Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jobb er for deg underholdning? Da er vi forskjellige. For meg er jobb og underholdning to helt forskjellige ting. Det er også begrenset hvor underholdende man synes aleneturer i skauen er. 

Anonymkode: 9af3f...232

Jeg skrev da aldri at jobb er underholdning, men at jeg ikke sitter murt inne hver dag fordi jeg er på jobb. I tillegg er jeg ute hver dag, som i ute-ute. Skog, fjell eller bare tur i nærområdet. Ellers finner jeg faktisk jobben min underholdende også, men jeg skiller mellom den og det jeg anser som underholdning. Og greien her er vel at jeg ikke blir underholdt av kjøpesenter, turer på lekeland eller å gå hyppig ut for å spise (flere dager i uken?), jeg har andre ting jeg opplever som underholdende. 

Anonymkode: 89e7e...87a

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skrev da aldri at jobb er underholdning, men at jeg ikke sitter murt inne hver dag fordi jeg er på jobb. I tillegg er jeg ute hver dag, som i ute-ute. Skog, fjell eller bare tur i nærområdet. Ellers finner jeg faktisk jobben min underholdende også, men jeg skiller mellom den og det jeg anser som underholdning. Og greien her er vel at jeg ikke blir underholdt av kjøpesenter, turer på lekeland eller å gå hyppig ut for å spise (flere dager i uken?), jeg har andre ting jeg opplever som underholdende. 

Men tur i skogen har vi drevet med siden mars. Det er begrenset hvor moro man synes det er å gå de samme strekningene, i den samme skogen, med de samme inntrykkene. Du har ikke barn, da er det lettere. Barn aksepterer ikke å bli avspist med skogstur i nærområde 365 dager i året som eneste aktivitet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men tur i skogen har vi drevet med siden mars. Det er begrenset hvor moro man synes det er å gå de samme strekningene, i den samme skogen, med de samme inntrykkene. Du har ikke barn, da er det lettere. Barn aksepterer ikke å bli avspist med skogstur i nærområde 365 dager i året som eneste aktivitet. 

Det er bestandig noe nytt å se når du er ute, selv om du har vært på samme sted før. Været og årstidene skifter, en dag ser du harespor, en annen dag luktercdu sopp. Du kan få helt nye inntrykk selv om du går på den samme stien.

Anonymkode: 2166c...e0f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er bestandig noe nytt å se når du er ute, selv om du har vært på samme sted før. Været og årstidene skifter, en dag ser du harespor, en annen dag luktercdu sopp. Du kan få helt nye inntrykk selv om du går på den samme stien.

Tro meg, ikke noe nytt å se her jeg bor. Tror du virkelig tenåringer synes det er spennende å gå turer med mora dag ut og dag inn i et helt år? Som sagt, når du får barn så skjønner du hva jeg snakker om. Barn trenger helt annen underholdning enn voksne. De er også sosiale vesener. Når det sosiale med besøk blir borte, må foreldrene underholde dem ekstra. Og det er virkelig ikke skogstur nummer 1358. Små barn har ikke noe utbytte av å snakke med vennene på Skype, de må leke sammen. De har heller ikke noe utbytte i å gå på tur alene hver eneste dag.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fire barn. De trenger virkelig ikke lekeland og å spise ute for å være lykkelig. 

On 3/9/2021 at 2:52 PM, Anonym bruker said:

Hvordan blir den? Vi har lite smitte i Trondheim. Vi vil så gjerne på hytta i påsken. Hytta ligger i Oppdal. Hva er sjansen for at det blir sånn som i fjor?

Anonymkode: 00548...8b1

de vil jo abefalle hjemmepåske,men tror ikke det blir hytteforbud, bortsett fra kanskje i fjellene, vi drar på hytta 50 minutter unna, er innen for fylke vi bor i, de abefaller vel ikke og dra uten om fylke ditt, og oppdal er vel i samme fylke som trondheim

Anonymkode: 1c8d7...39a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har fire barn. De trenger virkelig ikke lekeland og å spise ute for å være lykkelig. 

Hvilke aktiviteter driver de med for å være lykkelig da? Eksempler?

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men da må disse kommunene frasi seg skatteinntektene fra hytta. For de som eier hytte betaler skatt til hyttekommunene, som kommer disse kommunene til gode. Man kan ikke bare ta og ta, og kreve at folk ikke skal bruke sin egen eiendom bare fordi den ligger i en annen kommune. Hvis hyttekommunene ønsker at folk ikke bruker hyttene sine, bør de suspendere eiendomsskatt for hyttene så lenge pandemien varer. Da tror jeg at de vil ønske hytteeierne velkommen gitt :D 

Nå er der jo ettertrykkelig tilbakevist at hytter er innbringende for kommuner og lokalbefolkning. De pengene som genereres havner i hendene på noen veldig, veldig få.

Så ja, jeg stemmer for at hyttekommunene frasier seg skatteinntekter og samtidig slutter å bruke penger på infrastruktur for hytter/hytteeiere og hyttebygging som raserer norsk natur og gjør tidligere koselige bygder til beist av noen innenlandsturistreir.

Anonymkode: edbe6...338

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå er der jo ettertrykkelig tilbakevist at hytter er innbringende for kommuner og lokalbefolkning. De pengene som genereres havner i hendene på noen veldig, veldig få.

Så ja, jeg stemmer for at hyttekommunene frasier seg skatteinntekter og samtidig slutter å bruke penger på infrastruktur for hytter/hytteeiere og hyttebygging som raserer norsk natur og gjør tidligere koselige bygder til beist av noen innenlandsturistreir.

Mange ordførere i hyttekommuner klaget i fjor over at turistene uteble, da turistene utgjorde en stor del av inntektsgrunnlaget for lokale butikker og turiststeder. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Noen av oss kan det.

Andre trenger tydeligvis ekstern stimuli 24/7/365.

Only boring people get bored, tenker jeg da..

Anonymkode: 259b0...fed

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Noen av oss kan det.

Andre trenger tydeligvis ekstern stimuli 24/7/365.

Only boring people get bored, tenker jeg da..

Anonymkode: 259b0...fed

Jeg er ikke en kjedelig person, men å gå tur alene i den samme løypa 365 ganger i året er ikke underholdende for noen. For eksempel på vinteren er det jo mye mørke, selv om vi ikke har mørketid her vi bor. Man ser ikke akkurat så mye på kveldene når man går, og på dagen jobber man. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

de vil jo abefalle hjemmepåske,men tror ikke det blir hytteforbud, bortsett fra kanskje i fjellene, vi drar på hytta 50 minutter unna, er innen for fylke vi bor i, de abefaller vel ikke og dra uten om fylke ditt, og oppdal er vel i samme fylke som trondheim

Anonymkode: 1c8d7...39a

Abefalle er ikke et ord.

Anonymkode: f87b7...8ec

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi har nok litt ulikt syn på hva vi opplever som kjedelig og underholdning. Jeg er i utmerket stand til å finne gleder i livet uten å bruke opp masse penger eller dasse rundt på et kjøpesenter (som forøvrig er noe jeg finner gørrkjedelig). Jeg har på ingen måter murt meg inn i huset, faktisk er jeg fysisk på jobb fire dager i uken, selv om jeg ikke har planer om å reise noen steder i påsken. 

Siden du er på jobb fire dager i uken er du sannsynligvis en større potensiell smittespreder enn mange av oss andre. Så kanskje feie for egen dør før man starter med andres?

Anonymkode: fa240...a6f

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvis ingen tjener på hytteutbygging hvorfor investerer kommunene millioner i det da? Det holder jo arbeidsplasser oppe. Butikkene har økt omsetning, Jeg bor på en liten drittplass som likevel er fylkets 4. største handelssentrum. Det er pga alle fra Oslo som har hytte i kommunen. I tillegg kommer jobber i forbindelse med skianlegg osv. 

Anonymkode: f3479...4af

Anonym bruker skrev (På 10.3.2021 den 16.38):

Hvilke aktiviteter driver de med for å være lykkelig da? Eksempler?

Tegner, maler, leser bøker, går turer, baker, perler, bygger "slott" av stoler, tepper og puter, bygger lego, leker utenfor/på lekeplass, lager ting i leire, leker gjemsel, lager skattejakt og masse fantasilek, for å nevne det første jeg kom på. Ja, og så har vi av og til filmkvelder der vi tenner levende lys, popper popcorn og koser oss. Jeg synes det er merkelig at du/dine barn ikke klarer å være lykkelig hjemme, det virker jo litt trist egentlig. At man må ut på lekeland, restauranter og kjøpesenter ol. for å ha det bra.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tegner, maler, leser bøker, går turer, baker, perler, bygger "slott" av stoler, tepper og puter, bygger lego, leker utenfor/på lekeplass, lager ting i leire, leker gjemsel, lager skattejakt og masse fantasilek, for å nevne det første jeg kom på. Ja, og så har vi av og til filmkvelder der vi tenner levende lys, popper popcorn og koser oss. Jeg synes det er merkelig at du/dine barn ikke klarer å være lykkelig hjemme, det virker jo litt trist egentlig. At man må ut på lekeland, restauranter og kjøpesenter ol. for å ha det bra.

Du har små barn, jeg har tenåringer. Det viktigste for dem er aktiviteter og venner. De verken perler, bygger Lego eller leker gjemsel. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Du har små barn, jeg har tenåringer. Det viktigste for dem er aktiviteter og venner. De verken perler, bygger Lego eller leker gjemsel. 

Går du på lekeland med tenåringer?

• Opprett ny...