Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men jeg tror jeg dropper dose nr 2. Man vet uansett ikke hvor lenge vaksinen virker, 3-6 mnd er ikke verdt å få så heftige bivirkninger for. Jeg ble veldig syk av dose nr 1. 

Hva gjør dere som bare har fått en av to doser Az? 

Anonymkode: d03c8...f05

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415317-har-tatt-en-dose-astrazeneca/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tar selvfølgelig den andre. Det er ikke så mye bivirkninger etter dose nr 2 på AZ. Omvendt av Pfizer din, der er det mest etter nr 2. 

Anonymkode: 6f05d...5d2

Hvordan vet man det? Man får muligens mindre feber og influensa-følelse, men denne bivirkningen påvirker koagulasjonsfaktorene og gir et bilde som ved DIC 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Litt som å stoppe etter man har tatt halve kuren med antibiotika

Anonymkode: a0705...c3c

Mulig det, men tallene på bivirkninger er veldig høyr. Og er det med livet som innsats, vil jeg ikke. 
Vaksinen virker KANSKJE i 3 mnd, men den fremstilles som den store frelse. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mulig det, men tallene på bivirkninger er veldig høyr. Og er det med livet som innsats, vil jeg ikke. 

Når siste runde får vaksine må runde nummer 1 revaksineres. Og slik går dagene.... 

Anonymkode: da7a1...6f6

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

De vet ikke hvor lenge den varer. De vet at den beskytter i noen måneder, men den kan også beskytte i år eller tiår. 

Anonymkode: a2a71...278

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kommer an på om du vil ha blodpropp/hjerneblødning 

Anonymkode: ce312...cf6

Ikke bli hysterisk. Dette er ikke sikkert. Jeg vil selvsagt ikke ha blodpropp eller hjerneblødning men jeg jobber med mye syke mennesker og jeg vil ikke ha covid19 heller. Jeg kan ikke gjemme meg hjemme til dette er over.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Setter de dose nr to av AZ nå? Er den bare satt på vent for de som ikke har mottatt første dose?

Leste ett sted at en mann fikk velge om han ønsket dose to eller ikke. Han takket ja.

Anonymkode: a11f3...771

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Setter de dose nr to av AZ nå? Er den bare satt på vent for de som ikke har mottatt første dose?

All vaksinering er pauset. Også for de som venter på dose nr 2. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Litt som å stoppe etter man har tatt halve kuren med antibiotika

Anonymkode: a0705...c3c

Vel, i noen land gis kun én dose AstraZeneca, det vurderes dithen at en dose er nok. 

Så det er en tullete sammenligning.

Jeg fikk immunrespons så det holder av én dose. 

Er redd dette blir stygt hvis de nå blir bestemt at AstraZ også skal gis til eldre over 65. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke bli hysterisk. Dette er ikke sikkert. Jeg vil selvsagt ikke ha blodpropp eller hjerneblødning men jeg jobber med mye syke mennesker og jeg vil ikke ha covid19 heller. Jeg kan ikke gjemme meg hjemme til dette er over.

Er ikke hysterisk. Har ikke tatt AZ. Og jo, det er sikkert. Jobber med dette så det vet jeg.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er ikke hysterisk. Har ikke tatt AZ. Og jo, det er sikkert. Jobber med dette så det vet jeg.

Er heller ikke hysterisk, men veldig skeptisk. Når vaksinen påvirker koagulasjonsfaktorene sånn at man får trombocytopeni og blodpropper samtidig, er ikke dette en vaksine jeg vil ha. 
Hi 

18 hours ago, Anonym bruker said:

Men jeg tror jeg dropper dose nr 2. Man vet uansett ikke hvor lenge vaksinen virker, 3-6 mnd er ikke verdt å få så heftige bivirkninger for. Jeg ble veldig syk av dose nr 1. 

Hva gjør dere som bare har fått en av to doser Az? 

Hadde ikke droppet nr 2. vg er flink med skremme folk, og ingen kan si at det er noe sammenheng mellom vaskinen og blodpropp, og 30 av 5 millioner er ikke akkurat mye

Anonymkode: e11db...0a8

Husk at T-cellene kommer med andre dose. Mange som kun tar en dose vil øke risikoen betydelig for utvikling av mutert virus som er vaksineresistent.

Storbritannia driver et skummelt eksperiment nå ved å ikke sikre andre dose. Da er vi tilbake på start (se til Brasil hvis du lurer på hva det betyr). De restriksjonene vi har nå er med tanke om vaksine innen kort tid, vi kan ikke holde på slik i åresvis. En mutert variant som vaksinene ikke biter på, setter oss alle i en situasjon hvor svenske tilstander kanskje er eneste mulighet. 

Anonymkode: e22bc...331

Det er vanskelig å vite sikkert om det er noen sammenheng mellom blodpropp og AZ-vaksinen. Det kan godt være, men risikoen er uansett veldig liten, antakelig mindre enn risikoen for komplikasjoner av covid-19 for unge mennesker. Millioner av mennesker har tross alt fått AZ-vaksinen i Storbritannia. Også i uten vaksinering vil noen personer under 45 år få blodpropp mv. Jeg anser risikoen ved vaksinering med Astra Zeneca som såpass liten, at jeg ville ha tatt vaksinen om jeg fikk tilbudet (selv om jeg kanskje enda heller ville hatt Pfizer).

Anonymkode: 4c32e...d3b

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hadde ikke droppet nr 2. vg er flink med skremme folk, og ingen kan si at det er noe sammenheng mellom vaskinen og blodpropp, og 30 av 5 millioner er ikke akkurat mye

Anonymkode: e11db...0a8

Det er vel ikke VG som skremmer folk når de presenterer offisielle tall på bivirkninger og hvilke bivirkninger det er? Skal man leve som i boka "1984" med motto "Ignorance is strength"? Skylappsamfunnet?

Anonymkode: c8f9e...4a6

• Opprett ny...