Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Datteren min var hos frisøren i går. Hun har hår til nedenfor skuldrene og skulle bare klippe av et par cm. Ser i dag at det er skjevt og veldig hakkete. Og dette er ikke første gangen. Har opplevd flere ganger, hos forskjellige frisører, og ofte må jeg frem med saksa selv. Jeg klippet datteren min selv når frisørene var stengt, og jeg har ikke peiling, men det ble faktisk rettere og penere enn hos frisøren. Jeg brukte vel dobbelt så lang tid da, men. Hvorfor er det så vanskelig å gjøre det skikkelig? Anonymkode: 82f2b...666
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Helt enig! Har aldri funnet en frisør jeg syntes er veldig flink, faktisk. Ofte skjevt og skakt, og de ser ikke hva slags frisyrer (og farger) som passer til folk. Veldig mye dårlig der ute, ja. Anonymkode: c44ca...acb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Veldig ofte i salonger, så er det mye å se på og barna (og enkelte voksne) vrir en del på hodet og holder det ikke i den posisjonen frisøren setter det i. Da blir det skjevt Anonymkode: 10b1a...975
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er voksen og sitter selvfølgelig bom stille når jeg blir klippet. Datteren min er 10 år og sitter stille. Jeg satt og så på. Så det er ingen unnskyldning. Hi Anonymkode: 82f2b...666
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Kommer jo an på hvor man klipper seg det. Man får som regel det man betaler for... Anonymkode: 12250...517
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Du må gå tilbake og klage, og kreve at de retter det opp. Anonymkode: f610e...1b4
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kommer jo an på hvor man klipper seg det. Man får som regel det man betaler for... Anonymkode: 12250...517 Der jeg bodde før, så gikk jeg til en fast frisør, som virkelig klarte å klippe meg bra. Men så flyttet jeg 3 timer unna. Og nå 10 år etter, og hvor jeg nok har vært hos minst 15 forskjellige frisører, så finner jeg ingen som klarer å klippe samme frisyre. Selv om jeg har med bilder. Og har vært hos både dyre og billige. Anonymkode: fc324...29f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Det er ikke så mange frisører som klipper så rett av lengre. Er penere og lage en mere naturlig linje på håret. Men om du ønsker at det skal klippes rett av så må du spørre om det. Anonymkode: 5f2a5...9e7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Der jeg bodde før, så gikk jeg til en fast frisør, som virkelig klarte å klippe meg bra. Men så flyttet jeg 3 timer unna. Og nå 10 år etter, og hvor jeg nok har vært hos minst 15 forskjellige frisører, så finner jeg ingen som klarer å klippe samme frisyre. Selv om jeg har med bilder. Og har vært hos både dyre og billige. Anonymkode: fc324...29f Bilder sier lite om hvordan en frisyre er klippet. Anonymkode: 12250...517
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det er ikke så mange frisører som klipper så rett av lengre. Er penere og lage en mere naturlig linje på håret. Men om du ønsker at det skal klippes rett av så må du spørre om det. Anonymkode: 5f2a5...9e7 Jeg regner jo med at en frisør forstår at det ikke skal være skjevt. Anonymkode: 82f2b...666
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Kommer jo an på hvor man klipper seg det. Man får som regel det man betaler for... Anonymkode: 12250...517 Dette har jeg opplevd på flere forskjellige salonger. Virker som om at de ikke tar seg god nok tid. Anonymkode: 82f2b...666
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Opplever også at frisører ikke har peiling her jeg bor. De klipper ‘kjerring’-frisyrer, og that’s it. Farging og stripping har jeg gitt, blir jo ruinert av en hettestriping eller tining som går ut etter 4 uker! Gikk med sønnen min til frisør et par ganger også, begge gangene kom han ut med rett-av nerde-pannelugg. Jeg kunne ikke tro det. Går nå til en barbeshop i nærmeste storby, der knallflinke herrefrisører fra Libanon klipper guttene mine helt fantastisk. Anonymkode: b4479...3a0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Opplever også at frisører ikke har peiling her jeg bor. De klipper ‘kjerring’-frisyrer, og that’s it. Farging og stripping har jeg gitt, blir jo ruinert av en hettestriping eller tining som går ut etter 4 uker! Gikk med sønnen min til frisør et par ganger også, begge gangene kom han ut med rett-av nerde-pannelugg. Jeg kunne ikke tro det. Går nå til en barbeshop i nærmeste storby, der knallflinke herrefrisører fra Libanon klipper guttene mine helt fantastisk. Anonymkode: b4479...3a0 Kan jeg spørre hvilken by, og hvilken salong? Jeg er så lei av dårlige damefrisører, og jeg har kort-kort «guttefrisyre». Har tenkt på om jeg kanskje heller bør gå til en herrefrisør. Jeg bor i Trondheim. Anonymkode: c44ca...acb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Veldig ofte i salonger, så er det mye å se på og barna (og enkelte voksne) vrir en del på hodet og holder det ikke i den posisjonen frisøren setter det i. Da blir det skjevt Anonymkode: 10b1a...975 🙄 Anonymkode: 49d20...bff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Veldig ofte i salonger, så er det mye å se på og barna (og enkelte voksne) vrir en del på hodet og holder det ikke i den posisjonen frisøren setter det i. Da blir det skjevt Anonymkode: 10b1a...975 Hvis du er frisør og ikke klarer å klippe mennesker som ikke oppfører seg som roboter, så har du definitivt valgt feil yrke. Man kan aldri forvente at et barn sitter helt i ro, det er likevel frisørens ansvar at håret ikke blir klippet skjevt. Det er jo rett og slett flaut om man ikke får det til. I hi’s tilfelle gjelder det også et større barn som faktisk satt i ro. Anonymkode: d05f7...733
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har vært hos mange frisører i ulike salonger med mine tre barn og meg selv. Har i grunn ikke opplevd dårlig klipping. På meg selv har det et par ganger ikke blitt helt som jeg så for meg, men det skyldes nok i hovedsak at frisøren tolker det jeg sier litt annerledes. De kan ikke helt overføre mitt mentale bilde. Anonymkode: 8123b...b0b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kan jeg spørre hvilken by, og hvilken salong? Jeg er så lei av dårlige damefrisører, og jeg har kort-kort «guttefrisyre». Har tenkt på om jeg kanskje heller bør gå til en herrefrisør. Jeg bor i Trondheim. Anonymkode: c44ca...acb Jepp, vi bruker herrefrisøren i Olav Tr. gate i Trondheim 😊 de er i en annen liga, både i stil og pris (på en bra måte, altså). Tror de klipper damer også. Anonymkode: b4479...3a0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kan jeg spørre hvilken by, og hvilken salong? Jeg er så lei av dårlige damefrisører, og jeg har kort-kort «guttefrisyre». Har tenkt på om jeg kanskje heller bør gå til en herrefrisør. Jeg bor i Trondheim. Anonymkode: c44ca...acb Jeg og, skjønner ikke hvofor det er så vanskelig å få en litt tøff frisyre når man har kort hår, og ikke bare jevnt kjedelig kort. Anonymkode: 80466...1f2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har bodd i forskjellige land i løpet av livet, og frisører flest i Norge er dårlige, dessverre. Det kan ha sammenheng med at mange norske kvinner er mer opptatt av å være frisk og ha en kropp som virker, enn å fjonge seg med tøffe frisyrer, sminke og sånt. Er kundene lite kresne, faller kvaliteten betraktelig. Anonymkode: bc2d9...c18
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Opplever også at frisører ikke har peiling her jeg bor. De klipper ‘kjerring’-frisyrer, og that’s it. Farging og stripping har jeg gitt, blir jo ruinert av en hettestriping eller tining som går ut etter 4 uker! Gikk med sønnen min til frisør et par ganger også, begge gangene kom han ut med rett-av nerde-pannelugg. Jeg kunne ikke tro det. Går nå til en barbeshop i nærmeste storby, der knallflinke herrefrisører fra Libanon klipper guttene mine helt fantastisk. Anonymkode: b4479...3a0 så dere fikk en klipp som var "rett" - altså det HI vil ha - men da ble det galt? Ikke så greit for frisørene å skjønne det bilde den enkelte kunde har i hodet.... Anonymkode: b0e01...019
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #21 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): så dere fikk en klipp som var "rett" - altså det HI vil ha - men da ble det galt? Ikke så greit for frisørene å skjønne det bilde den enkelte kunde har i hodet.... Anonymkode: b0e01...019 Eeeeh, er det noen i hele verden som vil at gutten sin skal ha en pinnkort, rett pannelugg?? Som de ikke styler etterpå, sånn at det ser ut som han kommer rett fra Dum&dummere-filmen? Man kan argumentere i det vide og det brede med at 'det er vanskelig for de stakkars frisørene å skjønne hva folk vil ha', men sannheten er de aller fleste vil gjerne føle seg litt kulere og freshere når de har betalt i dyre dommer for å bli klipt. Det er ikke rakettforskning å skjønne hva kunden vil ha, vurdere ut fra kundens alder, klesstil, osv, og ha litt yrkesstolthet til å utvikle seg på nye og kule frisyrer slik at man ikke klipper som man gjorde for 20 år siden?? Eller er det for mye å forlange? Nei, jeg har lært å klippe guttene mine og meg selv selv nå. Ekstremt mye billigere, og vi får det som vi vil ha det! Anonymkode: b4479...3a0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #22 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jepp, vi bruker herrefrisøren i Olav Tr. gate i Trondheim 😊 de er i en annen liga, både i stil og pris (på en bra måte, altså). Tror de klipper damer også. Anonymkode: b4479...3a0 Takk 👍😊 Den mellom Nova kino og Burger King? Anonymkode: c44ca...acb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #23 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eeeeh, er det noen i hele verden som vil at gutten sin skal ha en pinnkort, rett pannelugg?? Som de ikke styler etterpå, sånn at det ser ut som han kommer rett fra Dum&dummere-filmen? Man kan argumentere i det vide og det brede med at 'det er vanskelig for de stakkars frisørene å skjønne hva folk vil ha', men sannheten er de aller fleste vil gjerne føle seg litt kulere og freshere når de har betalt i dyre dommer for å bli klipt. Det er ikke rakettforskning å skjønne hva kunden vil ha, vurdere ut fra kundens alder, klesstil, osv, og ha litt yrkesstolthet til å utvikle seg på nye og kule frisyrer slik at man ikke klipper som man gjorde for 20 år siden?? Eller er det for mye å forlange? Nei, jeg har lært å klippe guttene mine og meg selv selv nå. Ekstremt mye billigere, og vi får det som vi vil ha det! Anonymkode: b4479...3a0 Hahaha jeg kjenner meg så igjen på det med rett pannelugg på gutter. Og jeg understreker HVER gang de er hos frisør at de ikke skal ha rett pannelugg, men de ender opp med det likevel sikkert 50% av gangene, og jeg blir sur 😅 (inni meg) Anonymkode: fb797...8f5
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. mars 2021 #24 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Bilder sier lite om hvordan en frisyre er klippet. Anonymkode: 12250...517 Men såpass må de jo klare å vurdere seg fram til selv. De har jo tatt en utdanning for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå