Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når over halvparten av alle venner og kolleger av meg går rundt med kraftig forkjølelse nå. Da må det vel bety at ganske mange ikke overholder smittevernreglene? For med god avstand, hyppig håndvask, hånkrsprit og munnbind burde det da ikke være så lett å bli smittet av forkjølelsesvirus?🤨 (Foreldre til barnehagebarn må forøvrig nesten være unnskyldt...)

Anonymkode: 355d9...3d8

Fortsetter under...

I barnehagen kan barn sendes om de ikke har nyoppståtte luftveisplager og allmenntilstanden er bra. 80% av gruppa mi har masse snørr så jeg får forkjølelse intravenøst på jobb. Småbarn blir vel forkjølet selv i disse dager. 

Anonymkode: e7d73...47c

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

I barnehagen kan barn sendes om de ikke har nyoppståtte luftveisplager og allmenntilstanden er bra. 80% av gruppa mi har masse snørr så jeg får forkjølelse intravenøst på jobb. Småbarn blir vel forkjølet selv i disse dager. 

Anonymkode: e7d73...47c

Samme her! Jobber på småbarnsavdeling og det er mye smørr om dagen 🤪

Anonymkode: 8d1c0...115

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Fordi det er forkjølelsessessong? 

Anonymkode: 7ac9c...5a5

Hysj på deg - det er jo verken influensa eller forkjølelse nå, all snufsing og hosting kan bare være korona. Er testen negativ, så er den sikkert falsk negativ :D :D 

Anonymkode: e0946...fc0

Her hos oss sitter vi alle hjemme pga forkjølelse. Kom fra barnehagen hos oss ihvertfall. Og jeg vet at det er nesten ingen barn i barnehagen nå, på grunn av nyoppstått luftveis infeksjon blandt barna og ansatte. Men så har det gått fra -23 grader til +5 grader og barna har kommet hjem klissvåte tværs igjennom hver eneste dag. Synes ikke det er rart i det hele tatt at de blir forkjølet.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Barnehagebarnet mitt har vært forkjøla en gang i vinter, og jeg har ikke vært det i der hele tatt. Så på meg virker det som det er mye mindre enn vanlig.

Anonymkode: f63bb...e22

Samme erfaring har vi. Begge to her pleier å være ofte forkjølet,men nå har vi ikke vært forkjølet siden ifjor sommer. Tror det kommer av at her vi bor er folk veldig flinke til å holde barn som er forkjølet hjemme. Før corona var det jo vanlig å sende barn som var forkjølet på skole så lenge barnet ikke har feber eller dårlig allmentilstand,å da ble fort mange smittet.

Anonymkode: d4d43...a22

Annonse

Vi har hatt mange snørrete og hostete barn i bhg i flere uker, men fem av oss ansatte har ikke vært forkjølet en eneste gang denne høsten/vinteren. Jobber på småbarnsavd. med 18 barn og 6 voksne 😁 

Anonymkode: 0fa36...e81

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har hatt mange snørrete og hostete barn i bhg i flere uker, men fem av oss ansatte har ikke vært forkjølet en eneste gang denne høsten/vinteren. Jobber på småbarnsavd. med 18 barn og 6 voksne 😁 

Er det lov å sende unger i barnehagen som er snørrete og hoster i disse coronatider da? Trodde ikke det var lov å sende unger i barnehagen som har symtomer som kan være corona.

Vi har aldri vært så friske som vi har vært det siste året. Null forkjølelse, omgangssyke eller annet fjas. Nå er det eksplosiv smitte her, så hadde jeg fått symptomer utover allergien ville jeg bestilt test asap. 

Anonymkode: 83c78...45f

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er det lov å sende unger i barnehagen som er snørrete og hoster i disse coronatider da? Trodde ikke det var lov å sende unger i barnehagen som har symtomer som kan være corona.

Ja, det er lov på gult nivå. Ved nyoppstått hoste må de være hjemme å se det an en dag eller to. Blir de ikke verre får de komme med både tett nese, snørr og hoste så lenge allmenntilstand er fin. Ingen krav til testing av så små barn. Med kun snørr kan man komme i bhg hvis allmenntilstand er ok.  Vi ansatte får derimot ikke nærme oss jobb hvis vi så mye som hoster to ganger, eller snufser en gang. Vi må da gå rett på testing. Heldigvis har vi holdt oss symptomfri på min avd, men andre avd sliter fordi de ansatte må teste seg hele tiden og dermed blir borte fra jobb.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ved restsymptomer etter negativ test er det lov. Ellers hadde ingen foreldre kunnet komme seg på jobb i vintermånedene. 

Anonymkode: e0946...fc0

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er lov på gult nivå. Ved nyoppstått hoste må de være hjemme å se det an en dag eller to. Blir de ikke verre får de komme med både tett nese, snørr og hoste så lenge allmenntilstand er fin. Ingen krav til testing av så små barn. Med kun snørr kan man komme i bhg hvis allmenntilstand er ok.  Vi ansatte får derimot ikke nærme oss jobb hvis vi så mye som hoster to ganger, eller snufser en gang. Vi må da gå rett på testing. Heldigvis har vi holdt oss symptomfri på min avd, men andre avd sliter fordi de ansatte må teste seg hele tiden og dermed blir borte fra jobb.

Ja jeg jobber som vikar i barnehage å for oss voksne er det hvertfall kjempe strengt. Jeg våknet med vondt i halsen som eneste symtom,men fikk ikke lov å jobbe. Så bare trodde det var ganske strenge regler for barn også,men da lærte jeg noe idag også :)

• Opprett ny...