Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om forholdet overlever det. 😰😢

Anonymkode: f1648...49c

Nå er det vel ikke så mye å gjøre med saken dersom han ikke får komme inn eller du inn til han? . Holder det ikke så er det vel ikke så mye å satse på uansett? Er landet hans også stengt?

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Nå er det vel ikke så mye å gjøre med saken dersom han ikke får komme inn eller du inn til han? . Holder det ikke så er det vel ikke så mye å satse på uansett? Er landet hans også stengt?

Landet hans er ikke stengt, men de krever ti dager karantene pluss ti dager tilbake her. Jeg er alenemor og har ikke råd til å ta så mange dager ulønna. Jobber i skolen, så kan ikke ta fri når som helst. Har løst tidligere ved at han har vært her og tatt karantenen, men nå er ikke det mulig lenger. 

Hva er det ene spørsmålet ditt for en frekkhet? Spar deg for slike kommentarer. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Landet hans er ikke stengt, men de krever ti dager karantene pluss ti dager tilbake her. Jeg er alenemor og har ikke råd til å ta så mange dager ulønna. Jobber i skolen, så kan ikke ta fri når som helst. Har løst tidligere ved at han har vært her og tatt karantenen, men nå er ikke det mulig lenger. 

Hva er det ene spørsmålet ditt for en frekkhet? Spar deg for slike kommentarer. 

Men altså... er det meningen så vil forholdet bestå. Det folk vil frem til . Er det umulig så er det umulig da!?

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Men altså... er det meningen så vil forholdet bestå. Det folk vil frem til . Er det umulig så er det umulig da!?

Ikke legg ord i munnen min. Det er ikke noe som heter skjebne, et forhold kan kun bestå med hard jobbing, der man PLEIER forholdet. Når vi ikke får vært med hverandre OG bor langt fra hverandre, sier det seg sjøl at det blir en belastning. Har jeg sagt at det er umulig? Du fantaserer. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke legg ord i munnen min. Det er ikke noe som heter skjebne, et forhold kan kun bestå med hard jobbing, der man PLEIER forholdet. Når vi ikke får vært med hverandre OG bor langt fra hverandre, sier det seg sjøl at det blir en belastning. Har jeg sagt at det er umulig? Du fantaserer. 

Jøss. Du har ihvertfall skrevet dette:

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vet ikke om forholdet overlever det. 😰😢

Det tolker ihvertfall jeg som at det er tilnærmet sannsynlig at det er umulig. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis forholdet ikke består hvis dere må vente med å ses så er det vel sånn det er da? Du sier dessuten at du ikke har mulighet til å ta fri pga økonomi og tid. Da har du et valg da? Se han når det åpner igjen og i mens det er stengt opprettholde kontakt på tlf og andre digitale plattformer.  Finnes det andre valg? 

Annonse

Blop skrev (Akkurat nå):

Jøss. Du har ihvertfall skrevet dette:

Det tolker ihvertfall jeg som at det er tilnærmet sannsynlig at det er umulig. 

Javel. At jeg ikke vet om et forhold overlever det er det samme som å si det er umulig? Da må du nesten jobbe med lesekompetansen din. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Min beste venninne er i samme situasjon, det er skikkelig tøft for dem. Dere som fnyser av situasjonen bor kanskje sammen med dem dere er glade i? 

Anonymkode: 96ad2...c3f

Ingen fnyser her. Selv om det for mange er utfordrende og vanskelig nå så er ting som de er. Det handler ikke om annet enn logisk tankegang . Når det er sagt så forstår alle at hi selvsagt gjerne vil se kjæresten så fort som mulig 

Nå innføres jo rødt nivå på skoler og barnehager i Oslo, Lillestrøm, Ullensaker, Lørenskog mfl pga rekordhøye smittetall. Om alle holder seg til tiltakene nå, har disiplin gjennom påsken og vaksineringen går etter planen krysser vi fingre for at alt ser meget bedre ut i mai/ juni. Jeg ser for meg mer åpne grenser i august/ september. Lykke til! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Ingen fnyser her. Selv om det for mange er utfordrende og vanskelig nå så er ting som de er. Det handler ikke om annet enn logisk tankegang . Når det er sagt så forstår alle at hi selvsagt gjerne vil se kjæresten så fort som mulig 

Jo, det er flere som fnyser her. HI er i en skikkelig kjip situasjon - i likhet med mange andre, selvsagt - og uttrykker fortvilelse over det. Da er det hyggelig å bli møtt med litt sympati og støtte, ikke med «Finn deg en annen», «da er det vel sånn» og «av alle unødvendige grunner». 

Forstår godt at du kanskje er både lei deg og frustrert, Hi, men det forsvarer likevel ikke de svarene du gir her i tråden.

Jeg tror du kommer veldig skjevt ut i tråden. I dag har det vært pressekonferanser om koronasituasjonen i landet, det er gitt tydelige signal om at hvis ikke smittesituasjonen bedres betraktelig så må de kanskje komme med langt strengere tiltak igjen. Og nettopp da spør du om når grensene skal åpnes igjen... Det sier seg selv at absolutt ingen kan svare på deg, det blir uansett bare synsing og mer og mindre vill gjetning.

Man trenger ikke snakke om skjebne for å påpeke at hvis et forhold ikke greier denne adskillelsen, så er det kanskje ikke sterkt nok til å takle andre livskriser heller. Det er ikke en kritikk av deg eller han eller forholdet deres. Men for mange er det bare slik det er. Kanskje overlever forholdet og blir sterkere. Kanskje overlever det ikke, fordi dere fikk mer belastninger enn hva dere to greide å ha og samtidig holde sammen.

Hva som skjer, det vet ingen - hverken om grenseåpninger eller om forholdet ditt og hans.

Det som derimot ER sikkert, det er at det ikke er noe dere to kan gjøre for å endre vårt og hans lands koronatiltak. Det betyr at dere kun har ETT valg, om dere ønsker å holde sammen - gjøre det beste ut av det, tross alle de begrensningene som dere nå har, tross savn og lengsel og behov for fysisk nærhet.

Min bestefar dro to sammenhengende sesonger til Sør-Georgia for å tjene penger som kunne gi familien en bedre fremtid. Min bestemor var igjen alene med barn og dårlig økonomi. De hadde ikke telefon, ikke fasttelefon, ikke satelittelefon, ikke mobil, ikke mobil. Det var to år med ingen kontakt, ev. kun et brev eller to som kanskje kom frem. Hun visste ikke hvordan det gikk med ham. Det var farlig, ikke alle overlevde den jobben, eller kom fra det med fysisk eller psykisk helse i behold. Hun måtte bare vente og håpe det beste, og kjempe for å gjøre det beste ut av det for seg selv og barna i mellomtiden. Jeg antar at det må ha vært beintøft for dem begge, for jeg visste ikke om denne delen av min families historie før jeg fant ut av det i en bok hvor min bestefar var nevnt. Ikke ett ord om disse to årene ble nevnt under min oppvekst. Så klart det var tøft! Men forholdet overlevde, og de var lykkelige sammen til de døde, selv om de hadde mange utfordringer med yrke som stadig førte til langvarige adskillelser.

Under krigen var det familier og kjærester som ikke møtte hverandre fra krigen brøt ut i 1939 og til den var slutt i 1945, og som likevel greide å beholde forholdene sine etterpå.

Poenget mitt er at i dag, hvor vi har mobil, internett, skype og sosiale medier - så har du og kjæresten din alle forutsetninger til å greie å holde en tett kontakt, tross den tøffe situasjonen dere nå har. Men det er opp til dere to å greie å holde på den følelsen av følelsesmessig nærhet. Kanskje dere bør tenke litt annerledes enn dere har gjort til nå også? Hva med å skrive håndskrevne brev til hverandre? Det kan være mer forpliktende og givende enn noen linjer på sosiale medier. Det er håndfast, det er veldig personlig, det viser at du har tatt deg ekstra tid, tenkt på hva du skal skrive. Han vil ha noe håndfast å holde i, som du har holdt i bare noen få dager tidligere.

Kanskje dere kan "gå en tur sammen", via en telefonsamtale. Hvor dere forteller hverandre hva dere ser rundt dere, begge har med niste som dere kan spise "sammen". Det er bare fantasien som stopper.

Innstill dere på at dette vil kunne ta lang tid og innrett dere på det, da er det lettere å holde ut og fremdeles ha motivasjon for å pleie forholdet i den distansen som finnes. Så kan det også være en fin stund å vurdere forholdet videre om dere som par overlever koronaen. Dere ser nå at det ikke er optimalt å bo i hver deres land, kan dere finne en bedre løsning? Bruk tiden godt og positivt.

Anonymkode: 9822c...4ef

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er unødvendig å møte den man elsker? Ok... 🙄 

Ja, det er det i denne situasjonen. Dere er ikke babyer, altså kan dere noe om objektkonstans. Dere er heller ikke tretten og døøøøør om dere ikke sees. Er dere klare på at dere elsker hverandre og vil bruke et liv sammen er det ikke et uoverstigelig problem å være fra hverandre et år, men det er jo godt mulig at avstanden og tiden har fått ham på bedre tanker, selvsagt.

Anonymkode: 5c5df...ef2

Så frekt som du svarer folk her så kan jeg ikke skjønne at de gidder å svare deg mer! Tips nummer en om om du ønsker å få svar er å svare folk på en høflig måte! Noe du tydligvis ikke har lært i din barndom.

Anonymkode: 1e16a...d56

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jo, det er flere som fnyser her. HI er i en skikkelig kjip situasjon - i likhet med mange andre, selvsagt - og uttrykker fortvilelse over det. Da er det hyggelig å bli møtt med litt sympati og støtte, ikke med «Finn deg en annen», «da er det vel sånn» og «av alle unødvendige grunner». 

Hi svarer jo ikke akkurat folk på fin måte heller,så ikke rart hun får frekke tilbakemeldinger.

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden):

Hvis forholdet ikke består hvis dere må vente med å ses så er det vel sånn det er da? Du sier dessuten at du ikke har mulighet til å ta fri pga økonomi og tid. Da har du et valg da? Se han når det åpner igjen og i mens det er stengt opprettholde kontakt på tlf og andre digitale plattformer.  Finnes det andre valg? 

Hvor lenge hadde ditt eget forhold overlevd uten at du og mannen hadde mulighet til å ta på hverandre, sove sammen, føre en ordentlig samtale, kjenne hverandres lukt, le sammen? Du har aldri vært i situasjonen og vet ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 317ff...8e7

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hi svarer jo ikke akkurat folk på fin måte heller,så ikke rart hun får frekke tilbakemeldinger.

Svaret "finn deg en annen" kom før HI fikk sjansen til å svare noen som helst.

Anonymkode: 317ff...8e7

• Opprett ny...