Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #76 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror nok hun sikter til at mange blander juice og yoghurt og alt mulig rart oppi smoothien. Frukten i seg selv blir ikke mer kaloritett av å moses 😅 Anonymkode: c191e...92b Det er jo dette jeg sikter til. Moser man frukten, så har man de samme kaloriene. Anonymkode: e1877...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #77 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her er du på villspor. Anonymkode: c191e...92b Nei. Men jeg gidder ikke mer. Det er ikke første gang jeg havner i helt trivielle diskusjoner med mennesker som vet lite om kosthold og trening her inne. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #78 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg fatter ikke en gang at det er mulig å ikke forstå det. Har du aldri gått på skolen? Hatt biologi? Kostholdslære? Ingenting i det hele tatt? Anonymkode: 8be74...863 Nei, jeg har aldri gått på skolen, kan verken lese eller skrive, og er analfabet. Du som er så smart, forklar stakkars dumme meg hvordan frukt har mer kalorier i seg som most enn som hel, hvor kommer disse kaloriene fra? Anonymkode: e1877...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #79 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Men jeg gidder ikke mer. Det er ikke første gang jeg havner i helt trivielle diskusjoner med mennesker som vet lite om kosthold og trening her inne. Anonymkode: 8be74...863 Mennesker som håner og latterliggjør andre og mener at de selv er så mye smartere, er som regel de som er minst opplyst. Anonymkode: e1877...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #80 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo dette jeg sikter til. Moser man frukten, så har man de samme kaloriene. Anonymkode: e1877...cf0 Ja, men man har ikke den samme fordøyelsen. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #81 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mennesker som håner og latterliggjør andre og mener at de selv er så mye smartere, er som regel de som er minst opplyst. Anonymkode: e1877...cf0 Det går helt fint, takk som bryr deg Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #82 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, men man har ikke den samme fordøyelsen. Anonymkode: 8be74...863 Lager man en smoothie av 300 gram frukt og blander med vann legger man ikke på seg av det, altså. Den linken du viste til forklarte heller ingen av poengene dine, der anbefalte de tilogmed å lage smoothie. Du må gjerne utdype hva du mente artikkelen skulle bevise 😊 Anonymkode: c191e...92b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #83 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Lager man en smoothie av 300 gram frukt og blander med vann legger man ikke på seg av det, altså. Den linken du viste til forklarte heller ingen av poengene dine, der anbefalte de tilogmed å lage smoothie. Du må gjerne utdype hva du mente artikkelen skulle bevise 😊 Anonymkode: c191e...92b Man legger av seg av å innta flere kalorier enn man forbrenner. Hva man spiser, har INGENTING å si. Nei, jeg gir som sagt opp. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #84 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man legger av seg av å innta flere kalorier enn man forbrenner. Hva man spiser, har INGENTING å si. Nei, jeg gir som sagt opp. Anonymkode: 8be74...863 Ok, men det er ingen her som har påstått noe annet..? Du sa at frukt er sunt, men ikke smoothie, det legger man på seg av. Jeg lurer bare på begrunnelsen bak utsagnet. Anonymkode: c191e...92b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #85 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ok, men det er ingen her som har påstått noe annet..? Du sa at frukt er sunt, men ikke smoothie, det legger man på seg av. Jeg lurer bare på begrunnelsen bak utsagnet. Anonymkode: c191e...92b Nei det sa jeg ikke. Og dessuten, det er en stor verden der ute, med masse masse masse forskning på området. Da er det INGEN GRUNN til å sitte her og være nebbete unge. Da kan man google og lese. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #86 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Slenger inn støtte til dere som skryter av frukt. Frukt og grønt er det beste man kan spise. Det er smoothies og det å kun spise kaloririke bananer og avocado eller oliven, som er fetende. Generelt er frukt fryktelig sunt, eller bør jeg heller si fruktelig sunt. Det er bare å google, så ser man det. Anonymkode: 8be74...863 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, sunn er den fremdeles. Men ikke like sunn. Og man legger på seg av den. Anonymkode: 8be74...863 Det må være noe du ikke klarer å kommunisere ordentlig, men jeg forstår ikke helt hva 😅 En god, uskreven regel er at det er den som kommer med en påstand som sitter på bevisbyrden. Det hjelper liksom ikke at du blir så sinna, heller. Hvorfor kaller du meg en nebbete unge, hva skulle det hjelpe for? Anonymkode: c191e...92b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #87 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det må være noe du ikke klarer å kommunisere ordentlig, men jeg forstår ikke helt hva 😅 En god, uskreven regel er at det er den som kommer med en påstand som sitter på bevisbyrden. Det hjelper liksom ikke at du blir så sinna, heller. Hvorfor kaller du meg en nebbete unge, hva skulle det hjelpe for? Anonymkode: c191e...92b Det gjelder kun når man ønsker å bevise at man har rett. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk tror jeg har rett eller ei. Det er ikke jeg som sitter der og eser ut med sugerøret nedi smoothien. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #88 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det gjelder kun når man ønsker å bevise at man har rett. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk tror jeg har rett eller ei. Det er ikke jeg som sitter der og eser ut med sugerøret nedi smoothien. Anonymkode: 8be74...863 Haha, man eser altså ut av å drikke smoothie som inneholder akkurat det samme som den frukten du spiser. Ser du ikke selv hva du skriver. Anonymkode: aaf78...af1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #89 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Haha, man eser altså ut av å drikke smoothie som inneholder akkurat det samme som den frukten du spiser. Ser du ikke selv hva du skriver. Anonymkode: aaf78...af1 JFGI. Anonymkode: 8be74...863
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #90 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): JFGI. Anonymkode: 8be74...863 oi oi oi, du er ikke så skarp du. Anonymkode: aaf78...af1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #91 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det gjelder kun når man ønsker å bevise at man har rett. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk tror jeg har rett eller ei. Det er ikke jeg som sitter der og eser ut med sugerøret nedi smoothien. Anonymkode: 8be74...863 Du bryr deg jo åpenbart om hva folk tror, så sint som du blir 😂 Anonymkode: c191e...92b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2021 #92 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): JFGI. Anonymkode: 8be74...863 Hva betyr det? Anonymkode: 5d4f3...e3a
Tekla123 Skrevet 10. mars 2021 #93 Skrevet 10. mars 2021 Nå har jeg lest hele tråden og var sikker på jeg skulle finne innlegg med tips som jeg skulle gi. Men de kom aldri, så her kommer noen "freshe" tips til deg, HI. Har du prøvd å legge inn ulike øvelser på gåturene? Prøv med f.eks utfall, situps, spensthopp, sidehopp, bruke steiner og greiner som vekter og gå bakkene flere ganger. Legge inn noen korte løpeintervaller der du kan. Med korte mener jeg du fint kan begynne med 20 meter. Sørg for å ha gode sko og skikkelig støtte til brystene. Flere har tipset om mulige løsninger til brystproblematikken. Ved å legge inn øvelser blir det straks mer trening og høyere puls over lengre tid. Er du usikker på utførelsen av øvelser, er YouTube god hjelp. Eller ev. en time hos fysioterapeut eller personlig trener for tips til øvelser.
Syngensang Skrevet 10. mars 2021 #94 Skrevet 10. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Haha, man eser altså ut av å drikke smoothie som inneholder akkurat det samme som den frukten du spiser. Ser du ikke selv hva du skriver. Anonymkode: aaf78...af1 Trur ho meinar at det for mange gir mykje mindre metthetsfølelse av å drikke frukta framfor å ete den, og at ein difor kan ete meir i tillegg til smothien. Då blir jo rekneskapen ein litt anna. Men elles er dette ein heller idiotisk diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #95 Skrevet 4. oktober 2021 Oi. Artig at denne tråden ble dratt fram igjen. Jeg tenkte faktisk på den her forrige dagen. Liten oppdatering. Jeg har vært inaktiv i flere måneder. Vil ikke oppgi grunn, men har ikke gått noe turer på lang, lang tid. På fredag prøvde jeg meg igjen, for første gang, altså, på kjempelenge, på den samme runden som jeg har gått mange ganger. Ca 4-5 km i skogen. Tidligere klaget jeg på at jeg ikke følte at jeg hadde noe progresjon etter å ha gått hver dag i flere uker og måneder. Og vet dere hva, jeg var akkurat i samme form som før. En skulle tro at jeg ville vært i elendig form etter å ikke ha rørt meg på lang tid, men neida. Jeg brukte like lang tid som da jeg gikk hver dag, og jeg var akkurat like sliten. Hva i all verden? Hva er det med kroppen min? HI Anonymkode: f6c64...eff
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #96 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Oi. Artig at denne tråden ble dratt fram igjen. Jeg tenkte faktisk på den her forrige dagen. Liten oppdatering. Jeg har vært inaktiv i flere måneder. Vil ikke oppgi grunn, men har ikke gått noe turer på lang, lang tid. På fredag prøvde jeg meg igjen, for første gang, altså, på kjempelenge, på den samme runden som jeg har gått mange ganger. Ca 4-5 km i skogen. Tidligere klaget jeg på at jeg ikke følte at jeg hadde noe progresjon etter å ha gått hver dag i flere uker og måneder. Og vet dere hva, jeg var akkurat i samme form som før. En skulle tro at jeg ville vært i elendig form etter å ikke ha rørt meg på lang tid, men neida. Jeg brukte like lang tid som da jeg gikk hver dag, og jeg var akkurat like sliten. Hva i all verden? Hva er det med kroppen min? HI Anonymkode: f6c64...eff Jeg syns du skal ta det opp med legen din jeg hi. Det kan godt hende det finnes en eller annen kroppslig forklaring på det. Uten å være noen ekspert så synes jeg flere av rådene du har fått virker fornuftige. F. eks. å legge inn styrkeøkter på turen din, eller gå den samme oppoverbakken flere ganger. Gå til du har fått så høy puls som du maks orker. Jeg skjønner at det er demotiverende å ikke oppnå resultater. Du skal jaggu ha for innsatsen! Ta det opp med legen din du! Anonymkode: b28eb...22c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2021 #97 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg tipper du rett og slett ikke trener så hardt at det har noen særlig effekt og at målemetoden din ikke er så presis. Anonymkode: 5d4f3...e3a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2021 #98 Skrevet 5. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 10.3.2021 den 20.23): Ok, men det er ingen her som har påstått noe annet..? Du sa at frukt er sunt, men ikke smoothie, det legger man på seg av. Jeg lurer bare på begrunnelsen bak utsagnet. Anonymkode: c191e...92b Juice er frukt uten fiber og bør unngås. Frukt du tygger og svelger blir langsommere fordøyd og mindre av sukkeret tas opp direkte. Kan du velge mat med fiber i tillegg til næring, så velg det, fordi det senker blodsukkerøkningen, det setter i gang fordøyelsen og det gir bedre balanse i tarmbakteriene. Smoothie er halvveis til juice og gir derfor hurtig sukkerboost, men lite «innsats» fra kroppen. Anonymkode: 966d1...13c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2021 #99 Skrevet 5. oktober 2021 Syngensang skrev (På 10.3.2021 den 21.26): Trur ho meinar at det for mange gir mykje mindre metthetsfølelse av å drikke frukta framfor å ete den, og at ein difor kan ete meir i tillegg til smothien. Då blir jo rekneskapen ein litt anna. Men elles er dette ein heller idiotisk diskusjon. Nei, det er nok mer enn bare metthetsfølelsen. Men den er jo også et element, da. Anonymkode: 966d1...13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå