Gå til innhold

Tips til farge/maling på allerede malt panel (hvit) i hytta

Anbefalte innlegg

Har kjøpt hytte og der er det allerede malt hvit på panelen. Jeg syns det er så fint med disse mørke grå/brune fargene som er nå, men usikker på hvordan det vil bli når det allerede er malt.

Har dere noen tips til farger? Skal ha hvite lister.

Takker for hjelp :)

Anonymkode: 83c74...61d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Har kjøpt hytte og der er det allerede malt hvit på panelen. Jeg syns det er så fint med disse mørke grå/brune fargene som er nå, men usikker på hvordan det vil bli når det allerede er malt.

Har dere noen tips til farger? Skal ha hvite lister.

Takker for hjelp :)

Det er ikke noe problem å male over panel igjen. Du må sikkert matte ned og for sikkerhets skyld male med heftfrynn først men det var ikke spm. 

Har du hvite tak kan du ha hvite taklister men gulvlist bør ha samme farge som vegg eller gulv. 

Malt panel er flott men gir et mer farget inntrykk enn beis. Hvor mørke farger avhenger også av lys og plass. Jo større rom og vinduer jo bedre bærer det mørke farger. 

Anonymkode: 6d039...975

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Om du er bestemt på hvite lister så er det jo bare å glemme mørke vegger. Mørke vegger er penest med sorte lister 👍🏻

Anonymkode: 95d7e...e81

Takk for tips. Er ikke 100% bestemt..hehe..har bare sett så mange hytter med hvite lister, så har ikke tenkt andre baner.

Husk bare på at mørke vegger fort kan gi veldig mørke rom. Dere som er unge og har godt syn må bare blåse av deg jeg sier, men når du blir litt eldre, så trenger du gjerne mer lys. For meg gikk det et skille da jeg passerte 40, sånn omtrent. 

Anonymkode: d1401...008

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om du er bestemt på hvite lister så er det jo bare å glemme mørke vegger. Mørke vegger er penest med sorte lister 👍🏻

Uenig. 

Anonymkode: c9b98...2da

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå er vel det din mening og ikke en universiell sannhet, eller? Gud bedre

Anonymkode: 17e03...e26

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar dere, men lurte på hvilken farge dere kunne anbefalt :)

hi

Vi har sand fra Jotun. Veldig fin farge. Ikke mørk. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar, men tenker noe mørkere.

Anbefaler deg å se på sidene til Jotun. Og teste farger. Se hvordan de er på veggen. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...