Gå til innhold

De varsler strengere nasjonale tiltak til uka. Hvilke nye tiltak/strengere nasjonale tiltak tror dere kommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lilla nivå for alle med anorakk og motorsykkel. Folk fra Bryne får kun handle på onsdager og totalforbud for taco i Kautokeino. Ring 8 og 1/2, Verdal og Stjørdal, får billigere strøm og alle får reise fritt til Gvarv. Ingen vet hvor det er uansett. 

Anonymkode: 701fc...053

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bare lov å gå ute med rompa bar.

Eller noe annet.

Anonymkode: 53805...71a

God idé. Da sikrer man at folk ikke går ut med mindre det er virkelig viktig 😁

Anonymkode: f0c4b...c3b

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Lilla nivå for alle med anorakk og motorsykkel. Folk fra Bryne får kun handle på onsdager og totalforbud for taco i Kautokeino. Ring 8 og 1/2, Verdal og Stjørdal, får billigere strøm og alle får reise fritt til Gvarv. Ingen vet hvor det er uansett. 

Anonymkode: 701fc...053

Jeg vet hvor Gvarv er! 

Anonymkode: 8756e...ab4

Ledd. 
5a, ledd 3 😂😂😂

Neida, 

Påbud om hjemmekontor for alle, fra 5-3 gjester, høyere nivå på skolen som nok innebærer rullering med hjemmeskole fra ungdomsnivå og for videregående. Muligens også 5-7 klasse. Påbud om munnbind for videregående og for ansatte på barne- og ungdomsskole. Mulig stenging av serveringssteder. Det tipper jeg. 

Anonymkode: f4a33...e11

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet hvor Gvarv er! 

Men vet du hvor Tjøddendal er? (Det er ikke i nærheten av Gvarv)

Anonymkode: fca15...e4f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Der solen aldri skinner

Anonymkode: 8e2e8...c79

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nope. 

Jeg blir skikkelig sint hvis de strammer inn mye i hele landet nå. I Bergen har vi hatt flere runder med strenge tiltak og mye rødt nivå, men nå har det vært, og er, jevn lav smitte. Det må da være bedre med lokale tiltak? Er møkk lei av å svinge mellom gult og rødt nivå. 

Anonymkode: a22c6...3f3

Rødt nivå på skolene

Stengte treningssenter, bowlinghaller, svømmehaller, kino og alle slike ting

Null barneidrett frem til påske

Hjemmekontor for alle det er praktisk mulig for

Anonymkode: 79ecd...11e

Det eneste jeg håper på er at barneidrett får bestå. Jeg tenker det blir påbud med hjemmekontor, tiltak i skolen, stengte butikker og treningssenter 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Det eneste jeg håper på er at barneidrett får bestå. Jeg tenker det blir påbud med hjemmekontor, tiltak i skolen, stengte butikker og treningssenter 

I vår kommune er all barneidrett stoppet frem til påske... Arendal kommune.

Skjønner ikke hva mer de kan ta i Oslo. Stenge skoler og barneidretten? Legge ned all byggevirksomhet? Portforbud? Det er uansett en spøkelsesby😢

Anonymkode: 72704...a77

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hva mer de kan ta i Oslo. Stenge skoler og barneidretten? Legge ned all byggevirksomhet? Portforbud? Det er uansett en spøkelsesby😢

Anonymkode: 72704...a77

Enig! Føler det foregår to pandemier. En i Oslo og en utenfor Oslo. For de som ikke bor i Oslo må det føles relativt fritt ennå. I Oslo er det som du skriver en spøkelsesby. 

Anonymkode: d6596...fe9

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg blir skikkelig sint hvis de strammer inn mye i hele landet nå. I Bergen har vi hatt flere runder med strenge tiltak og mye rødt nivå, men nå har det vært, og er, jevn lav smitte. Det må da være bedre med lokale tiltak? Er møkk lei av å svinge mellom gult og rødt nivå. 

Anonymkode: a22c6...3f3

Jau, men no har folket vore på vinterferie hjå slekta austpå, så det vert vel ein ny runde på oss uansett. 🤨

Det er vel skular og barnehagar som har vore smittepølane med dei nye mutantane, sidan desse smittar lettare mellom barn, så det kjem nok litt innstrammingar der. Leit for den koronaleie tiåringen her i huset, og alle andre barn.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig! Føler det foregår to pandemier. En i Oslo og en utenfor Oslo. For de som ikke bor i Oslo må det føles relativt fritt ennå. I Oslo er det som du skriver en spøkelsesby. 

Anonymkode: d6596...fe9

Ja her i nord føles det også at det foregår to pandemier, en i Oslo og en utenfor Oslo. Det er bare det at mange her nord har tiltak uten smitte på grunn av smitten i Oslo, så pandemien mange steder i nord er ikkeeksisterende bortsett fra tiltakene forårsaket av pandemien i Oslo. Forstå det den som kan!

Anonymkode: 6c8e0...5e7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Rødt nivå på skolene

Stengte treningssenter, bowlinghaller, svømmehaller, kino og alle slike ting

Null barneidrett frem til påske

Hjemmekontor for alle det er praktisk mulig for

Jeg håper virkelig ikke at du har rett. Det er jo meningsløst om hele landet skal ha det sånn. 

Anonymkode: cb5ef...b75

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 timer siden):

Nå har de allerede gitt klare signaler at barn og ungdom driter de i. Alle lovnader om å skåne barn og unge er visst renspikka løgn, og har vært det hele tiden. 

Anonymkode: 150c8...898

soleia skrev (13 timer siden):

Jau, men no har folket vore på vinterferie hjå slekta austpå, så det vert vel ein ny runde på oss uansett. 🤨

Det er vel skular og barnehagar som har vore smittepølane med dei nye mutantane, sidan desse smittar lettare mellom barn, så det kjem nok litt innstrammingar der. Leit for den koronaleie tiåringen her i huset, og alle andre barn.

Hvis de stenger skoler og barnehager, vil jeg tro det vil være en skred av sykmeldinger og permisjon uten lønn fra foreldrene. For slik det var i mars-mai 2020 holder ikke i lengden. Jeg fikk verken gjort noe særlig på jobb eller vært en god lærer og barnehagelærer for barna da det stod på. I tillegg ble jeg helt utslitt på slutten. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bor i Oslo så det eneste jeg kan se er: stenging av skoler, barnehager og frisører.  

Anonymkode: 71d66...f2b

Da vil nok mange arbeidsplasser slite. Der man ikke kan ha hjemmekontor, blir man jo nødt til å ta ut alt av ferie og permisjoner for å være hjemme med barna og undervise dem/passe barnehagebarn. De som har hjemmekontor vil nok ikke klare å kombinere dette med utstrakt hjemmeundervisning av småskolebarn og underholdning av barnehagebarn gjennom arbeidsdagen, så der blir det en del sykmeldinger og permisjoner. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da vil nok mange arbeidsplasser slite. Der man ikke kan ha hjemmekontor, blir man jo nødt til å ta ut alt av ferie og permisjoner for å være hjemme med barna og undervise dem/passe barnehagebarn. De som har hjemmekontor vil nok ikke klare å kombinere dette med utstrakt hjemmeundervisning av småskolebarn og underholdning av barnehagebarn gjennom arbeidsdagen, så der blir det en del sykmeldinger og permisjoner. 

Dette er da like ille for de som er i karantene? Da kan du ikke planlegge heller, det kommer bare plutselig en telefon, og så må du omrokkere alle planer for den uka. Ingen turer til lekeplasser, ingen lekekamerater. Karantene er trist, planlagt hjemmeskole er bedre.

Faren til mine barn er i risikogruppe, det blir mye ekstra stress av dette. Heldigvis er ikke barna våre store nok til å forstå at de er en risiko for faren sin, eldre barn i samne situasjon må ha det temmelig ille nå.

Anonymkode: f0c4b...c3b

• Opprett ny...