Gå til innhold

Anbefalte innlegg

inchi skrev (3 timer siden):

Førerkortet er det «ingen» begrensninger på, dvs mannen har lov til å dra det meste. Bilen kan dra 2.400. Så max totalvekt på vogna vi kan ha er 2500, med høy nyttelast, slik at vi ikke kommer over 2.400 på egenvekt + last. Så lengde i 750-klassen er det største vi vurderer. Budsjett: helst under 350.000 med en del utstyr. Ønsker ikke alt for gammel vogn... Men ser på prisene at vi helst skulle hatt budsjett på 500.000, hehe 😅

Jeg tenkte umiddelbart på en Knaus 750UFK. Den har et bad som fungerer veldig bra. Og en slags barneavdeling bak. Totalvekten er jeg usikker på. Dusjene på Adria Adora vognene er som regel ikke beregnet på mer enn en klattvask, og vi valgte derfor tilslutt heller en Fendt siden do og dusj er veldig viktig for meg når vi fricamper på fjellet. 

Personlig elsker jeg Adria Adora 673 PK som var vogna vi opprinnelig hadde kjøpt, men så skar det seg noe veldig med selger, så vi endte med å kansellere kjøpet. 😞 Men den er veldig dyr om dagen. 😕 

Fortsetter under...

inchi skrev (21 timer siden):

Takk! Hvilken 720 har dere? Har sett litt på 720 UKF og KWFU på finn, og synes de ser praktiske ut. Har dere "skikkelig" dusj? Synes du at trippelkøye blir for trangt, eller går det greit?

Me har ukfe. 

Er forheng til dusjen .

Det er egentlig grei plass i køyene sjølv om barna er mellom 10-14 år .🙂👍dei kan ikkje sette seg opp men har god plass alikevell er fornøyd 

Anonymkode: 0dcd9...753

HvittHus skrev (39 minutter siden):

Jeg tenkte umiddelbart på en Knaus 750UFK. Den har et bad som fungerer veldig bra. Og en slags barneavdeling bak. Totalvekten er jeg usikker på. Dusjene på Adria Adora vognene er som regel ikke beregnet på mer enn en klattvask, og vi valgte derfor tilslutt heller en Fendt siden do og dusj er veldig viktig for meg når vi fricamper på fjellet. 

Personlig elsker jeg Adria Adora 673 PK som var vogna vi opprinnelig hadde kjøpt, men så skar det seg noe veldig med selger, så vi endte med å kansellere kjøpet. 😞 Men den er veldig dyr om dagen. 😕 

Takk! Var faktisk å så på en Knaus 750 i går, og likte godt den løsningen. Ønsker dusj som kan brukes, iallefall av ungene. Adria 673 PK var en flott vogn ja! Men med 3 barn så tror jeg at vi styrer unna midtsitter. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Me har ukfe. 

Er forheng til dusjen .

Det er egentlig grei plass i køyene sjølv om barna er mellom 10-14 år .🙂👍dei kan ikkje sette seg opp men har god plass alikevell er fornøyd 

Anonymkode: 0dcd9...753

Greit å høre at køyene funker til så store barn 😊 

Anonym bruker skrev (På 13.3.2021 den 22.38):

Dette er en avsporing, jeg vet, men det er langt utenfor min fatteevne at noen i det hele tatt orker tanken på å fise rundt med campingvogn, hindre vanlig trafikk og bo som sardiner i boks i ferien sin. 

Gud, så glad jeg slipper, og kan dra på hytta i stedet. Vi bor vanvittig mye på hotell pr år for kostnaden det er å ha og drifte campingvogn. 

Sorry, klarte bare ikke å dy meg, og jada, jeg kunne fint latt være å åpne tråden. 

Anonymkode: 6146c...7e2

Kan ikke dy meg, må kommentere denne. I vår familie kjøpte vi vogn for å følge ungene på turneringer her og der. Med tre unger og hund var det ganske slitsomt med telt, skoleovernattinger osv. Mitt utgangspunkt var litt som ditt- dette orker jeg ikke, men...... når vi valgte vogn som svarte ut behovene vår, type faste senger, ordentlig kjøkken med god stekeovn og stort nok kjøleskap, bad med mulighet for dusj osv så ble det faktisk en svært positiv overraskelse. Mann og barn elsker det, jeg koser meg- men er fornøyd etter en liten uke. 

i tillegg til fordeler med å ha alt på plass, slippe kofferter og pakking og greier så må jeg si at vogna er perfekt til familie-og vennebesøk i fjern og nær. Jeg synes det er stress å dra på besøk til folk og skal rykke inn fem stk og hund til overnatting. Veldig ofte ( pre corona) tok vi vogna på slep, og parkerer i bakgården hos de vi besøker. Dvs rom for å trekke seg tilbake, sove og slippe pakkestress men med alt det hyggelige besøk innebærer❤️
Vi har hytte og, det er jo noe annet- og dekker ikke de behovene vogna dekker....

siden vi ikke vintercamper, og liker minst en «syden»-ferie i året så har vi beholdt den samme vogna. Den er lite brukt og i god stand, nedbet og uten utlegg forøvrig. Vi betaler vel 2/3000kr i året i forsikring og det er det. Siden vi bruker den så lite har av og til leid den ut til venner - det har dekket forsikring, nye dekk, ny vannkran osv. ergo ingen utgifter av betydning her👌🏻Hadde vi hatt en ny, dyr vogn med lån så hadde jeg nok kjent at vi MÅTTE bruke den mye mer.........

Anonymkode: 204b5...537

Dette er en avsporing, jeg vet, men det er langt utenfor min fatteevne at noen i det hele tatt orker tanken på å fise rundt med campingvogn, hindre vanlig trafikk og bo som sardiner i boks i ferien sin. 

Gud, så glad jeg slipper, og kan dra på hytta i stedet. Vi bor vanvittig mye på hotell pr år for kostnaden det er å ha og drifte campingvogn. 

Sorry, klarte bare ikke å dy meg, og jada, jeg kunne fint latt være å åpne tråden. 

Jeg skjønner godt hva du mener, og har innimellom tenkt det samme selv. Men nå når vi har 3 relativt små barn, og ønsker at ungene skal få oppleve steder som Dyreparken, Hunderfossen, Legoland osv. i årene fremover, så tenker jeg at campingvogn må være perfekt. Jeg har brukt mye tid på å søke etter overnatting, både hytter og hotell, uten å finne noe jeg er fornøyd med. Ofte er det veldig enkel standard, eller alt for dyrt, ofte begge deler. Med 3 barn må vi ha to hotellrom eller suite, og det er absolutt ikke avslappende med hotellferie med 3 små barn. Ikke minst er det alt som må pakkes med, som f.eks vogn, det blir mange kolli om man skal ta fly. Vi har vært på mange ferieturer både i USA og i "syden", men nå etter at tredjemann kom, så synes ikke jeg at det er verdt pengene å bruke 50-80.000 på en 2-ukers sommerferie i juli. Synes at det er alt for varmt de fleste stedene rundt middelhavet og i USA i juli også. Vi ønsker heller å feriere i Norge, Sverige eller Danmark i sommerferien, og så kan vi heller ta en uke til sydligere strøk utenom. Vi har forresten hytte også, men den dekker et helt annet behov. Vi får ikke gitt ungene opplevelsene som vi ønsker å gi de med å dra på hytta i sommerferien. Så hytta leier vi ut om sommeren og får inn en del penger på det,  som vi kan bruke til andre ferier 🙂 Er vokst opp med campingferier i Skandinavia selv så vet hva det går i. Jo mer jeg tenker på det, så mer overbevist blir jeg om at det må være en super ferieform når man har små barn. Når barna blir større, kan vi bare selge vognen. 

Hilsen HI

Annonse

Hvorfor i all verden tror du at vi bryr oss en dritt om hva du syns om campingvogn? 

Anonymkode: 1cae4...7b8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden tror du at vi bryr oss en dritt om hva du syns om campingvogn? 

Jeg tror da virkelig ikke at dere som liker camping i bryr dere om min mening! Det skal dere ikke heller, men du verden så godt det var å få skrevet det... 😉 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror da virkelig ikke at dere som liker camping i bryr dere om min mening! Det skal dere ikke heller, men du verden så godt det var å få skrevet det... 😉 

Det var godt? Du føler deg litt bedre når du får ut litt grums i en tråd som ikke omhandler det du kommentere i det hele? 
Det er bare sørgelig. Men bra at du har det bedre, da. Det kommer sikkert de rundt deg til gode. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det var godt? Du føler deg litt bedre når du får ut litt grums i en tråd som ikke omhandler det du kommentere i det hele? 
Det er bare sørgelig. Men bra at du har det bedre, da. Det kommer sikkert de rundt deg til gode. 

Litt grums har nok du også hostet opp en og annen gang, tenker jeg. Ellers har du det fint oppå den høye hesten din? Beklager at jeg tråkket bittelitt på en øm tå. God natt. 

Hvorfor må nesten alle tråder ende på denne måten? Her hadde jeg en fin tråd hvor familievennlige campingvogner ble diskutert, og jeg fikk mange supre tips og tilbakemeldinger. Men så er det alltid noen som må blande seg med helt irrelevante kommentarer, som ender med at tråden blir "ødelagt". Folk er forskjellige, la nå folk diskutere det som opptar dem, så kan de som ikke er interessert i emnet la være å svare. Tusen takk til alle som ga meg nyttige tips og tilbakemeldinger 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...