Gå til innhold

Vaksine - nå blir man jo enda mer skeptisk.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 11.3.2021 den 12.45):

At to hendelse inntrer i en bestemt rekkefølge betyr ikke automatisk at disse hendelsene har noe med hverandre å gjøre.

Er det ingen som lærer om kausalitet og validitet lenger??

Anonymkode: ab391...ef2

31. puss 115 dødsfall som skal undersøker nærmere. 

Anonymkode: adf5f...a27

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Når tre helsearbeidere under 50 år innen ti dager etter vaksinen alle tre får alvorlig og livstruende blodpropp er det mer enn tilfeldigheter. 

Anonymkode: 99a12...3a4

Det er 11 millioner vaksinerte med astra zeneca bare i Storbrittania. Ingen slike rapporter derfra. Dette er bare tull og tøys.

Anonymkode: 12f79...b88

Jeg skjønner ikke at dere kan konkludere i den ene eller andre retningen, all den tid fagpersonell ikke vet om det er noen sammenheng eller ikke. Det viktige er at vaksinen er stoppet inntil videre. 

Anonymkode: 15461...1c8

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at dere kan konkludere i den ene eller andre retningen, all den tid fagpersonell ikke vet om det er noen sammenheng eller ikke. Det viktige er at vaksinen er stoppet inntil videre. 

Jeg konkluderer ut fra det jeg har sett på jobb.

Anonymkode: c3320...7a3

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er 11 millioner vaksinerte med astra zeneca bare i Storbrittania. Ingen slike rapporter derfra. Dette er bare tull og tøys.

Aha. Så alle norske aviser lyver?

Anonymkode: 99a12...3a4

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg konkluderer ut fra det jeg har sett på jobb.

Du kan selvfølgelig gjøre deg opp en egen mening, men du kan ikke trekke konklusjoner ut fra fakta som ennå ikke er etablert. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du kan selvfølgelig gjøre deg opp en egen mening, men du kan ikke trekke konklusjoner ut fra fakta som ennå ikke er etablert. 

Det er ikke min mening. Finner jo ikke på egne resultater for pasienter.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke min mening. Finner jo ikke på egne resultater for pasienter.

Hvorfor er ikke dette publisert? Hvorfor kjenner ikke Steinar Madsen, Bjørn Guldvog og for så vidt WHO til dette? Trekker du slutninger etter å ha sett noen få pasienter? I så fall kan du neppe ha utdannelse utover ungdomsskolen, og bør kanskje ikke uttale deg. Jeg sier ikke at det ikke er en sammenheng mellom vaksinen og sykdomsforløpet, men at du ikke kan trekke konklusjoner uten at det er foretatt grundige studier. Slike studier ville det ikke vært mulig å utføre på så kort tid, og vi kan nok stole på at det blir slått stort opp når resultatene en gang foreligger. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor er ikke dette publisert? Hvorfor kjenner ikke Steinar Madsen, Bjørn Guldvog og for så vidt WHO til dette? Trekker du slutninger etter å ha sett noen få pasienter? I så fall kan du neppe ha utdannelse utover ungdomsskolen, og bør kanskje ikke uttale deg. Jeg sier ikke at det ikke er en sammenheng mellom vaksinen og sykdomsforløpet, men at du ikke kan trekke konklusjoner uten at det er foretatt grundige studier. Slike studier ville det ikke vært mulig å utføre på så kort tid, og vi kan nok stole på at det blir slått stort opp når resultatene en gang foreligger. 

Litt naiv du

Anonym bruker skrev (På 11.3.2021 den 13.02):

Men da kan man si det samme om koronarelaterte dødsfall. Med mindre alle 632 personer som er oppført i den norske statistikken har blitt obdusert, og det er hevet over enhver tvil at korona var årsaken til dødsfallet, kan man ikke si at personen døde AV korona, selv om man døde med viruset i kroppen. Ta for deg en svært gammel person, typ 99 år, med multiple diagnoser, og det er helt uklart hvordan personen fortsatt er i live. Så blir personen smittet av korona og dør ette 5 dager. Personen blir ikke obdusert, fordi det ikke er noe mistenkelig ved dødsfallet. Er det riktig å si at personen døde AV korona? Hva om personen døde av hjertestans, fordi han eller hun har vært gjennom 4-5 hjerteinfarkter tidligere?

Det samme med for eksempel personer som har terminal kreft, som har noen dager igjen å leve. Så blir personen smittet av korona og dør etter like mange dager som prognosen var før koronasmitte. Er det virkelig riktig å ta denne personen inn i statistikken over koronadødsfall og argumentere lockdown ut fra slike dødsfall? 

Man kan da ikke drive med cherrypicking på denne måten og si at når det gjelder dødsfall etter koronasmitte, er det ALLTID korona som er årsaken, mens INGEN dødsfall etter vaksinen skyldes vaksinen. 

Anonymkode: ba6ee...7f0

https://www.faktisk.no/artikler/eRZ/hvordan-teller-man-koronadodsfall-i-norge

Anonymkode: 9ce44...b17

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Litt naiv du

Ikke naiv, men opptatt av at ting skal gjøres skikkelig. Som sagt må du gjerne gjøre deg opp din egen mening, men ikke egne fakta. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke naiv, men opptatt av at ting skal gjøres skikkelig. Som sagt må du gjerne gjøre deg opp din egen mening, men ikke egne fakta. 

Nå er det heldigvis ikke opp til deg å bestemme hva jeg kan og ikke kan gjøre. Og jeg ser på fakta. Det gjør de jeg jobber med også. Og vi vet alle det samme.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Les legemiddelverkets månedlige rapporter, så ser du at det er/har vært like mange innlagte med alvorlige bivirkninger som det er pasienter innlagt med korona nå. 31 av disse med forstyrrelser i koagulasjonsfaktorene, i tillegg kommer nevrologiske og kardielle utfall osv osv.  115 innmeldte dødsfall etter vaksinering skal granskes, og dette er bare siden oppstart av vaksinering i januar. Og nå er altså en av vaksinene satt på pause. 
Selvfølgelig slås ikke dette opp i media med store bokstaver! Her skal folk vaksineres, selv om det koster liv og helse!! 

Anonym bruker skrev (På 11.3.2021 den 13.31):

Hvorfor blir du skeptisk, dette er da betryggende. Føre var, undersøker før de går videre. Helt etter boka det. 

Det er snakk om blodpropp, samme problematikk ved p piller, slik kan de kartlegge om enkelte ikke bør ta denne vaksinen. Akkurat som de med APLS ikke bør gå på p piller med østrogen. 

Anonymkode: c4edd...e28

Hva betyr APLS?

Anonymkode: 3bb18...4d2

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Dette skyldes e st sannsynlig en av to ting:

1. Mørketall som følge av underrapportering fordi det ikke kan bevises at det er relatert til vaksinen og de er livredde for å skape skepsis i et land som er så faretruende angrepet av viruset

2. Noe så enkelt (og avansert på en gang) at skandinavene er mer genetisk disponert for blodpropp som følge av denne vaksinene enn andre.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Les legemiddelverkets månedlige rapporter, så ser du at det er/har vært like mange innlagte med alvorlige bivirkninger som det er pasienter innlagt med korona nå. 31 av disse med forstyrrelser i koagulasjonsfaktorene, i tillegg kommer nevrologiske og kardielle utfall osv osv.  115 innmeldte dødsfall etter vaksinering skal granskes, og dette er bare siden oppstart av vaksinering i januar. Og nå er altså en av vaksinene satt på pause. 
Selvfølgelig slås ikke dette opp i media med store bokstaver! Her skal folk vaksineres, selv om det koster liv og helse!! 

På sykehjemmet jeg jobber har 9 pasienter mistet livet i løpet av 1-3 uker etter vaksinen. Altså ca 9 i løpet av en måned mot 1 pasient i snitt i måneden vanligvis. Ingen av disse dødsfallene har blitt snakket om som noe relatert til vaksinen. Dødsfallene har blitt tiet ihjel både av ansatte og i media.

Så jeg mistenker høyere mørketall og mer underrapportering enn som så av mulige alvorlige bivirkninger av vaksinene.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

På sykehjemmet jeg jobber har 9 pasienter mistet livet i løpet av 1-3 uker etter vaksinen. Altså ca 9 i løpet av en måned mot 1 pasient i snitt i måneden vanligvis. Ingen av disse dødsfallene har blitt snakket om som noe relatert til vaksinen. Dødsfallene har blitt tiet ihjel både av ansatte og i media.

Så jeg mistenker høyere mørketall og mer underrapportering enn som så av mulige alvorlige bivirkninger av vaksinene.

Skremmende!
Tallene kommer til å skyte i taket hvis de over 65 også skal vaksineres med AZ. Som gir heftige bivirkninger! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skremmende!
Tallene kommer til å skyte i taket hvis de over 65 også skal vaksineres med AZ. Som gir heftige bivirkninger! 

Det gir vel bare heftige bivirkninger på unge vel? Mener jeg leste det. 

Anonymkode: 86bae...5a5

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er enig i at det er skremmende, og man kan godt si noe slikt som at «mye tyder på» en sammenheng, eller «min erfaring tyder på» at en sammenheng er mulig eller sannsynlig».

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig i at det er skremmende, og man kan godt si noe slikt som at «mye tyder på» en sammenheng, eller «min erfaring tyder på» at en sammenheng er mulig eller sannsynlig».

Det var fryktelig klønete formulert, mente «min erfaring tilsier» en mulig eller sannsynlig sammenheng. 
Uansett er jeg glad AZ er satt på vent. Det er også viktig å få med seg tallene som viser at 60% får senskader av covid-infeksjon. Dette er ikke enkelt. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva betyr APLS?

Det er en bindevevssykdom. Tror neppe jeg klarer å skrive hele ordet riktig 😅

Finnes flere tilstander som kan gi økt risiko for blodpropp. Det er sånn sett bra at de trykker på den røde knappen og sjekker dette grundig. Finner de sammenheng med tilstander hos personene som har fått dette, kan det endre retningslinjer rundt hvem som skal ta den. Slik som p piller i dag. Ikke alle bør gå på p piller, selv om det er ufarlig for de fleste. Akkurat som penicillin. Har du hatt elveblest, skal du ikke ta denne typen igjen senere pga faren for anafylaktisk sjokk. 

Kombinasjonen de ser nå, med blodpropp og lave blodplater er skummel, behandling for blodpropp er ofte blodfortynnende. Det er en uheldig kombinasjon med lave blodplater da jobben til blodplatene er å stanse blødning. Du har sikkert hørt om blødere, når de får ett sår, så stopper det ikke å blø slik som det normalt gjør når man har normalverdier på blodplatene. Jeg er i overkant interessert i dette siden jeg selv har hatt HELLP syndrom i svangerskapet 🙈

Anonymkode: c4edd...e28

• Opprett ny...