Gå til innhold

Noen med barn som trives med hjemmeskole?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4. klassingen min vil gjerne ha hjemmeskole, men jeg vil ikke. :P Han jobber ikke selvstendig i det hele tatt, og sliter med konsentrasjonen, så jeg syntes det var fryktelig slitsomt sist.

Det er heldigvis lite sannsynlig at det blir, i alle fall for 1.-4. klasse. Med mindre det blir smitte på trinnet selvsagt.

Anonymkode: 40f84...cd2

Ja. Ett av barna her stortrivdes under hjemmeskoletiden. Han har blitt kraftig mobbet, og er så preget av dette (og redd), at han lærer minimalt på skolen. Hjemme kunne han slippe skuldrene ned. Han oppdaget at han ikke var dum (slik skolen hadde fått ham til å tro), og at han faktisk elsket å lære nye ting. Tenåringen er megasosial, så han kveles sakte av å sitte hjemme. Der var det full jubel da han fikk komme tilbake på skolen. 

Anonymkode: 059a9...bfb

Andreklassingen fikk et enormt faglig løft under lockdown i mars/april. Han hadde stor nytte av en til en undervisning og hadde nok klart seg bra med hjemmeundervisning i en runde til. 

Men siden han er enebarn savnet han kontakt med andre barn, og det ble litt i overkant mye skjermtid siden jeg hadde hjemmekontor samtidig og han måtte være rolig under teamsmøter osv. 

Det normale er det beste. 

Anonymkode: 60532...3d0

Datteren min på 12 elsket det, hun håper hele tiden på hjemmeskole. Hun er faglig sterk og gjorde unna alle oppgavene på 1 time. Den type elev som settes til å hjelpe andre på slutten av timen fordi de er ferdig med eget arbeid. 

Eldste går på videregående og synes hjemmeskole er vanskelig og uoversiktlig. Han er også avhengig av fysisk aktivitet, sosial kontakt og visuell læring. 

Ironien er at eldste har mye hjemmeskole grunnet rødt nivå og yngste er på en skole som til nå har vært fri for smitte og har ikke hatt noe hjemmeundervisning. 

Anonymkode: 57e19...2db

Annonse

Min er 8 år og i 2 klasse,  tror han synes de første ukene var greie og være hjemme,men så begynte han og kjede seg, han savnet vennene og sosiale på skolen, men han er sterk faglig så hadde nok gått begge deler,men for min del synes jeg skole er best, han lærer mer av læreren enn meg

Anonymkode: a638c...435

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

4. klassingen min vil gjerne ha hjemmeskole, men jeg vil ikke. :P Han jobber ikke selvstendig i det hele tatt, og sliter med konsentrasjonen, så jeg syntes det var fryktelig slitsomt sist.

Det er heldigvis lite sannsynlig at det blir, i alle fall for 1.-4. klasse. Med mindre det blir smitte på trinnet selvsagt.

Anonymkode: 40f84...cd2

Godt å høre at det ikke jeg som har en litt umoden gutt når det kommer til skolearbeid. Sønnen min sliter også med konsentrasjonen,å sitter jeg ikke tett på han hele tiden så gjør han alt mulig annet. Han er overhodet ikke selvstendig når det kommer til skolearbeid. Så jeg håper heller ikke på ny runde med hjemmeskole.

Anonymkode: 943c5...c70

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Min tenåring liker det. Får unna skolearbeidet på noen timer og har dermed mer fritid. I tillegg har hn mye mindre hodepine enn vanlig ved hjemmeskole, noe hn normalt sliter mye med.

Anonymkode: ce3ef...ea1

Mine får også una arbeidet raskt, men så er det mange fag de knapt får undervisning i. Gym, tysk, mat og helse, musikk og valgfag har de stort sett ikke fått hverken undervisning eller oppgave i.

Anonymkode: 807d4...424

• Opprett ny...