Gå til innhold

Hvorfor kan familien til en smittet gå fritt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ehh skriver at han er smittet. 

Anonymkode: 92f9a...a77

Smittet med hva? Slutt å spinn videre på fantasien din. Dette blir bare patetisk. 

Anonymkode: 13769...114

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Smittet med hva? Slutt å spinn videre på fantasien din. Dette blir bare patetisk. 

Kødder du?? Er ikke dette corona forum? Hva tror du han er smittet med. Ok han er smittet med CORONA, COVID19, KORONA !!!

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan utdype? Har du symptomer, er nærkontakt eller har vært på reise skal du testes. Frem til positivt svar foreligger er det kun du, ikke din familie, som skal i karantene. Du sier ingen plass tidligere i tråden om at han har testet eller har positiv test. 

At du nå plutselig kommer med at han testet positivt i hjemlandet og har kjøpt negativ test, samt at smitteteamet har vært hos han. Samtidig som at de lar hele familien vandre fritt sier meg at hele denne historien er oppspinn. 

100% ekte historie. Han kom hjem til Norge som "frisk". Han mente at testen var feil. At han var for frisk til å ha corona. Når jeg snakket med han var han tilbake i Norge. Han var veldig dårlig, og jeg spurte om testen allikevel var positiv og da sa han ja. Han skulle til en annen klinikk før han reiste så da tok jeg det som at han hadde kjøpt seg en negativ test. Han er jo helt klart syk. Og det er Corona. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kødder du?? Er ikke dette corona forum? Hva tror du han er smittet med. Ok han er smittet med CORONA, COVID19, KORONA !!!

Også har han kjøpt negativ test. Samtidig som smitteteamet er hjemme hos han og lar hele familien få gå fritt. 

Som sagt, ta med deg fantasien din og lag eventyr ett annet sted. Dette er rett og slett bare pinlig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

100% ekte historie. Han kom hjem til Norge som "frisk". Han mente at testen var feil. At han var for frisk til å ha corona. Når jeg snakket med han var han tilbake i Norge. Han var veldig dårlig, og jeg spurte om testen allikevel var positiv og da sa han ja. Han skulle til en annen klinikk før han reiste så da tok jeg det som at han hadde kjøpt seg en negativ test. Han er jo helt klart syk. Og det er Corona. 

Du tok det som at han kjøpt...??? Seriøst??? Slutt å fin opp historier og ta deg en tur ut og få litt frisk luft i stede. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du tok det som at han kjøpt...??? Seriøst??? Slutt å fin opp historier og ta deg en tur ut og få litt frisk luft i stede. 

Men hvordan er det ellers mulig da? Du tester positivt, også flyr du neste dag? 

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Slutt å  skap deg. Du postet ikke på koronaforumet, moderator flyttet tråden din dit.

Anonymkode: 0bf38...d84

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Slutt å  skap deg. Du postet ikke på koronaforumet, moderator flyttet tråden din dit.

Anonymkode: 0bf38...d84

Hehe ellers har du det bra 😂👍

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han testet positivt i hjemlandet. Dro til en annen klinikk. Betalte for negativ test som han viste på flyplassen. Kom hjem også fikk smitteteam på besøk. 

Han måtte jo teste seg ved innreise også, ikke bare før utreise. 

Hvis du tror familien bryter karantenereglene gir du beskjed til politiet. Hvis du er sikker synes jeg du også bør gi beskjed til skole og arbeidsplass, men jeg tror i hvertfall skolen får beskjed automatsk i et slikt tilfelle.

Anonymkode: 6b94c...60d

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han måtte jo teste seg ved innreise også, ikke bare før utreise. 

Hvis du tror familien bryter karantenereglene gir du beskjed til politiet. Hvis du er sikker synes jeg du også bør gi beskjed til skole og arbeidsplass, men jeg tror i hvertfall skolen får beskjed automatsk i et slikt tilfelle.

Ja det var vel derfor smitteteam kom da? Han hadde jo aldri fått flydd om han var positiv, men snakket med han noen dager før han dro da hadde han testet positiv. Han er en nær kollega så hadde selvfølgelig aldri meldt han inn, men barna går på skolen til mine barn, og jeg vil ikke at de skal bli smittet da jeg har en far som er i risikogruppen. Derfor lurte jeg på hva reglene var. Også synes jeg det var rart at familien kunne dra overalt. De bor i en liten tett leilighet så bare snakk om tid før alle er syke 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja det var vel derfor smitteteam kom da? Han hadde jo aldri fått flydd om han var positiv, men snakket med han noen dager før han dro da hadde han testet positiv. Han er en nær kollega så hadde selvfølgelig aldri meldt han inn, men barna går på skolen til mine barn, og jeg vil ikke at de skal bli smittet da jeg har en far som er i risikogruppen. Derfor lurte jeg på hva reglene var. Også synes jeg det var rart at familien kunne dra overalt. De bor i en liten tett leilighet så bare snakk om tid før alle er syke 

Jeg har vanskelig for å tro på historien.

Hvis leiligheten er liten slik at han ikke kan holdes i isolasjon fra familien, kan han bli overført til en padsende isolasjonsbolig. Alle kommuner plikter å ha det tilgjengelig. Desuten testes de med hurtigtester ved innreis. Hvis han tester positivt der får han ikke dra rett hjem.

Er du sikker på at du har fortalt historien helt riktig?

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men familien skal jo likevel være i karantene, og ikke gå på skole osv. 

Anonymkode: 60ca3...5c4

Ikke hvis han har isolert seg fra familien. 

Anonymkode: d9333...28a

Jeg har vanskelig for å tro på historien.

Hvis leiligheten er liten slik at han ikke kan holdes i isolasjon fra familien, kan han bli overført til en padsende isolasjonsbolig. Alle kommuner plikter å ha det tilgjengelig. Desuten testes de med hurtigtester ved innreis. Hvis han tester positivt der får han ikke dra rett hjem.

Er du sikker på at du har fortalt historien helt riktig?

Ja selvfølgelig har jeg fortalt den riktig. Er på et anonym forum. Kan ikke si at min historie er så veldig saftig. Haha. Jeg bare synes det er rart at hele familien kan leve normalt, det er dette jeg reagerer på. 

Ja selvfølgelig har jeg fortalt den riktig. Er på et anonym forum. Kan ikke si at min historie er så veldig saftig. Haha. Jeg bare synes det er rart at hele familien kan leve normalt, det er dette jeg reagerer på. 

Du påstår at en mann har testet positivt og deretter kjøpt en negativ test, fløyet til Norge, testet positivt på grensen, men likevell blitt sendt hjem til familien der han bor med dem i en trang leilighet uten at familien går i karantene og uten at skolen informeres om at de har elever som skal være i larantene? Synes du det høres særlig sansynlig ut?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du påstår at en mann har testet positivt og deretter kjøpt en negativ test, fløyet til Norge, testet positivt på grensen, men likevell blitt sendt hjem til familien der han bor med dem i en trang leilighet uten at familien går i karantene og uten at skolen informeres om at de har elever som skal være i larantene? Synes du det høres særlig sansynlig ut?

Tror du jeg bryr meg om hvor sannsynlig det høres ut når det er akkurat det som har skjedd. Han testet positiv og tok flyet. Hvordan han har fått til det er nesten bare å spørre han, men jeg gidder ikke skape noe splid. Jeg lurer på hva man får lov til, og jeg er redd mine barn blir syke. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror du jeg bryr meg om hvor sannsynlig det høres ut når det er akkurat det som har skjedd. Han testet positiv og tok flyet. Hvordan han har fått til det er nesten bare å spørre han, men jeg gidder ikke skape noe splid. Jeg lurer på hva man får lov til, og jeg er redd mine barn blir syke. 

Hvorfor melder du ikke ifra hvis du er bekymret for dine egne barn?

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor melder du ikke ifra hvis du er bekymret for dine egne barn?

Hva skal jeg melde i fra om? Hvordan? At de sendes på skole? De har jo ikke testet positivt enda. 

Hva skal jeg melde i fra om? Hvordan? At de sendes på skole? De har jo ikke testet positivt enda. 

Du melder fra om at de ikke overholder karantene dersom det er det du mener de ikke gjør

mamma til adhd gutt<3 skrev (59 minutter siden):

Du melder fra om at de ikke overholder karantene dersom det er det du mener de ikke gjør

Men må de i karantene når far er syk? 

Men må de i karantene når far er syk? 

Kravet om karantene i 10 dager gjelder for personer som er definert som nærkontakt til en smitta person. Alle nærkontakter til en bekreftet smittet person skal i karantene i 10 døgn fra det den siste kontakten med en smittet. Personer i smittekarantene bør teste seg.4. feb. 2021

• Opprett ny...