen om de ikke vet hvorfor Anonymkode: f00a0...0fb Skulle stå eller går på tur, ikke leverer 😅 Anonymkode: f00a0...0fb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #29 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det at du leverer ungen 11.15 er vel i seneste laget. I vår barnehage er fristen for å levere 09.30 for da starter de dagen med aktiviteter eller leverer. Og alle barna blir lagt til å sove kl.12. Hviletiden er fra 12 til 14. Så om barnet ditt går på småbarn er nok det tilfelle i barnehagen deres også. Da kan ikke de ta hensyn til at du leverer 11.15 eller holde ditt barn våkent når alle andre sover/hviler. Så Pedleder var vel ikke akkurat idiot for det. Synes det er merkelig at de spør så mye om jobben din. Men om du virker agressiv og ikke vil svare på spørsmål så er det kanskje noe de oppfatter som mistenkelig. For meg høres det ut som du må snakke med barnehagen bare. Finne ut av hva som er greia. Kan jo hende de reagerer om barnet ofte blir levert 11 på dagen, eller veldig ofte har fridager eller er borte fra barnehagen om de ikke vet hvorfor Anonymkode: f00a0...0fb MÅ de vite hvorfor? Det er som sagt ikke barnehageplikt i Norge. Anonymkode: b6a68...aac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #30 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg er ikke HI, og jeg har aldri hatt problemer med barnehagen der mine barn gikk. Jeg har imidlertid hatt problemer med en innvandrerhatende helsesøster som var ute etter å ta meg på alt. Byttet helsesøster, og den nye hadde helt annen holdning. Det var visst ikke noe galt med meg eller barnet ifølge den nye. Så jeg vil betegne den gamle helsesøsteren jeg hadde som idiot. Hvorfor ellers skulle hun sette spørsmål ved HVER ENESTE TING jeg gjorde? Blant annet henge seg opp i hvorfor jeg var tynn (ikke sykelig tynn, hadde BMI på rund 18 den gangen). Hun mente jeg måtte være syk og ha spiseforstyrrelser som gjorde meg uskikket til å ta vare på barn. At begge mine foreldre, bestemor på farsiden og to av mine barn er like syltynne selv om vi spiser masse junk og ikke akkurat er noen toppidrettsutøvere i aktivitetsnivå, var ikke så nøye. Hun bestemte seg for at jeg hadde spiseforstyrrelser, at jeg sikkert slo barna mine fordi det var vanlig å gjøre i utlandet, at jeg ga dem dårlig mat, fordi den utenlandske maten er så mye mer usunn enn den norske og så videre. Der her man et kroneeksempel på IDIOT. Det har man også i hovedinnlegget - hva skal den pedagogiske lederen med hvordan det går på HI sin jobb? Hva har det med saken å gjøre? Hva har hun med hvorfor barnet er hjemme fra barnehagen? Det er ikke barnehageplikt i Norge, heller ikke hvis barnet har plass i en barnehage. Anonymkode: b6a68...aac Men deg BURDE man jo følge med på. Alltid. Anonymkode: 806dc...6d8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #31 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): MÅ de vite hvorfor? Det er som sagt ikke barnehageplikt i Norge. Anonymkode: b6a68...aac Må og må. Tenker at barnet, foreldrene og barnehagen tjener på godt samarbeid og forståelse for hverandre og situasjoner. Anonymkode: f00a0...0fb
ostepop123 Skrevet 16. mars 2021 #32 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men deg BURDE man jo følge med på. Alltid. Anonymkode: 806dc...6d8 Var det ingen som lot seg antenne av de andre brannfaklene dine, slik at du bare måtte trøkke til med et personangrep? Forutsigbart, da. Det skal du ha.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #33 Skrevet 16. mars 2021 ostepop123 skrev (1 minutt siden): Var det ingen som lot seg antenne av de andre brannfaklene dine, slik at du bare måtte trøkke til med et personangrep? Forutsigbart, da. Det skal du ha. Ikke mat trollet, jeg rapporterte henne allerede. Svarer man ikke, så får man ikke oppmerksomheten vedkommende higer etter. Anonymkode: b6a68...aac
ostepop123 Skrevet 16. mars 2021 #34 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke mat trollet, jeg rapporterte henne allerede. Svarer man ikke, så får man ikke oppmerksomheten vedkommende higer etter. Anonymkode: b6a68...aac Supert! Takk.
Holly Golightly Skrevet 16. mars 2021 #35 Skrevet 16. mars 2021 ostepop123 skrev (38 minutter siden): Det er fortsatt ikke synonymt med hverken spiseforstyrrelser eller dårlige morsevner. Skulle likt å se noen sette sammenheng mellom BMI på 25,5 og spiseforstyrrelser og nedsatt omsorgsevne🙄
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #36 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun ville ikke sjekke det, hun fikk det for seg at jeg slo barn og fôret dem med junk. Automatisk fordi jeg var utenlandsk. Hun trodde heller ikke på meg da jeg sa at det ikke var tilfelle. Anonymkode: b6a68...aac Forundrer meg ikke ut fra noen helsesøstre jeg har vært borti. Jeg mente bare at det kan være en grunn til at temaene ble tatt opp. Anonymkode: 0c95f...3f4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #37 Skrevet 16. mars 2021 ostepop123 skrev (1 time siden): Du, det å beholde iskald ro når man føler seg truet, spesielt når det angår barna, det klarer de færreste av oss. Men nå er det da vel ikke akkurat hysteri mor har beskrevet her - hvor i all verden finner du det? Hun reagerer på at pedleder stiller mange og rare spørsmål, at annet helsepersonell er involvert uten at mor er informert, og at det gis ulik beskjed til helsepersonell og til mor? Jeg hadde reagert på det selv, jeg, og det forundrer meg igrunnen at du har såpass lite empati at du ikke skjønner at mor reagerer på dette. Du verden som du stiller opp som alle ridder idag! Anonymkode: d549e...fb3
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #38 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun ville ikke sjekke det, hun fikk det for seg at jeg slo barn og fôret dem med junk. Automatisk fordi jeg var utenlandsk. Hun trodde heller ikke på meg da jeg sa at det ikke var tilfelle. Anonymkode: b6a68...aac Vet de som er helnorske og bor steder der det er mye invadere, også blir drillet i hva barnet spiser. Nettopp fordi gjør det med alle i de som bor i den bydelen. Viser bilder av usunn mat og forklarer at dette ikke er sunt. Greit nok for de som kanskje trenger det, men ikke på alle 😅 Anonymkode: 967a5...d85
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #39 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet de som er helnorske og bor steder der det er mye invadere, også blir drillet i hva barnet spiser. Nettopp fordi gjør det med alle i de som bor i den bydelen. Viser bilder av usunn mat og forklarer at dette ikke er sunt. Greit nok for de som kanskje trenger det, men ikke på alle 😅 Anonymkode: 967a5...d85 Invandrere Anonymkode: 967a5...d85
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #40 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): BMI på under 18,5 er regnet som undervekt. Hun hadde kanskje rett i at du ikke så det selv? Anonymkode: 575a1...89a Bmi på 18.5 er akkurat på grensen til normalvekt. Anonymkode: 967a5...d85
ostepop123 Skrevet 16. mars 2021 #41 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du verden som du stiller opp som alle ridder idag! Anonymkode: d549e...fb3 Jeg tenker det er et poeng i å være en motvekt når man blir møtt med usakligheter og kortslutninger av typen du innledet med.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #42 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nettopp dette HI reagerer på, og jeg forstår henne. Det er så åpenbart og påtatt at den pedagogiske lederen må være dum hvis hun tror at ingen gjennomskuer dette. Men spørsmålet er - hvorfor blir det flere og flere meldekåte offentlige ansatte? Hva er prestisjen i å melde flest mulig på vaklende grunnlag? Her finner dem jo opp ting de kan melde for, samtidig som mange barn lider av virkelig omsorgssvikt uten at noen gidder å reagere. Anonymkode: b6a68...aac Jeg vil tippe det er fordi hver eneste gang det kommer frem at et barn er blitt mishandlet eller utsatt for omsorgssvikt, så rettes samfunnets øyne straks mot barnas barnehage/helsesøster/skole, og alle lurer på hvorfor de ikke har sett at barnet har hatt det vondt og hvorfor de ikke har tatt ansvar. Da blir man kanskje litt overivrig, i frykt for å få skylda for noe man stengt tatt ikke kan mot for. Anonymkode: 01f98...444
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #43 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det at du leverer ungen 11.15 er vel i seneste laget. I vår barnehage er fristen for å levere 09.30 for da starter de dagen med aktiviteter eller leverer. Og alle barna blir lagt til å sove kl.12. Hviletiden er fra 12 til 14. Så om barnet ditt går på småbarn er nok det tilfelle i barnehagen deres også. Da kan ikke de ta hensyn til at du leverer 11.15 eller holde ditt barn våkent når alle andre sover/hviler. Så Pedleder var vel ikke akkurat idiot for det. Synes det er merkelig at de spør så mye om jobben din. Men om du virker agressiv og ikke vil svare på spørsmål så er det kanskje noe de oppfatter som mistenkelig. For meg høres det ut som du må snakke med barnehagen bare. Finne ut av hva som er greia. Kan jo hende de reagerer om barnet ofte blir levert 11 på dagen, eller veldig ofte har fridager eller er borte fra barnehagen om de ikke vet hvorfor Anonymkode: f00a0...0fb Du kan levere barnet ditt når du vil. Men skal det være med på aktiviteter og turer så starter de 9.30. Anonymkode: 611cf...ddd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #44 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Og dropp bastarden HEN. Det alene kvalifiserer deg for alt ondt. Anonymkode: 806dc...6d8 Skjerp deg. Anonymkode: dff9d...7eb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #45 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor det? Hun kan vel få legen til å sjekke, uten å gå helt i forsvarsposisjon? Si bare at pga bekymringer fra barnehagen har man lyst til å sjekke ut. HI, dersom du oppfører deg like hektisk som du skriver, kan det virke nokså mistenkelig, rett og slett nokså rusa. Ro ned tempoet. Still spørsmål tilbake om hvorfor hun spør så inngående. Er hun ny? Uerfaren? Si at du gjerne svarer på spørsmål, men spørsmålene skal ha en mening. Og dersom hun legger barnet uten at det skal sove, melder du fra videre. Det hadde jeg nok gjort uansett. Anonymkode: e4675...acd Alle småbarna har vel sovetid rundt 12? Det er HI som i tilfelle burde ha levert barnet før 11.15. Jeg hadde roet ned litt om jeg var deg HI. Helt enig i at Pedleder i første omgang har en plikt til å drøfte bekymringen med deg. Helt naturlig at du nå har fått manglende tillit til henne. Samtidig ser Pedleder mest sannsynlig barnet ditt langt flere timer enn deg i løpet av hverdagen, så du bør lytte til det hun har å si. Hun høres bekymret ut for barnet ditt. Ta en grundig sjekk av barnet hos legen, inkludert vitaminer osv om det er mulig å få til. Og ta etter det en skikkelig prat med Pedleder. Anonymkode: dff9d...7eb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #46 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg vil tippe det er fordi hver eneste gang det kommer frem at et barn er blitt mishandlet eller utsatt for omsorgssvikt, så rettes samfunnets øyne straks mot barnas barnehage/helsesøster/skole, og alle lurer på hvorfor de ikke har sett at barnet har hatt det vondt og hvorfor de ikke har tatt ansvar. Da blir man kanskje litt overivrig, i frykt for å få skylda for noe man stengt tatt ikke kan mot for. Anonymkode: 01f98...444 Det er vel oftere motsatt: At blikket rettes mot foreldrene og hjemmet hvis barnet viser tegn på å ikke ha det bra, mens det i mange tilfeller heller burde ha vært rettet mot hva som skjer med barnet i barnehagen eller på skolen, eller i nærmiljø ellers. Anonymkode: dff9d...7eb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #47 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er vel oftere motsatt: At blikket rettes mot foreldrene og hjemmet hvis barnet viser tegn på å ikke ha det bra, mens det i mange tilfeller heller burde ha vært rettet mot hva som skjer med barnet i barnehagen eller på skolen, eller i nærmiljø ellers. Anonymkode: dff9d...7eb Uenig. Blikket rettes mot offentlige etater, og ikke mot de ansvarlige (les: foreldrene). Merk at jeg nå snakker om mishandling og omsorgssvikt. Vil tippe dette skjer oftere i hjemmet enn i barnehager og på skole... Anonymkode: 01f98...444
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #48 Skrevet 16. mars 2021 1. Det er ingen her som vet hvorfor pedagogisk leder gjør som hun gjør. Du må nesten spørre. F.eks: Hvorfor spør du meg om det? Hvordan det? Er det noe du er bekymret for, så tenker jeg må sette opp et møte og ta det der, ikke her i garderoben. Passer på mandag? Så kan vi jo se over referatet sammen og underskrive begge to. 2. Barnehagen har ikke lov å snakke med helsesykepleier om barnet ditt med mindre du har samtykket. Et slikt samtykke kan når som helst trekkes tilbake. Anonymkode: a20fc...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå