Gå til innhold

Finnes det noen nettstudier som er høyt ansett hos arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er nettstudier for det meste tull og bortkastet tid?

Jeg vurderer å bytte beite til noe med barn og ungdom. Vil jeg stille sterkere hvis jeg tar noen pedagogikkrelaterte kurs f.eks på nki?

Anonymkode: 61418...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Høgskole og universitet gjør at du stiller sterkere. Om du også viser at du er egnet 

Anonymkode: 9e320...7ab

Skrevet

Hi, det finnes mange høgskoler (og universitet?) som har studier som er delvis nettbaserte, at man ev. bare har noen få samlinger. Jeg ville sjekket ut slike. Flere steder kan du også ta enkeltfag, ikke ta et helt studium.

Hva som vil være lurest for deg kommer vel litt an på hvilken bakgrunn du har ellers med ev. utdanning og arbeidserfaring. Du kan også ta en prat med en karriereveileder, kanskje du får noen gode tips der.

Anonymkode: 6cb01...b0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hi, det finnes mange høgskoler (og universitet?) som har studier som er delvis nettbaserte, at man ev. bare har noen få samlinger. Jeg ville sjekket ut slike. Flere steder kan du også ta enkeltfag, ikke ta et helt studium.

Hva som vil være lurest for deg kommer vel litt an på hvilken bakgrunn du har ellers med ev. utdanning og arbeidserfaring. Du kan også ta en prat med en karriereveileder, kanskje du får noen gode tips der.

Anonymkode: 6cb01...b0f

Takk!

Jeg er 37 år, trebarnsmor, og per dags dato ansatt innen reiseliv. Det går jo sånn passe om dagen, og jeg må tenke nytt. Å gå flere år på høyskole eller universitet nå har jeg verken råd eller tid til. Dermed må det bli noe nettbasert. Jeg tenker at bhg, sfo, skole alltid vil trenge folk, så derfor tenker jeg noe pedagogikkrettet. 
Hvor kan jeg finne en karriereveileder? Nav?

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Takk!

Jeg er 37 år, trebarnsmor, og per dags dato ansatt innen reiseliv. Det går jo sånn passe om dagen, og jeg må tenke nytt. Å gå flere år på høyskole eller universitet nå har jeg verken råd eller tid til. Dermed må det bli noe nettbasert. Jeg tenker at bhg, sfo, skole alltid vil trenge folk, så derfor tenker jeg noe pedagogikkrettet. 
Hvor kan jeg finne en karriereveileder? Nav?

HI

Her finner du ditt nærmeste karrieresenter: https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/karrieresentre

De fleste stillinger i barnehage krever/ønsker høyskole eller fagbrev, eventuelt erfaring på området. Du kan selvfølgelig melde deg som vikar, og da kan du få et bein på innsida. Ulempen er at inntekten blir uberegnelig. 

Anonymkode: d5d9e...076

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her finner du ditt nærmeste karrieresenter: https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/karrieresentre

De fleste stillinger i barnehage krever/ønsker høyskole eller fagbrev, eventuelt erfaring på området. Du kan selvfølgelig melde deg som vikar, og da kan du få et bein på innsida. Ulempen er at inntekten blir uberegnelig. 

Anonymkode: d5d9e...076

🙏 Takk!

Skrevet

Det kan nok telle i positiv retning ifht jobb som assistent i barnehage. 

Ellers kan både barnehagelærer og barnevernspedagog tas som samlingsbaserte deltidsstudier ved siden av jobb. 

Anonymkode: a2285...77c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kan nok telle i positiv retning ifht jobb som assistent i barnehage. 

Ellers kan både barnehagelærer og barnevernspedagog tas som samlingsbaserte deltidsstudier ved siden av jobb. 

Anonymkode: a2285...77c

Mange barnehager ansetter ikke ufaglærte lenger, de får gjerne vikariater en stund.

Anonymkode: 23f01...232

Skrevet

Man kan vel ta fagbrev som barne og ungdomsarbeider på kveldstid? Iallefall om man har jobb i yrket?

Anonymkode: f5f6c...acb

Skrevet

Med fare for å tråkke på allerede såre tær, et fagbrev som barne- og ungdomsarbeider må da kunne tas på siden av jobb, nettbasert, uten de helt store anstrengelsene?

Skrevet

Det er jo ikke undervisningsformen (nettstudier/klasserom) som avgjør hvor høyt ansett er studie er, men kompetansen du sitter igjen med. Mange «nettskoler» samarbeider med offentlige høyskoler og universiteter, og studentene deres tar samme eksamen (og var derav samme læringsutbytte) som studenter ved disse høyskolene/universitetene.

Jeg tok en bachelor gjennom nettstudier på Nord universitet, og har nøyaktig samme kompetanse som studentene som studerte på campus.

Anonymkode: 57e22...ebe

Skrevet

Flere og flere barne og ungdomsarbeidere som sliter med å få jobb, det er ikke et fagbrev jeg ville tatt 

Anonymkode: 98276...7d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke undervisningsformen (nettstudier/klasserom) som avgjør hvor høyt ansett er studie er, men kompetansen du sitter igjen med. Mange «nettskoler» samarbeider med offentlige høyskoler og universiteter, og studentene deres tar samme eksamen (og var derav samme læringsutbytte) som studenter ved disse høyskolene/universitetene.

Jeg tok en bachelor gjennom nettstudier på Nord universitet, og har nøyaktig samme kompetanse som studentene som studerte på campus.

Anonymkode: 57e22...ebe

Dette.

Anonymkode: 4fe20...eb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...