Gå til innhold

Virker vaksinene vi nå får tilbud om mot det britiske muterte viruset?

Anbefalte innlegg

Sikkert blitt spurt om før dette, men jeg har ikke fått det med meg. Skal kanskje snart vaksinere meg, men vil heller vente om det kanskje kommer en vaksine som garantert virker mot de mutere variantene også. Har ikke lyst å måtte ta 3 vaksiner med masse bivirkninger i løpet av 12 måneder (influensavaksinen, og kanskje 2 covid vaksiner)...

Anonymkode: d5dcb...8c7

Fortsetter under...

Beste måten å stoppe alle mutasjonene på er å vaksinere oss. Mutasjoner skjer under replikasjon, replikasjon skjer pga smitte, smitte skjer fordi vi ikke er vaksinerte. 
Hvis vi får bremset smitten så vil heller ikke viruset ha så stort spillerom til å mutere seg. 

Anonymkode: 8af35...7f0

De spår vel at det blir mye mindre korona i årene som kommer pga vaksinen, og den koronaen som er vil vi justere litt på vaksinen til etterhvert som den muterer. Så fremtidsvisjonen er at alle utsatte tar influensavaksine hvert år, og koronavaksine så ofte som nødvendig.

Koronaen er kommet for å bli, vi klarer ikke utslette den, men vi lærer oss å leve med den.

Anonymkode: 31aaf...0fa

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Beste måten å stoppe alle mutasjonene på er å vaksinere oss. Mutasjoner skjer under replikasjon, replikasjon skjer pga smitte, smitte skjer fordi vi ikke er vaksinerte. 
Hvis vi får bremset smitten så vil heller ikke viruset ha så stort spillerom til å mutere seg. 

Anonymkode: 8af35...7f0

Immunforsvaret vårt trenger mangfold. Virus har vært til alle tider. Legemiddelindustrien derimot, de gnir seg i hendene. 

Anonymkode: ce741...44b

• Opprett ny...