Gå til innhold

Når tror dere ting er normalt igjen? Hvis det noen gang blir det.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når er det ingen som kan svare på. Ser vi historisk sett på det så var samfunnet - og økonomien - godt i gang og nesten normal igjen forbausende raskt etter spanskesyken. Husker ikke detaljene i farten, men 2-3 år, tror jeg det var.

Spanskesyken gikk jo over et par år med tre hovedbølger med sykdomsperioder. Jeg tenker vi vet langt mer når dette året er over.

Så er det bare å gjøre livet så normalt som mulig innenfor de rammene vi i dag, ikke kjempe for mye imot, men akseptere det som nå er normalen. Da blir det så mye enklere å komme seg gjennom.

Anonymkode: 9fce8...b28

Annonse

Jegvtipper de av oss som velger å vaksinere oss kan leve ganske mormalt innen Norge fra ca august. Internasjonal reising tror jeg ikke det blir som normalt før 2023, men det synes jeg ikke er så viktig.

Anonymkode: 72641...a99

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jegvtipper de av oss som velger å vaksinere oss kan leve ganske mormalt innen Norge fra ca august. Internasjonal reising tror jeg ikke det blir som normalt før 2023, men det synes jeg ikke er så viktig.

Anonymkode: 72641...a99

Alle er jo ikke vaksinert til august! Blir nok strenge tiltak ut året hvertfall.

Anonymkode: 5cdca...8e2

On 3/15/2021 at 12:18 AM, Anonym bruker said:

Når tror dere man kan reise som vanlig igjen? Gå på byen som vanlig? Osv osv.

Selv tror jeg det er LENGE til!! 

Anonymkode: 6cb20...9ae

har sagt høsten hele tiden :) håper vel sommeren,men det er for tidlig. September/Oktober tiden tror jeg mye er som før,med litt tiltak,men ikke samme som vi ser idag, viruset vil jo alltid være her,men når vaksinen og ting roer seg mye, så er det ikke nødvendig med så strenge regler som idag

Anonymkode: 2cda6...b27

Håper virkelig at det BLIR normalt og at det ikke kommer mutasjoner som er enda farligere og som ikke vaksinene funker på. Normalt ifht utenlandsreiser tror jeg kan ta år enda. 

Men vi som bur på bygda i grisegrendte strøk har tross alt en bortimot normal hverdag. Barna iallfall. De har fritidsaktiviteter og besøk med venner som vanlig, skolen har ikke vært stengt en eneste dag dette skoleåret.  Bortimot normalt fordi det selvsagt er perioder med høyere smittepress her også, men ser ut til at smittesporing og isolasjon kveler de fleste utbruddene ganske kjapt her. 

Anonymkode: d0e7d...267

Annonse

Anonym bruker skrev (På 15.3.2021 den 16.30):

Når er det ingen som kan svare på. Ser vi historisk sett på det så var samfunnet - og økonomien - godt i gang og nesten normal igjen forbausende raskt etter spanskesyken. Husker ikke detaljene i farten, men 2-3 år, tror jeg det var.

Spanskesyken gikk jo over et par år med tre hovedbølger med sykdomsperioder. Jeg tenker vi vet langt mer når dette året er over.

Så er det bare å gjøre livet så normalt som mulig innenfor de rammene vi i dag, ikke kjempe for mye imot, men akseptere det som nå er normalen. Da blir det så mye enklere å komme seg gjennom.

Anonymkode: 9fce8...b28

Det de manglet inder spanskesyken var TISK og vaksine

Anonymkode: d1eea...182

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Vanskelig å si men jeg tror vaksiner åpner mange dører. Når det gjelder reising feks så åpner Island allerede nå for de som er vaksinert 

Hjelper lite for mi islandske kjæreste som ikke får sett datteren sin fordi han verken er i risikogruppa eller er helsepersonell. 

Anonymkode: f14d0...7e4

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper lite for mi islandske kjæreste som ikke får sett datteren sin fordi han verken er i risikogruppa eller er helsepersonell. 

Det er trist men nå handlet svaret mitt om når vi tror verden er normal igjen. Jeg svarer at jeg tror vaksiner åpner dører

mamma til adhd gutt<3 skrev (24 minutter siden):

Det er trist men nå handlet svaret mitt om når vi tror verden er normal igjen. Jeg svarer at jeg tror vaksiner åpner dører

Åpner dører ja, men er langt fra normal

Anonymkode: 6d08b...8df

mamma til adhd gutt<3 skrev (24 minutter siden):

For de utvalgte. Det hjelper ikke de fleste. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For de utvalgte. Det hjelper ikke de fleste. 

Nei og sånn er det . Livet er ikke alltid rettferdig . Igjen .... dette var ikke temaet 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nei og sånn er det . Livet er ikke alltid rettferdig . Igjen .... dette var ikke temaet 

Men du svarer jo ikke på temaet.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men du svarer jo ikke på temaet.

Jo.. jeg svarer at vaksiner er nøkkelen og at det vil hjelpe med å komme tilbake til en normal hverdag . Når er det vanskelig å si 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Jo.. jeg svarer at vaksiner er nøkkelen og at det vil hjelpe med å komme tilbake til en normal hverdag . Når er det vanskelig å si 

Det er akkurat det - det er VANSKELIG å si. 

Snart kommer det kanskje flere mutasjoner som de vaksinene vi har nå ikke virker på. Dermed må nye vaksiner lages, og alle må vaksineres på nytt. Sånt tar tid, det har vi jo skjønt nå. Må si jeg er veldig spent på når jeg får tilbud om vaksine!

Anonymkode: 6cb20...9ae

• Opprett ny...