Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kollega kom på jobb i dag med hoste,vond hals og tett i brystet. Hun har astma så hun er plaget med tett i brystet. Men burde hun ikke ha tatt en korona test før hun oppsøker fastlegen? Hun har vært dårlig siden fredag. Kom på jobb i dag og har time til fastlegen i morgen. Jeg spurte om hun hadde tatt en test. Nei, hun hadde ikke feber og smaksansen var i orden, så da har hun ikke korona. Jeg blir litt satt ut av enkelte folk 🤔

Anonymkode: 4a113...a6c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Min kollega kom på jobb i dag med hoste,vond hals og tett i brystet. Hun har astma så hun er plaget med tett i brystet. Men burde hun ikke ha tatt en korona test før hun oppsøker fastlegen? Hun har vært dårlig siden fredag. Kom på jobb i dag og har time til fastlegen i morgen. Jeg spurte om hun hadde tatt en test. Nei, hun hadde ikke feber og smaksansen var i orden, så da har hun ikke korona. Jeg blir litt satt ut av enkelte folk 🤔

Anonymkode: 4a113...a6c

Jeg har astma og hoster 365 dager i året. Mener du at jeg må ta koronatest hver dag eller holde meg i isolasjon til pandemien er over? Det er slik vi med astma lever - vi er "forkjølet" året rundt.

Anonymkode: 544af...1b1

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skal hun ha fysisk legetime eller pr telefon? De fleste leger tar ikke imot pasienter med mindre det er tvingende nødvendig.

Det kommer nok an på hvor man bor. Her er det aldri spørsmål om man vil ha telefontime. Jeg har vært hos fastlegen flere ganger under korona, og kun 1 gang har jeg hatt telefontime, men det var fordi bilen min ikke ville starte. Har og hatt fysiske timer hos spesialister.

Anonymkode: 9c972...4bb

Her skal man gi beskjed hvis man har symptomer når man skal til legen, test eller ikke. Sønnen min hadde ikke sluttet å hoste etter en forkjølelse han hadde 3 uker før, og vi fikk ikke komme inn på legesenteret med ham selv om han hadde testet negativt. Legtimen ble i stedet i en brakke utenfor, og legen kom ut i fullt smittevernutstyr.

Bra de er forsiktige. Dessverre er det mange som ikke bryr seg.

Anonymkode: 19ac2...d05

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Her skal man gi beskjed hvis man har symptomer når man skal til legen, test eller ikke. Sønnen min hadde ikke sluttet å hoste etter en forkjølelse han hadde 3 uker før, og vi fikk ikke komme inn på legesenteret med ham selv om han hadde testet negativt. Legtimen ble i stedet i en brakke utenfor, og legen kom ut i fullt smittevernutstyr.

Bra de er forsiktige. Dessverre er det mange som ikke bryr seg.

Anonymkode: 19ac2...d05

I en brakke midt på vinteren? Koselig altså...

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det et problem?

Anonymkode: a4b70...8fa

Er jo kaldt... Ikke akkurat koselig å sitte og hakke tenner når man har legetime, man må jo kle av seg også mange ganger for diverse undersøkelser.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er jo kaldt... Ikke akkurat koselig å sitte og hakke tenner når man har legetime, man må jo kle av seg også mange ganger for diverse undersøkelser.

Aldri hørt om at man kan ha varme i brakker du altså?

Anonymkode: 9c972...4bb

• Opprett ny...