Gå til innhold

Nye tiltak i Oslo. Hva tror dere kommer nå?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er sånn nå? Tiltak blir vedtatt, det er ikke noe som bare ramler ned i hodet på regjeringen. Tidsskriftet for norske legeforeningen har gjennomgått dette grundig, det er ikke åpning av skolen som er største motoren bak smittespredning, henvist til nettopp det at smitten øker betydelig i ferier. 

Anonymkode: 0bb49...688

Når myndighetene er mer opptatt av å vise handlekraft enn å høre på fagfolk, blir det bare tullball. Og konsekvensene av tiltak for barn og unge er de ikke interessert i å høre om.

Anonymkode: 3e80b...f25

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Når myndighetene er mer opptatt av å vise handlekraft enn å høre på fagfolk, blir det bare tullball. Og konsekvensene av tiltak for barn og unge er de ikke interessert i å høre om.

Det er jo en grov overforenkling. Selvsagt er de interessert. Selvsagt blir det vurdert.

Anonymkode: 4e1ae...3ce

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg finner det smått utrolig at de vurdere å forlenge påskeferien som smittetiltak. Når all historie til nå viser at smitten går opp i ferier. Jeg skjønner ingenting! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo en grov overforenkling. Selvsagt er de interessert. Selvsagt blir det vurdert.

Anonymkode: 4e1ae...3ce

De har ikke vært interessert hittil. Det ligger ingen nye beredskapsplaner med konkrete avbøtende tiltak for barn og ungdom. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner det smått utrolig at de vurdere å forlenge påskeferien som smittetiltak. Når all historie til nå viser at smitten går opp i ferier. Jeg skjønner ingenting! 

Politikerne har ikke små barn, de vil på fjellet og feste med ektemannen sin på hytta. De driter vel lang marsj i at barna ikke får den utdanningen de har behov for. Både statsministeren og Nakstad er i tillegg i risikogruppe på grunn av overvekt. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Politikerne har ikke små barn, de vil på fjellet og feste med ektemannen sin på hytta. De driter vel lang marsj i at barna ikke får den utdanningen de har behov for. Både statsministeren og Nakstad er i tillegg i risikogruppe på grunn av overvekt. 

Blir unektelig interresant å se hva som kommer de neste dagene. Jeg er så innbarka skandinaver og ønsker så inderlig å fortsette videre i et demokratisk land med tillit og åpenhet. Det er viktig for meg, det er vel eneste grunn til å holde ut kalde vintere, at gulroten nettopp er et fritt land hvor det ikke er nødvendig med diktatoriske virkemidler for å holde befolkningen i ørene. At vi frivillig gjør vårt beste for å løse dette. Da må det også henge på greip, videreformidles tydelig og være basert på kunnskap som er tilgjengelig for alle. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Blir unektelig interresant å se hva som kommer de neste dagene. Jeg er så innbarka skandinaver og ønsker så inderlig å fortsette videre i et demokratisk land med tillit og åpenhet. Det er viktig for meg, det er vel eneste grunn til å holde ut kalde vintere, at gulroten nettopp er et fritt land hvor det ikke er nødvendig med diktatoriske virkemidler for å holde befolkningen i ørene. At vi frivillig gjør vårt beste for å løse dette. Da må det også henge på greip, videreformidles tydelig og være basert på kunnskap som er tilgjengelig for alle. 

Nettopp dette. Man kan ikke innføre tiltak av "føre var"-prinsippet eller tiltak som ikke har vitenskapelig belegg. Når FHI sier A, Helsedirektoratet B og Regjeringen C, så er det ikke rart at folk blir forvirret. I tillegg er det å ta uenigheten mellom fagmyndighetene og styrende myndigheter offentlig i media utrolig lite profesjonelt. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det hjelper jo ikke å stenge ungdomskolen og vgs om de samme eleven er ute sammen i byen etter skolen. 

Eneste jeg kan tenke meg kan hjelpe er å stenge navutbetalinger til smitten begynner å gå ned. Og stoppe all kollektivtrafikk fra de bydelen med mest smite. 

Jeg bor selv i Oslo og er møkk lei alle tiltakene når det kun er noen av oss som følger de. 

Anonymkode: 8e8b5...573

Hvordan skal det hjelpe å stenge utbetalinger fra Nav?

Anonymkode: 4b298...0b5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal det hjelpe å stenge utbetalinger fra Nav?

For da vil norske media bli viktig i bydeler med mye smitte. Da vil man lettere få med seg hva som gjelder for Oslo nå og sørge for at barna ikke møter andre.  

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Røe Isaksen, Listhaug, Hareide, Melby, Ropstad, Eriksen Søreide og Tajik er noen av topp-politikerne som har småbarn. 
Hva har vekten til Solberg og Nakstad med tiltak for barn å gjøre?

Skal man ytre seg får man sørge for å ha fakta riktig, i det minste. 

Anonymkode: e1ec0...af9

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

For da vil norske media bli viktig i bydeler med mye smitte. Da vil man lettere få med seg hva som gjelder for Oslo nå og sørge for at barna ikke møter andre.  

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan det skal hjelpe noe å ta penger fra folk 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Røe Isaksen, Listhaug, Hareide, Melby, Ropstad, Eriksen Søreide og Tajik er noen av topp-politikerne som har småbarn. 

Listhaug brenner vel ikke for å stenge alt for barn og unge? De du nevner har også råd til å engasjere privatlærere hvis skolene stenges, mens de selv jobber. De fleste av oss må lære barna samtidig som vi jobber - våren 2020 viste at det ikke gikk i lengden.

Vekten har ingenting med tiltak for barn å gjøre, men med nivå på hysteri. Noen av de mest høytstående politikere er overvektige. Overvekt er risikofaktor. Derfor blir man mye mer redd for smitte enn hvis man ikke hadde vært i risikogruppa. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Lite sidespor; har Ine Søreide barn? Trodde hun var barnløs men mulig det har gått under min radar. 

Anonymkode: 0edb3...3db

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor skulle manglende utbetaling av pensjon, sykepenger, barnetrygd, aap osv føre til det?

Anonymkode: 3cca5...934

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Aftenposten har en sak nå der de skriver at barn av innvandrere i minste grad enn barn av norske foreldre møter jevnaldrende. 

Anonymkode: 597fe...37c

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Listhaug brenner vel ikke for å stenge alt for barn og unge? De du nevner har også råd til å engasjere privatlærere hvis skolene stenges, mens de selv jobber. De fleste av oss må lære barna samtidig som vi jobber - våren 2020 viste at det ikke gikk i lengden.

Vekten har ingenting med tiltak for barn å gjøre, men med nivå på hysteri. Noen av de mest høytstående politikere er overvektige. Overvekt er risikofaktor. Derfor blir man mye mer redd for smitte enn hvis man ikke hadde vært i risikogruppa. 

Du skrev dette:

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Politikerne har ikke små barn, de vil på fjellet og feste med ektemannen sin på hytta.

Du skrev ingenting om privatlærere (har du virkelig hørt om noen som har det?) Så da må jeg spør deg på hvilket grunnlag du påstår at politkerne ikke har barn?

Tror du virkelig at landets statsminister styrer tiltakene ut fra bekymring kun for sin egen helse?

Jeg blir matt!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skrev dette:

Du skrev ingenting om privatlærere (har du virkelig hørt om noen som har det?) Så da må jeg spør deg på hvilket grunnlag du påstår at politkerne ikke har barn?

Tror du virkelig at landets statsminister styrer tiltakene ut fra bekymring kun for sin egen helse?

Jeg blir matt!

Hun har tidligere uttalt at hun SELVFØLGELIG ikke vil holde avstand til sin voksne datter som kom hjem til jul, samtidig som vi andre dødelige fikk beskjed om å gjøre det. Hun ville også at reglene i Bergen skulle endres slik at hun kunne feire påske med søstrene sine. Så joda, ingenting å bli matt av. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hun har tidligere uttalt at hun SELVFØLGELIG ikke vil holde avstand til sin voksne datter som kom hjem til jul, samtidig som vi andre dødelige fikk beskjed om å gjøre det. Hun ville også at reglene i Bergen skulle endres slik at hun kunne feire påske med søstrene sine. Så joda, ingenting å bli matt av. 

Du skrev at politikerne ikke har små barn. Stemmer det?

Du skrev at Solberg og Nakstad er overvektige, men har fremdeles ikke forklart sammenhengen med det og barn/unge. 

Har du link til det du påstår vedr at statsministeren i landet ønsker å endre regler slik at hun kan besøke søsteren sin? Hvis ikke så antar jeg at det er like lite hold i som at politikere ikke har små barn eller at de har privatlærer til de barna de ikke har.  

• Opprett ny...