Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk påvist covid i november, få symptomer heldigvis, bare kraftig vondt i hode, trøtt/slapp og litt tungpusten i trapper, så slapp billig unna. Men nå 4 mnd senere er jeg konstant trøtt, får aldri sovet nok, aldri uthvilt, sliten, dårligere hukommelse, kroppen blir utslitt av å bare gå en tur i litt raskt tempo, da må jeg legge meg nedpå etterpå, får litt sånn vondt i kroppen/ledd. Sliter fortsatt med pusten i oppoverbakker. Er så sliten at jeg er på gråten ofte da kroppen ikke fungerer og jeg føler at jeg ikke er der for barna.

Skal sies at jeg jobber 100% i en veldig stressende kobb og har 3 barn, så blir vel sliten av det og. Har bestilt meg time til legen etter påske, vet ikke om det er noe å gjøre, men må snakke litt ihvertfall.

Flere som sliter etter covid?

Anonymkode: 79643...4ee

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415349-senvirkninger-av-covid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hei.

Fikk påvist covid i november, få symptomer heldigvis, bare kraftig vondt i hode, trøtt/slapp og litt tungpusten i trapper, så slapp billig unna. Men nå 4 mnd senere er jeg konstant trøtt, får aldri sovet nok, aldri uthvilt, sliten, dårligere hukommelse, kroppen blir utslitt av å bare gå en tur i litt raskt tempo, da må jeg legge meg nedpå etterpå, får litt sånn vondt i kroppen/ledd. Sliter fortsatt med pusten i oppoverbakker. Er så sliten at jeg er på gråten ofte da kroppen ikke fungerer og jeg føler at jeg ikke er der for barna.

Skal sies at jeg jobber 100% i en veldig stressende kobb og har 3 barn, så blir vel sliten av det og. Har bestilt meg time til legen etter påske, vet ikke om det er noe å gjøre, men må snakke litt ihvertfall.

Flere som sliter etter covid?

Såg akkurat i nyhetene ei som hadde våre sykmeldt i ett år pga at hun ble så sliten og var trett. God bedring og håper du blir fort bedre❤️

Anonymkode: cfae8...204

Takk for svar dere. Håper jeg blir bedre fort, men akkurat nå så er det kjempe tungt. Gruer meg til jeg skal stå opp i morgen 0615 for å mase meg av sted til en jobb jeg ikke orker, slite meg ut der psykisk og så hjem igjen for å glede meg til å legge meg for å sove...er så slitsomt.

Hi

Annonse

Universitetet i Bergen har gjennomført et forskningsprosjekt hvor man har kartlagt 2600 mennesker som har hatt Covid-19, og man finner at over 60 % har senvirkninger som dårlig hukommelse, ekstrem tretthet, utmattelse mm. Hvor lenge man har senvirkninger vet man ikke, men i denne gruppen er det mange som ble smittet i begynnelsen av pandemien så at de kan sitte i lenge er sannsynlig.

Anonymkode: 912bb...f70

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Universitetet i Bergen har gjennomført et forskningsprosjekt hvor man har kartlagt 2600 mennesker som har hatt Covid-19, og man finner at over 60 % har senvirkninger som dårlig hukommelse, ekstrem tretthet, utmattelse mm. Hvor lenge man har senvirkninger vet man ikke, men i denne gruppen er det mange som ble smittet i begynnelsen av pandemien så at de kan sitte i lenge er sannsynlig.

Anonymkode: 912bb...f70

Off, ikke akkurat oppløftende. Hvor lenge klarer man å holde på sånn? Føler bare at hele kroppen kollapser til slutt.

Takk for svar.

Hi

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Off, ikke akkurat oppløftende. Hvor lenge klarer man å holde på sånn? Føler bare at hele kroppen kollapser til slutt.

Takk for svar.

Hi

Hva med å få en akuttime til legen? Kanskje 50% sykemelding kan hjelpe?

Anonymkode: d8093...f7f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å få en akuttime til legen? Kanskje 50% sykemelding kan hjelpe?

Anonymkode: d8093...f7f

Tenker jeg får holde ut, har sånn der snill pike syndrom dessverre, og en samvittighet som bare det. Vet det er dumt til tider. Er forresten ny i jobben og, vært der i 4 mnd, så vet ikke hvordan det stiller seg.

Takk for svar.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tenker jeg får holde ut, har sånn der snill pike syndrom dessverre, og en samvittighet som bare det. Vet det er dumt til tider. Er forresten ny i jobben og, vært der i 4 mnd, så vet ikke hvordan det stiller seg.

Takk for svar.

Ofre helsa for jobben ja...

Anonymkode: c4e56...117

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar.

Det er jo bare tull. Enten er du dårlig og tar hensyn eller du må stå på. Snill pike er ikke et syndrom det er en martyr-rolle du tar på deg.

Anonymkode: 69670...029

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar.

Skrev feil, vært der i 2,5 mnd. Ja, kanskje det er en martyrrolle, jeg vet ikke, men det sitter så langt inne å bli sykmeldt. Får se hva legen sier. Skal bli godt med fri i påsken kjenner jeg.

Takk for svar dere.

Hi

• Opprett ny...