Gå til innhold

Fri bar i bryllup, 60-70 gjester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke tenkt å handle alt på polet i Norge, satser på å handle en del i Sverige etterhvert. Bryllupet er neste år. Men hvor mye alkohol bør man ha? Noen som har hatt ca samme antall gjester, som vil hjelpe meg litt?😇

Anonymkode: 6b025...f7a

Fortsetter under...

Skrevet

Først skal man ha en apertiff med og uten prosenter. Ville ha beregnet 5 enheter på en flaske - altså 15-16 flasker for å være på den sikre siden ang alkoholen. Går mer på Mozell feks og da ville jeg ha kjøpt inn 2 halavannen litre til dette formålet.

Vin / alkoholfritt til forret - går 5 enheter på flaskene her også
Vin / alkoholfritt til middag -  Samme som ovenfor og under middagen så går det gjerne flere påfylningr.
Dessertvin til desserten så klart.

Ville også ha handlet inn Cognac , Tia Maria, Sherry til kaffen. Når alt dette er sagt så ville jeg ha laget bonger ( 5 enheter til hver) og ikke FRI FLYT med mindre du ønsker rølpefest ut av det hele.

På en tre liters kartong så får man vel ut 15 enheter ish så bare å regne seg frem til. Vi kjøpte endel rosè, rød og hvitvin i 3 liter i Strømstad og det som ikke ble brukt hadde vi til overs. Ikke sett frem alt!

Sprit og slikt får folk ha med selv ettter min mening. Alt det andre kan dere stå for :)

Anonymkode: 19ba1...349

Skrevet

Vi hadde 70 gjester og kjøpte inn 15 flasker hvit og 18 flasker rødvin. Vi hadde noen flasker muserende til vellkomstdrikk, men der husker jeg ikke hvor mye, pluss 1 helflaske av Cognac og aquvit. Så hadde vi diverse flasker søtvin, likør og vodka som vi hadde i skapet fra før. Desuten et par kasser øl for dem som hadde lyst på det 

Da hadde vi rester av alt. Det gikk mest av hvitvinen, men den var også veldig god.

Anonymkode: 8a697...ecc

Skrevet

Kjøp mer enn du tror går med. :) Vi fikk returnert alt som var uåpnet både til pol og matbutikk. Og dropp bonger!

Anonymkode: c7fbe...6bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Først skal man ha en apertiff med og uten prosenter. Ville ha beregnet 5 enheter på en flaske - altså 15-16 flasker for å være på den sikre siden ang alkoholen. Går mer på Mozell feks og da ville jeg ha kjøpt inn 2 halavannen litre til dette formålet.

Vin / alkoholfritt til forret - går 5 enheter på flaskene her også
Vin / alkoholfritt til middag -  Samme som ovenfor og under middagen så går det gjerne flere påfylningr.
Dessertvin til desserten så klart.

Ville også ha handlet inn Cognac , Tia Maria, Sherry til kaffen. Når alt dette er sagt så ville jeg ha laget bonger ( 5 enheter til hver) og ikke FRI FLYT med mindre du ønsker rølpefest ut av det hele.

På en tre liters kartong så får man vel ut 15 enheter ish så bare å regne seg frem til. Vi kjøpte endel rosè, rød og hvitvin i 3 liter i Strømstad og det som ikke ble brukt hadde vi til overs. Ikke sett frem alt!

Sprit og slikt får folk ha med selv ettter min mening. Alt det andre kan dere stå for :)

Anonymkode: 19ba1...349

Vi har satt totalforbud mot sprit og sånt i bryllupet vårt. Vil man gå på dritafylla, kan man gjøre det et annet sted etter at festen er ferdig. Vi ønsker et sivilisert selskap, så her er det kun øl og vin som vi spanderer på gjestene. Helt enig med å unngå fri flyt av sterk alkohol. Har vært i alt for mange bryllup der stemningen blir utrivelig på grunn av dritafylla.

Anonymkode: d2f1d...3c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har satt totalforbud mot sprit og sånt i bryllupet vårt. Vil man gå på dritafylla, kan man gjøre det et annet sted etter at festen er ferdig. Vi ønsker et sivilisert selskap, så her er det kun øl og vin som vi spanderer på gjestene. Helt enig med å unngå fri flyt av sterk alkohol. Har vært i alt for mange bryllup der stemningen blir utrivelig på grunn av dritafylla.

Man må jo sa an gjestene sine litt. Noen har familie og venner som lett overdriver, i andre selskaper er det helt uproblematisk.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Man må jo sa an gjestene sine litt. Noen har familie og venner som lett overdriver, i andre selskaper er det helt uproblematisk.

Men hva er poenget med sprit i selskap? MÅ man ha det? Man kan ikke en gang begrunne det med at alkoholen hever maten, for sprit gjør det virkelig ikke. Sprit brukes for å drikke seg full, da det verken smaker eller lukter godt. Ingen "koser seg" med sprit slik man gjør med vin og øl. Sprit inntas fordi den gir fortest mulig fyll. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hva er poenget med sprit i selskap? MÅ man ha det? Man kan ikke en gang begrunne det med at alkoholen hever maten, for sprit gjør det virkelig ikke. Sprit brukes for å drikke seg full, da det verken smaker eller lukter godt. Ingen "koser seg" med sprit slik man gjør med vin og øl. Sprit inntas fordi den gir fortest mulig fyll. 

...og noen ønsker en hei dundrandes fest i sitt bryllup. Folk er ulike, tenk det. 

Anonymkode: 3f1d4...a3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

...og noen ønsker en hei dundrandes fest i sitt bryllup. Folk er ulike, tenk det. 

Man kan fortsatt ha heidundrandes fest uten at folk ligger og spyr, krangler og slåss og beføler hverandre uten samtykke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sprot som aquavit og Cognac nytes fordi det smaker godt. Annen sprit brukes til drinker som også smaker godt. I tillegg er ofte et selskap med passe mye alkohol morsommere enn et der alle er avholds.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man kan fortsatt ha heidundrandes fest uten at folk ligger og spyr, krangler og slåss og beføler hverandre uten samtykke. 

Og man kan drikke sprit uten hverken å spy, krangle eller sloss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og man kan drikke sprit uten hverken å spy, krangle eller sloss.

Hvorfor drikker man ren sprit hvis man ikke ønsker å bli dritings?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Spriten drikker man ikke til maten da. 😂Det er til etter kaker. 

Vi hadde innmari mye alkohol og brus osv. Fikk levert halvparten tilbake, gikk ikke med så mye som vi trodde. Mye sprit, men rolig fest. 

Anonymkode: 9a1bc...f9f

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::murvegg::murvegg::murvegg::roll::roll::roll:

Anonymkode: 9b38e...28f

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror du har et litt uheldig forhold til alkohol? Jeg drikker ikke sprit, whisky eller konjakk selv, men jeg skjønner jo at for andre så er en vellaget drink like godt som en glass vin er for meg. 

Bonger hører virkelig ikke hjemme i et bryllup, er det fri bar så er det det. 

Anonymkode: 626f7...63b

Skrevet

Vi tenker å ha en slags bartender, hvert fall en som kan blande drinker. Setter ikke spritflaskene på bordet. Men nå var det uansett ikke en diskusjon rundt det jeg var ute etter😄 

Takk for relevante svar😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har ikke tenkt å handle alt på polet i Norge, satser på å handle en del i Sverige etterhvert. Bryllupet er neste år. Men hvor mye alkohol bør man ha? Noen som har hatt ca samme antall gjester, som vil hjelpe meg litt?😇

Vi regnet ut antall enheter til velkomstdrink, forrett, hovedrett og dessert. 1+1+3+1. erfaringen er at folk sjelden drikker 3 glass vin til hovedrett, men da hadde vi tatt i litt. 

i tillegg selvfølgelig mineralvann og øl.

av sprit hadde vi congac, baylis, whiskey, vodka og gin. 2-3 flasker Av congac og baylis, 1 flaske av de andre. 

hos oss gikk det definitivt mest øl og vin - også etter middagen. 

Anonymkode: 364c9...f4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ren sprit, 96% er ikke vanelig i bryllup. Her var det snakk om lovlige varer som jeg synes smaker godt og som passer godt for å blande drinker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Cognac er kjempegodt til kaffien etter kakene, eller ein liten baileys. Har til gode å vere i eit bryllaup der dei set fram rein sprit. I bryllaup med fri bar har det alltid vore bartender som kan miksar drinkar, då avgjer dei kor sterke dei blir. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Enig i at man ikke skal bli drita full i bryllup, men å hevde at man ikke koser seg med stit er drøyt. Jeg elsker alle slags gode drinker. Koser med skikkelig med gin& tonic, cosmopolitan og mojito 🍸

Anonymkode: a86ae...42b

Skrevet

Tror vi regna ei halv flaske (2-3 glass) til hver av rødvin, hvitvin og musserende (musserende var velkomstdrink). Holdt akkurat av musserende, var igjen rødvin og hvitvin. Hadde alt for mye øl, tror vi hadde 10 brett til drøye 80 stk. Var ikke mange som drakk øl. Hadde cognac og baileys til kaffen. I baren hadde vi trelitere med rødvin, hvitvin, cognac, baileys, gin, vodka, rom, whiskey, bacardi. Husker ikke helt, er 10 år siden. Men vi laga ihvertfall en drinkmeny som gjestene kunne bestille fra. Irish coffee, screwdriver, GT, vodka battery, bacardi razz og sprite, rom og cola. Husker ikke helt drinkene heller 😅 Men var drinker som mange drikker, og som var enkle nok for våre amatørbartendere til å lage. Hadde en veldig gøy fest med god stemning. Dette var før vi fikk barn, og vi hadde ikke barn med på selve festen, kun noen under middagen. Hadde hatt mindre sprit og drinker hvis det var barn tilstede under hele festen.

Anonymkode: 26aa9...896

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor gammel er du da? Sprit er da virkelig mer enn vodka og redbull. Jeg elsker en god GT, koser meg max med den. Eller hva med en mohito på en varm sommerkveld eller en god wisky med is? Har INGENTING med å bli fortest mulig full å gjøre. 

Anonymkode: 26eaf...6d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Lurer på om vi kjenner litt ulik type folk... 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ville utsatt bryllupet noen år til var jeg deg. Er pandemi neste år også vet du. Vi vil ha det i mange år framover. 

Anonymkode: c665c...0c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ville utsatt bryllupet noen år til var jeg deg. Er pandemi neste år også vet du. Vi vil ha det i mange år framover. 

Anonymkode: c665c...0c2

Nå er vel håpet at man har åpnet opp såpass mye og at man har kommet såpass langt med vaksineringen at det vil være gjennomførbart. Er tibg slik som nå, så utsetter vi jo. Men det var absolutt ikke spørsmålet her. Jeg lever altså ikke i en boble uten å planlegge livet mitt pga korona. Må man utsette, ja vel, så må man det. Det får vi ta da. Men vi skjønner det selv, altså. Vet du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...