Gå til innhold

Når tror dere ting er normalt igjen? Hvis det noen gang blir det.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Ingen som trodde at i Mars 2020 at vi kom til å være i denne situasjonen i Mars 2021. Så vanskelig å si 

Anonymkode: 932ae...844

Joda, det var en del av oss som for et år siden sa at dette ikke ville være overstått på ett år og som påstod at det mest trolig ville komme flere og alvorlige bølger av sykdommen, noe som også ville påvirke samfunnet sterkt om et år.

Vi ble kalt negative, hysteriske og konspirasjonstilhengere ;)

Anonymkode: 9fce8...b28

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes vi bare skal leve vanlig og godta at natruen rydder vekk en art det er  for mye av. Enda verre er at vi friske må vente på å reise og leve pga de svakeste står i veien. Dessuten vil jeg ikke få blodpropp fordi jeg liksom skulle være fornuftig og ta vaksninen for et virus jeg kanskje ikke hadde blitt alvorlig syk av likevel. 

Anonymkode: 773ce...d51

Gå til psykologen din du. I følge deg selv, så er du absolutt en av de svakeste.

Anonymkode: 6d08b...8df

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

EU-kommisjonen la onsdag fram sitt forslag til digitalt vaksinepass, som skal gjøre det lettere å reise mellom EU-landene. De åpner for at Norge kan bli med.

Det elektroniske dokumentet skal vise om en person er vaksinert, har testet negativt eller blitt frisk etter å ha vært smittet. Håpet er at medlemslandene og EU-parlamentet kan behandle forslaget raskt, slik at vaksinepasset kan tas i bruk til sommeren.

- Med dette sertifikatet sikrer vi at EU-borgere og deres familier kan reise trygt og med færrest mulig restriksjoner i sommer, sier EUs justiskommissær Didier Reynders.

I tillegg til at vaksinepasset skal gjelde i hele EU, åpner kommisjonen for at Norge, Island, Sveits og Liechtenstein også blir med.

Disse såkalte vaksinepassene er i beste fall høyrisiko foreløpig, så jeg mener de ikke bør utstedes foreløpig.

Befolkninger vaksineres med så ulike vaksiner, og man vet fremdeles ikke nok om de ulike vaksinen. Ikke alle vaksiner hjelper mot alle mutasjonene, og bare nå siste uken er to nye mutasjoner gjort kjent, bl.a. den franske som ikke slår ut på vanlige tester.

Dette betyr at de som begynner å reise mest trolig vil bidra til å spre mye smitte, spesielt i begynnelsen, da det fremdeles vil være mye smitte i samfunnet en god stund fremover fremdeles.

Mer enn noe annet er dette en politisk "løsning" inntil videre, ikke nødvendigvis det mest ansvarlige.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Joda, det var en del av oss som for et år siden sa at dette ikke ville være overstått på ett år og som påstod at det mest trolig ville komme flere og alvorlige bølger av sykdommen, noe som også ville påvirke samfunnet sterkt om et år.

Vi ble kalt negative, hysteriske og konspirasjonstilhengere ;)

Det kommer vel av et behov for håp. ;) For et år siden var jeg sikker på ting kom til å være normalt igjen ca høsten 2020. Men jeg er glad jeg ikke visste bedre, for da hadde jeg blitt litt deppa. 😛

Anonymkode: 4f20d...586

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kommer vel av et behov for håp. ;) For et år siden var jeg sikker på ting kom til å være normalt igjen ca høsten 2020. Men jeg er glad jeg ikke visste bedre, for da hadde jeg blitt litt deppa. 😛

Anonymkode: 4f20d...586

Tror du har rett i det, at folk har behov for håp med en "tidsfrist". Jeg ønsket jo også at det skulle bli ferdig leeeeeenge før, men forstod tidlig at dette var noe helt annet enn vi har opplevd i vår levetid og at det ville ta lang tid. Så jeg innstilte meg i første omgang på at hele 2020 måtte jeg belage meg på en form for unntakstilstand. Men tidlig på høsten utvidet jeg planen min til å innstille meg på at også hele 2021 vil gå, og kanskje enda lenger også. Fordelen med å innstille seg på dette er langt færre skuffelser, og mindre utålmodighet ;)

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Tror du har rett i det, at folk har behov for håp med en "tidsfrist". Jeg ønsket jo også at det skulle bli ferdig leeeeeenge før, men forstod tidlig at dette var noe helt annet enn vi har opplevd i vår levetid og at det ville ta lang tid. Så jeg innstilte meg i første omgang på at hele 2020 måtte jeg belage meg på en form for unntakstilstand. Men tidlig på høsten utvidet jeg planen min til å innstille meg på at også hele 2021 vil gå, og kanskje enda lenger også. Fordelen med å innstille seg på dette er langt færre skuffelser, og mindre utålmodighet ;)

jeg klarer ikke være positiv. det er vel bare å glemme fremtidesplanene. blir mer fattigdom og drittjobbene er de som blir tilgjengelige. dette er en kosekvens av at vi blir for mange..og hadde vi vært færre ville det tatt mindre tid. men nei..folk skal fine alle måter å videreføre seg på, ligger rundt, kunstig befruktning osv osv.. huff

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes vi bare skal leve vanlig og godta at natruen rydder vekk en art det er  for mye av. Enda verre er at vi friske må vente på å reise og leve pga de svakeste står i veien. Dessuten vil jeg ikke få blodpropp fordi jeg liksom skulle være fornuftig og ta vaksninen for et virus jeg kanskje ikke hadde blitt alvorlig syk av likevel. 

Jøsh... 

Anonymkode: 2a839...9ba

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vente på å reise??

Du kom deg jo ALDRI avgårde til Tyrkia uansett, så er vel ikke store forskjellen akkurat det...

Anonymkode: 6cb20...9ae

Anonym bruker skrev (1 time siden):

jeg klarer ikke være positiv. det er vel bare å glemme fremtidesplanene. blir mer fattigdom og drittjobbene er de som blir tilgjengelige. dette er en kosekvens av at vi blir for mange..og hadde vi vært færre ville det tatt mindre tid. men nei..folk skal fine alle måter å videreføre seg på, ligger rundt, kunstig befruktning osv osv.. huff

Kan ikke du slutte å spamme forumet med alle mulige maniske tanker du har for tiden - og heller hjelpe deg selv og skaffe behandling... ring legen din i morgen, du trenger det!

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Gud bedre! Ta deg sammen 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Gud bedre! Ta deg sammen 

Hvorfor det? Skal man bare skrive superduperpositive utopitanker her på forumet, ellers må man skjerpe seg? Jeg er ikke negativ som denne anonyme, men din trang til å tvinge folk inn i fantasibobla med masse regnbuer og utelukkende positive tanker, er slitsom. Ingen av dine håp og prognoser har foreløpig vist seg å stemme. På tide å innse at man ikke kan avslutte restriksjoner og pandemi med positiv tankekraft og fantasivirkelighet.

Anonymkode: f14d0...7e4

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Gud bedre! Ta deg sammen 

Det er ikke en ok måte å svare moen som sliter. Du trenger ikke være drittsekk. Å ikke svare på et innlegg er helt ok.

Anonymkode: 72641...a99

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor det? Skal man bare skrive superduperpositive utopitanker her på forumet, ellers må man skjerpe seg? Jeg er ikke negativ som denne anonyme, men din trang til å tvinge folk inn i fantasibobla med masse regnbuer og utelukkende positive tanker, er slitsom. Ingen av dine håp og prognoser har foreløpig vist seg å stemme. På tide å innse at man ikke kan avslutte restriksjoner og pandemi med positiv tankekraft og fantasivirkelighet.

Jeg svarer ta deg sammen til vedkommendes siste setning 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hjelper det noe for vedkommende? Nei, det tror jeg ikke. Sånne overpositive folk som vil tvinge alle andre til å være likedan har man på enkelte arbeidsplasser også. Som flyr rundt og kvitrer kl 8 på mandag morgen, vil slå av en prat og er såååå glad, "gooood morgen" og ikke måte på. Når man egentlig har lyst til å sitte med kaffekoppen sin i fred og ro og prøve å våkne ordentlig. Irriterende som faen.

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Du svarte på innlegget hennes. Hvilken setning du tenkte på kan ingen se. Sbatet rr usmsrtt ikke greit.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du svarte på innlegget hennes. Hvilken setning du tenkte på kan ingen se. Sbatet rr usmsrtt ikke greit.

Da var jeg uklar. Siste setning jeg reagerer på . Det var den som ikke hører noe sted hjemme 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Svaret er uansett ikke greit.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Svaret er uansett ikke greit.

Da får du mene det. Jeg synes ikke det er greit å si slikt hun sier og det sa jeg fra om. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (34 minutter siden):

Da får du mene det. Jeg synes ikke det er greit å si slikt hun sier og det sa jeg fra om. 

Som jeg har spurt flere ganger før - hvem har utnevnt deg til myndighetenes talerør og koronapoliti på dette forumet? Snakket hun på en måte som såret DEG personlig, siden du "måtte si fra"? Eller liker du å være politi?

Anonym bruker skrev (På 17.3.2021 den 22.48):

Kanskje du kan se litt mer positivt på det hvis du leser om befolkningsvekst? Land som tilbyr kunstig befruktning er også blant de med nedadgående befolkningsvekst. 

Anonymkode: 7bbfe...dbe

• Opprett ny...