Gå til innhold

Syns de kunne stengt skole og bhg nå de siste ukene før påske..

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er ikke så dum at du ikke skjønner forskjellen vel?

Anonymkode: dd533...097

Hva i all verden, hvorfor kalle noen for dum? Du skjønner vel at jeg setter det på spissen? Hvilket tilbud har de sårbare barna når skolen stenger i to måneder? Kan du fortelle meg det? For nei, det er ikke de sårbare barna som går på stranda med foreldre, reiser på ferie og drar i fornøyelsesparker, så at det er annerledes nå når alt er stengt er bare tull. Det er bare slitsomt å tenke på dem i feriene. Men to uker hjemme fra skole nå er horribelt, selv om man kan ha digital undervisning og se lærer og klasse digitalt hver dag?  Det er ikke ne mulighet om sommeren. Vet ikke hvem som er dum her jeg. De klarer seg sikkert fint de sårbare om de blir smittet, og familien blir det også... det hjelper nok.

Anonymkode: e8574...788

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i all verden, hvorfor kalle noen for dum? Du skjønner vel at jeg setter det på spissen? Hvilket tilbud har de sårbare barna når skolen stenger i to måneder? Kan du fortelle meg det? For nei, det er ikke de sårbare barna som går på stranda med foreldre, reiser på ferie og drar i fornøyelsesparker, så at det er annerledes nå når alt er stengt er bare tull. Det er bare slitsomt å tenke på dem i feriene. Men to uker hjemme fra skole nå er horribelt, selv om man kan ha digital undervisning og se lærer og klasse digitalt hver dag?  Det er ikke ne mulighet om sommeren. Vet ikke hvem som er dum her jeg. De klarer seg sikkert fint de sårbare om de blir smittet, og familien blir det også... det hjelper nok.

Det hjelper ikke de sårbare barna som du påpeker allerede sliter i skolens ferier å ha enda mer tid borte fra bhg og skole . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke de sårbare barna som du påpeker allerede sliter i skolens ferier å ha enda mer tid borte fra bhg og skole . 

Vel, to uker før påske er ikke ille altså. Hvor I alle dager var den kritiske røsten før korona?

Anonymkode: b0c79...868

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jo, det syns jeg, så man kunne sett noe annet en husets 4 vegger og samme skogen dag ut og dag inn. Skjønner heller ikke hvordan de skal stoppe smitten blant de yngre ved å ikke gjøre det. Men snakker om der det er mye smitte, ikke der det er knapt med smitte.

Men dette er min mening.

Hi

Anonymkode: ea316...bb3

To uker vil hjelpe veldig, det er på skoler og i barnehager smittespredningen er størst nå. Så skal det bli noe som helst  kontroll på dette, bør skolene stenge i to uker. 

Anonymkode: eae55...89a

Synes argumentet om sårbare barn er litt for unyansert og ukritisk brukt. Hva med barna til de som er blitt smittet og har ettervirkninger av Covid? De som har foreldre som har kroniske sykdommer? De som sliter psykisk? I Oslo har alt av butikker vært stengt siden oktober, folk er permitterte og sliter økonomisk. Har det ingen betydning? Hva med barna i disse familiene, tror dere ikke at de påvirkes av dette? 

Jeg er helsepersonell og helt utslitt av frykten for å bli smittet på jobb og ta med smitten hjem og frykten øker med de stigende smittetallene. Tror dere ikke mine barn merker dette?

Skole er ikke det eneste som gjelder for barns trivsel.

Anonymkode: 779fd...e93

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvor er er dette, som skolen er stengt frem til påske?

Skrev ikke at skolen er stengt helt til påske, bare i morgen og så på rødt nivå. 

Hi

Leste for ikke lenge siden at tidligere smittevernoverlege på OUS mente at det måtte stenges to uker før påske så folk kunne ha en litt "normal" påske og to uker etter påske for å stoppe smitten nå.

Dere som sier at smitten ikke skjer i skolen nå, hvor bor dere? For her er stor smitte både på skole og bhg. Og for å stoppe den burde det stenges en liten periode.

Hi

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det er fryktelig mange barn i Norge som har det aller best hvis de kan gå i skole og bhg som vanlig. 

Helt sant! Se bare her

Screenshot_20210312-200747_Facebook.jpg

Anonymkode: 40fdb...88f

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Leste for ikke lenge siden at tidligere smittevernoverlege på OUS mente at det måtte stenges to uker før påske så folk kunne ha en litt "normal" påske og to uker etter påske for å stoppe smitten nå.

Dere som sier at smitten ikke skjer i skolen nå, hvor bor dere? For her er stor smitte både på skole og bhg. Og for å stoppe den burde det stenges en liten periode.

Hi

Jeg bor en time utenfor Bergen å her er det kun videregående og ungdomsskolen det er smitte. Ingen smitte på noen av barneskolene.

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Skrev ikke at skolen er stengt helt til påske, bare i morgen og så på rødt nivå. 

Hi

Jeg misforsto deg, beklager det.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Veldig mange som ikke kunne reist på jobb hvis barnehage og småskolen stengte da. Viktig å huske på at ikke alle har hjemmekontor. 

Anonymkode: cd725...a6d

De som har hjemmekontor må jo også jobbe. Vi har ikke tid til å undervise barna og passe barnehagebarn når vi er på hjemmekontor.  

Anonymkode: a0663...543

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hi

Jeg har ingen forhold til påske,  jeg feirer den ikke. De fleste nordmenn er ikke religiøse. Men jeg mener at utdanning er viktig. Å ofre utdanning sånn at voksne folk får gå på dritafylla og afterski i påska er horribelt. 

Med tanke på at det holder at én forelder har samfunnskritisk jobb, i tillegg til alle barna med vedtak på spesialpedagogiske timer, ville det blitt tilnærmet fulle barnegrupper i mange bhg til tross for en ev. nedstenging. 

Tror ikke en nedstenging av barnehager ville hatt noe for seg. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ingen forhold til påske,  jeg feirer den ikke. De fleste nordmenn er ikke religiøse. Men jeg mener at utdanning er viktig. Å ofre utdanning sånn at voksne folk får gå på dritafylla og afterski i påska er horribelt. 

Nå skal ikke jeg på drifylla og afterski for å si det sånn, skal med mine 3 barn og mann reise til et familiemedlem vi ikke har sett siden sommer, og nå har vi begge fri. Har heller ikke noe forhold til påsken sånn sett, bare at det er fridager. Men du feirer ikke jul heller du da?

Hi

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bor en time utenfor Bergen å her er det kun videregående og ungdomsskolen det er smitte. Ingen smitte på noen av barneskolene.

Vel, her jeg bor er det bhg og barneskolen det er mest smitte nå. Du kan jo skekke på romerike/østlandet så skjønner du.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå skal ikke jeg på drifylla og afterski for å si det sånn, skal med mine 3 barn og mann reise til et familiemedlem vi ikke har sett siden sommer, og nå har vi begge fri. Har heller ikke noe forhold til påsken sånn sett, bare at det er fridager. Men du feirer ikke jul heller du da?

Hi

Jo. Men min feiring har ingenting med kristendom å gjøre. Du vet at jul ikke er kristen i utgangspunktet? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jo. Men min feiring har ingenting med kristendom å gjøre. Du vet at jul ikke er kristen i utgangspunktet? 

Men sånn er det for meg og, jeg feirer ikke påsken pga kristendommen, men godt med litt fri. Samme med pinsen og...

Nei, jula ervel ikke det i utgangspunktet.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De hadde jo hatt hjemmeundervisning da, ikke bare stengt. Men det er jo så fælt å være hjemme, så fridagene i påsken bør strykes. To måneder sommerferie fra skolene blir nok også avviklet etter korona, for det er mange som har det fælt hjemme. Så ingen mer fri. 

Det var sikkert et forsøk på stikk mot meg, men jeg kan informere deg om at jeg har fire barn, vi har omtrent ikke gjort annet det siste året enn å være hjemme vi heller, og det skal vi jaggu fortsette med. Vi kommer aldri til å bli kvitt dritten når du og dine medsmittebomber er villig til å stenge ned samfunnet FOR Å FÅ FERIE slik at dere kan reise og spre smitten enda mer.

Alt man skal lese.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fundamentalt uenig med deg. Kanskje fordi jeg er lærer i vgs og har snakket med mer enn nok ungdommer som ikke takler mer hjemmeskole nå. Som blir deprimert og gråter og er ensomme. Mange har det ikke så godt hjemme heller. Så nei, at noen vil på ferie er ikke god nok grunn til å stenge skolene, ikke en gang i nærheten av god nok grunn.

Anonymkode: 46c7f...e01

Fullstendig 100% enig med deg! «Ofrer» heller påsken og blir hjemme uten å sosialisere med andre enn husstanden enn å risikere at barn og ungdom må ofres atter en gang, de har virkelig hatt nok. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hi

Du vil ha stengte skoler så dere kan reise i påsken?? Ok 👍🏻😂

Anonymkode: df441...29b

• Opprett ny...