Gå til innhold

Kan jeg reise uten karantene hvis...

Anbefalte innlegg

Jeg kan dokumentere at reisen er nødvendig (besøke døende familiemedlem) og jeg er helsepersonell vaksinert med 1. dose AstraZeneca?  jeg tolker det slik, men er ikke Ikke sikker. Hvem kan jeg evt ringe?

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/helsepersonell-som-har-mottatt-forste-dose-med-astrazeneca-vaksine-far-unntak-fra-innreisekarantene/id2837282/

Anonymkode: f5f6c...a9e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415335-kan-jeg-reise-uten-karantene-hvis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror det betyr at arbeidsgiveren din kan tillate at du jobber, men at du fortsatt må holde fritidskarantene. 

Anonymkode: 0f90e...1a7

Ja, det tenker jeg også. Jeg vil selvfølgelig holde fritidskarantene. Jeg kan jobbe uten pasientkontakt den uka evt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det står ikke noe om det. 

Men det gir jo ingen mening at helseperonall som ikke reiser i jobbsammenheng, skal ha andre karanteneregler enn folk i andre yrker.

Anonymkode: f582b...a02

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det gir jo ingen mening at helseperonall som ikke reiser i jobbsammenheng, skal ha andre karanteneregler enn folk i andre yrker.

Nei, sant nok. For en fortvilende situasjon. Mammaen min må dø alene. Har brukt opp ferien min allerede. Må ha to-tre uker med barna i sommer også. 🥲🥲🥲 Hvem kan jeg evt ringe?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, sant nok. For en fortvilende situasjon. Mammaen min må dø alene. Har brukt opp ferien min allerede. Må ha to-tre uker med barna i sommer også. 🥲🥲🥲 Hvem kan jeg evt ringe?

Kan kommunelegen være en mulighet? Sender en klem og håper du finner en løsning❤️

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Uff, for en fæl situasjon ❤️ Har du spurt arbeidsgiveren din om reglene? Kan du søke velferdspermisjon? Siden du kan jobbe uten pasientkontakt, du har ikke mulighet for å hjemmekontor i en evt karantene da?

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Uff, for en fæl situasjon ❤️ Har du spurt arbeidsgiveren din om reglene? Kan du søke velferdspermisjon? Siden du kan jobbe uten pasientkontakt, du har ikke mulighet for å hjemmekontor i en evt karantene da?

Arbeidsgiveren er like blank som meg. Jobber ikke i en typisk helsejobb, men har likevel stort ansvar. Har brukt hjemmekontor i en karantene før. Arbeidsgiver syntes ikke at det var så greit. Jeg er vaksinert og fhi mener at det er god nok beskyttelse for utenlandske å komme inn i landet, men jeg som er norsk statsborger har andre regler. Uff! 🥲🥲🥲

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Arbeidsgiveren er like blank som meg. Jobber ikke i en typisk helsejobb, men har likevel stort ansvar. Har brukt hjemmekontor i en karantene før. Arbeidsgiver syntes ikke at det var så greit. Jeg er vaksinert og fhi mener at det er god nok beskyttelse for utenlandske å komme inn i landet, men jeg som er norsk statsborger har andre regler. Uff! 🥲🥲🥲

Hvorfor synes ikke arbeidsgiver det var så greit, fungerte det ikke? Jeg vet ikke om reglene er sånn, men det er sånn jeg tolker det. Men sjekk det opp.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor synes ikke arbeidsgiver det var så greit, fungerte det ikke? Jeg vet ikke om reglene er sånn, men det er sånn jeg tolker det. Men sjekk det opp.

Fordi da var det endel brukere som trengte coronatest og den er det jeg som tar. Men hvor kan jeg sjekke det? Politi, Helsedirektoratet, fhi? 

Lessismore skrev (20 minutter siden):

Da hadde jeg reist uansett, og tatt eventuelle problemer seinere. Mamma skulle ikke fått dø uten at jeg hadde sagt farvel. ❤️ Klem til deg, hi. 

Jeg vurderer det sterkt altså, men hvis jeg står på grensen og må på karantenehotell, så må barna være hjemme alene og det går ikke. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vurderer det sterkt altså, men hvis jeg står på grensen og må på karantenehotell, så må barna være hjemme alene og det går ikke. 

Nei, men det kan vel ingen kreve heller? Da må du i det minste få dra og hente barna. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For at unntaket skal gjelde for deg må du ha kritisk funksjon på sykhus eller i komunehelsetjenesten. Om det gjelder deg tror jeg det er din arbeidsgiver som avgjør.

Anonymkode: 0f90e...1a7

• Opprett ny...