Gå til innhold

Når slutter barna å overnatte hos hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

13-åringen har så lyst på sovesofa, men jeg lurer på om det er for sent? Når er epoken med hyppige overnattinger over?

Skrevet

En gjesteseng er jo bestandig nyttig. Min bestemor drar fortsatt på overnattingsbesøk til sin venninne.

Anonymkode: 4fe8c...03f

Skrevet

Når de flytter ut. Min erfaring er at det blir hyppigere og hyppigere.

Anonymkode: d6b69...9b8

Skrevet

Aldri. Hadde stadig 17-åringer overnattende her før koronaen gjorde slutt på det. 

Anonymkode: 5925a...4c8

Skrevet

Hos oss tok det heldigvis slutt i 10-årsalderen. 

Anonymkode: 1ad8b...a66

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Heldigvis slutt? Overnatting er jo en fantastisk fin måte å bli godt kjent med barnas venner på. Det er litt slitsomt hvis det skjer hver eneste helg, men overnatting innimellom er jo bare stas. 

Anonymkode: 5925a...4c8

Skrevet

Aldri, eldste hadde overnattinger helt til han flyttet hjemmefra som 19-åring.

Anonymkode: 2c25b...49e

Skrevet

Ikke sluttet for 16 og 18åringen her. Det har blitt mindre siden vi nå har en liten leilighet, men i natt skal to 16åringer sove på sovesofaen vi har i stua (for å kunne fortsette å bo i skolekretsen ble valget liten leilighet med to soverom. Ungene fikk valget om å dele soverom eller st jeg sov på stua. De valgte å dele mot at jeg løner vekk mitt minste rom, tar sofaen eller at de får stua når de vil) Så i kveld ligger jeg på senga og ser på film. 
Hun eldste har vel aldri hatt overnatting inne, men sovet på trampoline, hengekøye og flytta sofaen ut på verandaen (jeg som sa det istede fortynne liggeunderlag. Det var så kult at det har hun gjort flere ganger. Passer meg perfekt, for da kan jeg sitte i godstolen og se på tv. ) Men hun har funnet ut at hun kan bruke hytta, en busstur unna og nå enda enklere som hun har fått lappen. Så hun har mer overnatting enn hun noen sinne har hatt etter hun begynte på ungdomskolen. 

Anonymkode: 0cb39...dba

Skrevet
Cura skrev (1 time siden):

13-åringen har så lyst på sovesofa, men jeg lurer på om det er for sent? Når er epoken med hyppige overnattinger over?

Hvorfor er dette problematisk ift overnatting??

Anonymkode: ec7fe...db2

Skrevet

Jeg er 45 og venninna mi kommer fortsatt på overnattingsbesøk....

Anonymkode: 7be5d...1df

Skrevet
Cura skrev (3 timer siden):

13? Er det ikke da det ordentlig begynner? Jeg hadde gitt han sovesofa. Uten tvil. 

Anonymkode: 9c8c5...351

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Stakkars barnet ditt. 😥

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er dette problematisk ift overnatting??

Anonymkode: ec7fe...db2

Det er ikke problematisk i det hele tatt. Jeg tenkte bare at hvis det var slik at overnattingene vanligvis tok slutt ved denne alderen ville jeg heller kjøpt en vanlig sofa, som gjerne er litt mykere å sitte i.

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg fant en god sovesofa på møbelbutikken her, så det blir nok til at vi bestiller denne 😊 Da får vi håpe at han fortsetter noen år til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Stakkars barnet ditt. 😥

Barna mine er det ikke synd på. Dette er noe de har valgt selv. Den tiden de har utenom skole og trening vil de ha det rolig. Begge har alltid trent mye og de trenger tid til hvile. Så i løpet av skoleåret har de helst ikke villet ha overnattingsbesøk. 

Noen få ganger har de nok, hver sine perioder, riktignok hatt en nær venn på overnattingsbesøk, særlig når de har kunnet sove ute. På hytta, derimot, har det vært unger og ungdommer overalt til enhver tid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Barna mine er det ikke synd på. Dette er noe de har valgt selv. Den tiden de har utenom skole og trening vil de ha det rolig. Begge har alltid trent mye og de trenger tid til hvile. Så i løpet av skoleåret har de helst ikke villet ha overnattingsbesøk. 

Noen få ganger har de nok, hver sine perioder, riktignok hatt en nær venn på overnattingsbesøk, særlig når de har kunnet sove ute. På hytta, derimot, har det vært unger og ungdommer overalt til enhver tid. 

Beklager dobbeltspor - vet ikke hva som skjedde! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Beklager dobbeltspor - vet ikke hva som skjedde! 

Herrefred... Dobbeltspor = dobbeltpost! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...