Gå til innhold

Pedagogisk leder i barnehage som har 3 gradsforhør!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive kjapt..

En pedagogisk leder i bgh til mitt barn(liten avdeling) har over en periode på ca 2-3 mnd oppfattet at mitt barn var slapp/trøtt..måtte sove og at språket ikke var der. Greit nok det..men den pedagogiske lederen delte ikke sine bekymringer for meg! Valgte heller å ringe helsesykepleier og fikk da til svar..det vet jeg ikke faktisk! Men i 2 mnd nå så har denne pedagogiske lederen bare kommet med positivitet om hvor opplagt narnet mitt er å med i leken og sprudlende og glad..og språket har jo tatt helt av..men nå plutselig så begynner denne lederen igjenn å snakke om hvor slapp å trøtt barnet er. Og har egentlig i ganske lang tid drevet med "avhør" av meg på daglig basis. Dette gjelder ikke bare at hen spør om barnet har sovet inatt..men veldig mye om min jobb..har du vært på jobb idag? Hvordan jobber du? Har du fleksible arbeidstider? Og mye om mitt mye eldre barn..hvordan går det på skolen med hen? Har hen venner? Hvis man sender en melding at barnet kommer ikke idag så kan man forvente å få 10 spørsmål omkring dette når man dagen etter leverer i barnehagen..spørsmål som..hva har dere gjort? Har du hatt fri fra jobb? Hvorfor har du hatt fri fra jobb? Har du feriedager? Hvordan går det på jobb siden ungen var borte fra barnehagen igår? Jeg kjenner jeg begynner æ bli dritt lei...jeg leverte ungen endag kl 11.15 og ungen hadde da sovet i 12 timer..denne idiot pedagogiske lederen la ungen til å sove kl 12. Og mente på at ungen var så slapp å trøtt..jeg vurderer å bytte barnehage..hva ville dere gjort? Vle hvisst ikke et kort innlegg alikevel..

Anonymkode: 0a8bf...555

Skrevet

Ville bestilt en time hos fastlegen til barnet, si at ped. leder er bekymret. Forklar at du ikke har samme oppfatning av barnet, legen tar en sjekk og finner sannsynligvis ikke noe galt. Så neste gang ped. leder maser kan du kontre tilbake at barnets lege ikke deler bekymringene. 

Anonymkode: 7305f...235

Skrevet

Og dropp bastarden HEN. Det alene kvalifiserer deg for alt ondt. 

Anonymkode: 806dc...6d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ville bestilt en time hos fastlegen til barnet, si at ped. leder er bekymret. Forklar at du ikke har samme oppfatning av barnet, legen tar en sjekk og finner sannsynligvis ikke noe galt. Så neste gang ped. leder maser kan du kontre tilbake at barnets lege ikke deler bekymringene. 

Anonymkode: 7305f...235

Hvorfor det? Hun kan vel få legen til å sjekke, uten å gå helt i forsvarsposisjon? Si bare at pga bekymringer fra barnehagen har man lyst til å sjekke ut. 

HI, dersom du oppfører deg like hektisk som du skriver, kan det virke nokså mistenkelig, rett og slett nokså rusa. Ro ned tempoet.

Still spørsmål tilbake om hvorfor hun spør så inngående. Er hun ny? Uerfaren? Si at du gjerne svarer på spørsmål, men spørsmålene skal ha en mening. Og dersom hun legger barnet uten at det skal sove, melder du fra videre. Det hadde jeg nok gjort uansett. 

Anonymkode: e4675...acd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og dropp bastarden HEN. Det alene kvalifiserer deg for alt ondt. 

Hen betegner en som bevisst har valgt å ikke være verken kvinne eller mann.

Har personen kjønn, og man ønsker å anonymisere, skal man bruke h*n. 

Skrevet

Men noen skriver hen bare fordi de skriver slurvete generelt. 

Skrevet

Skjønner at hun er bekymret,her er det nok mye som skurrer.. Normale oppegående mennesker omtaler ikke andre som idioter! 

Anonymkode: 7bdcd...901

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner at hun er bekymret,her er det nok mye som skurrer.. Normale oppegående mennesker omtaler ikke andre som idioter! 

Pff.

Det kan like gjerne være den pedagogiske lederen som ikke har peiling.

Vi må vite mer. 

Skrevet

Du virker hektisk og egentlig ganske aggressiv. At du velger å ta dette som et angrep fra pedleder, som bør kriges mot, viser at du føler deg truffet. Det er veldig rart at du gjentatte ganger har fått slike tilbakemeldinger fra barnehagen uten å følge opp med legebesøk. Skjønner godt de er bekymret for barnet ditt.

Anonymkode: d549e...fb3

Skrevet

Nå har vel ped.leder og helsesykepleier brutt taushetsplikten hvis de har diskutert barnet ditt uten at du har gitt tillatelse til det. 

Anonymkode: bedc4...92e

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nå har vel ped.leder og helsesykepleier brutt taushetsplikten hvis de har diskutert barnet ditt uten at du har gitt tillatelse til det. 

Anonymkode: bedc4...92e

Ped leder og helsesykepleier kan diskutere barn på et anonymt grunnlag. Dvs ikke navngi barn. 

Anonymkode: 0626d...822

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du virker hektisk og egentlig ganske aggressiv. At du velger å ta dette som et angrep fra pedleder, som bør kriges mot, viser at du føler deg truffet. Det er veldig rart at du gjentatte ganger har fått slike tilbakemeldinger fra barnehagen uten å følge opp med legebesøk. Skjønner godt de er bekymret for barnet ditt.

Anonymkode: d549e...fb3

Åh, så slitsomt med folk som tror at opprørthet er noe slags bevis. Slutt med det!

Jeg skjønner godt at du er opprørt, HI. Kan du ikke spørre pedleder, vennlig men direkte? "Jeg merker at du bryr deg om barnet mitt, og det er jeg så glad for! Samtidig synes jeg du stiller meg rare spørsmål om for eksempel jobben min, som jeg ikke forstår helt. Det gjør meg urolig. Ligger det noe annet bak her?"

Skrevet
ostepop123 skrev (1 minutt siden):

Åh, så slitsomt med folk som tror at opprørthet er noe slags bevis. Slutt med det!

Det er selvfølgelig ikke et bevis, men kan forklare hvorfor noen blir bekymret for barnet.

Synes også det er trist at hysteri synes å være en slags stueren måte å reagere, bare fordi man er kvinne.

Skrevet

Hen betegner en som bevisst har valgt å ikke være verken kvinne eller mann.

Har personen kjønn, og man ønsker å anonymisere, skal man bruke h*n. 

Alle har kjønn. Ett av to.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Joda. Jeg er et normalt oppegående menneske. Men det er mange idioter rundt omkring. Blant annet pedagogiske ledere i barnehager som prøver å skrape nok opplysninger til å melde foreldre til barnevernet slik at de føler seg viktige og samfunnsnyttige. 

Anonymkode: b6a68...aac

Skrevet

Veldig Spesielt og spørre så mye om jobben din, det har hun vel strengt tatt ikke noe med. Ville tatt det opp med styreren i bhg. Tror denne ped lederen trenger å lære litt takt og tone. Bekymringene for barnet er fint , men alt det andre er ikke ok.

Anonymkode: cae9b...96d

Skrevet

Joda. Jeg er et normalt oppegående menneske. Men det er mange idioter rundt omkring. Blant annet pedagogiske ledere i barnehager som prøver å skrape nok opplysninger til å melde foreldre til barnevernet slik at de føler seg viktige og samfunnsnyttige. 

Håper ikke du er HI hvis dette er holdningen din så har jeg stor forståelse for bekymringene.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Håper ikke du er HI hvis dette er holdningen din så har jeg stor forståelse for bekymringene.  

Jeg er ikke HI, og jeg har aldri hatt problemer med barnehagen der mine barn gikk. Jeg har imidlertid hatt problemer med en innvandrerhatende helsesøster som var ute etter å ta meg på alt. Byttet helsesøster, og den nye hadde helt annen holdning. Det var visst ikke noe galt med meg eller barnet ifølge den nye. Så jeg vil betegne den gamle helsesøsteren jeg hadde som idiot. Hvorfor ellers skulle hun sette spørsmål ved HVER ENESTE TING jeg gjorde? Blant annet henge seg opp i hvorfor jeg var tynn (ikke sykelig tynn, hadde BMI på rund 18 den gangen). Hun mente jeg måtte være syk og ha spiseforstyrrelser som gjorde meg uskikket til å ta vare på barn. At begge mine foreldre, bestemor på farsiden og to av mine barn er like syltynne selv om vi spiser masse junk og ikke akkurat er noen toppidrettsutøvere i aktivitetsnivå, var ikke så nøye. Hun bestemte seg for at jeg hadde spiseforstyrrelser, at jeg sikkert slo barna mine fordi det var vanlig å gjøre i utlandet, at jeg ga dem dårlig mat, fordi den utenlandske maten er så mye mer usunn enn den norske og så videre. Der her man et kroneeksempel på IDIOT.

Det har man også i hovedinnlegget - hva skal den pedagogiske lederen med hvordan det går på HI sin jobb? Hva har det med saken å gjøre? Hva har hun med hvorfor barnet er hjemme fra barnehagen? Det er ikke barnehageplikt i Norge, heller ikke hvis barnet har plass i en barnehage. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke HI, og jeg har aldri hatt problemer med barnehagen der mine barn gikk. Jeg har imidlertid hatt problemer med en innvandrerhatende helsesøster som var ute etter å ta meg på alt. Byttet helsesøster, og den nye hadde helt annen holdning. Det var visst ikke noe galt med meg eller barnet ifølge den nye. Så jeg vil betegne den gamle helsesøsteren jeg hadde som idiot. Hvorfor ellers skulle hun sette spørsmål ved HVER ENESTE TING jeg gjorde? Blant annet henge seg opp i hvorfor jeg var tynn (ikke sykelig tynn, hadde BMI på rund 18 den gangen). Hun mente jeg måtte være syk og ha spiseforstyrrelser som gjorde meg uskikket til å ta vare på barn. At begge mine foreldre, bestemor på farsiden og to av mine barn er like syltynne selv om vi spiser masse junk og ikke akkurat er noen toppidrettsutøvere i aktivitetsnivå, var ikke så nøye. Hun bestemte seg for at jeg hadde spiseforstyrrelser, at jeg sikkert slo barna mine fordi det var vanlig å gjøre i utlandet, at jeg ga dem dårlig mat, fordi den utenlandske maten er så mye mer usunn enn den norske og så videre. Der her man et kroneeksempel på IDIOT.

Det har man også i hovedinnlegget - hva skal den pedagogiske lederen med hvordan det går på HI sin jobb? Hva har det med saken å gjøre? Hva har hun med hvorfor barnet er hjemme fra barnehagen? Det er ikke barnehageplikt i Norge, heller ikke hvis barnet har plass i en barnehage. 

BMI på under 18,5 er regnet som undervekt. Hun hadde kanskje rett i at du ikke så det selv?

Anonymkode: 575a1...89a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

BMI på under 18,5 er regnet som undervekt. Hun hadde kanskje rett i at du ikke så det selv?

Selvfølgelig var jeg tynn. Men hva skulle jeg gjøre med det da? Når jeg spiste masse mat, trente styrke og hadde sunt forhold til kroppen. Man må ikke være syk bare fordi man ikke er dundre på hundre. Enkelte har vanvittig forbrenning. Hva skal vi gjøre da? Spise 5 000 kalorier om dagen i håp om å gå opp?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er fortsatt ikke synonymt med hverken spiseforstyrrelser eller dårlige morsevner.

Skrevet

Det virker som de samler informasjon for å sende en bekymring til barnevernet. 

Anonymkode: 2c727...4cc

Skrevet

Det virker som de samler informasjon for å sende en bekymring til barnevernet. 

Anonymkode: 2c727...4cc

Nettopp dette HI reagerer på, og jeg forstår henne. Det er så åpenbart og påtatt at den pedagogiske lederen må være dum hvis hun tror at ingen gjennomskuer dette. Men spørsmålet er - hvorfor blir det flere og flere meldekåte offentlige ansatte? Hva er prestisjen i å melde flest mulig på vaklende grunnlag? Her finner dem jo opp ting de kan melde for, samtidig som mange barn lider av virkelig omsorgssvikt uten at noen gidder å reagere.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke et bevis, men kan forklare hvorfor noen blir bekymret for barnet.

Synes også det er trist at hysteri synes å være en slags stueren måte å reagere, bare fordi man er kvinne.

Du, det å beholde iskald ro når man føler seg truet, spesielt når det angår barna, det klarer de færreste av oss. Men nå er det da vel ikke akkurat hysteri mor har beskrevet her - hvor i all verden finner du det? Hun reagerer på at pedleder stiller mange og rare spørsmål, at annet helsepersonell er involvert uten at mor er informert, og at det gis ulik beskjed til helsepersonell og til mor? Jeg hadde reagert på det selv, jeg, og det forundrer meg igrunnen at du har såpass lite empati at du ikke skjønner at mor reagerer på dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har også vært borte i noen helsesøstre som har hatt merkelige ting for seg. Likevell tenker jeg at det kanskje var grait at de forhørte seg litt om mat og det å slå barn. Jeg vet ikke hvor du kommer fra. Ut fra hvordan du skriver er du mer norsk enn jeg er og jeg kan spore familien tilbake til 1300 tallet i Norge, men for utlendinger som er relativt nyankomne til Norge er det temaer som bør taes opp. Det er en prblemstilling at det er lett å videreføre den oppdragelsen man selv har fått og det er noen invandrergrupper som får et veldig dårlig kosthold når de fytter til Norge. Det kan ha mange naturlige grunner, men at helsesøster vil sjekke drt er ikke så unaturlig. De må jo likevell lære seg å gjøre det på en respektfull måte. Det var bra du fikk byttet til en helsesøster som var bedre.

Anonymkode: 0c95f...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...