Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forbyr å reise på hytta igjen da. Dette er en etterlengtet ferie etter hard jobbing (som for mange andre altså). Trenger virkelig å komme oss bort fra husets 4 vegger en liten tur nå. Ja, det er vel skikkelig sutrete av meg. Men er lov å håpe.

Anonymkode: f605c...753

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Forbyr å reise på hytta igjen da. Dette er en etterlengtet ferie etter hard jobbing (som for mange andre altså). Trenger virkelig å komme oss bort fra husets 4 vegger en liten tur nå. Ja, det er vel skikkelig sutrete av meg. Men er lov å håpe.

Og tenk på oss som har samme behov for dette som deg - men ikke har hytte. Har syyykt behov for å reise til hotellet vi alltid feirer påske på.. Vi sitter nå her da.. for andre påske på rad.. 

Anonymkode: f519d...0f6

Annonse

Jeg tror det blir lov å reise til egen hytte. Å si at det skulle være urettferdig for de som ikke har hytte blir for dumt. Jeg tenker også at det er stor forskjell på egen privat hytte og det å ta seg inn på dnt hytter. 

Jeg tror nok det blir lov å reise på hytta, men jeg vet ikke om jeg ville reist hit. Det er masse hytter her og det pleier å være smekkfullt i påska, men nå er det lockdown og mutantsmitte og det er neppe over til palmesøndag. 

Anonymkode: 629ce...ea7

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og tenk på oss som har samme behov for dette som deg - men ikke har hytte. Har syyykt behov for å reise til hotellet vi alltid feirer påske på.. Vi sitter nå her da.. for andre påske på rad.. 

Det er på ingen urettferdig. Noen prioriterer å ha hytte og noen drar på hotell. 

Der vi har hytte er det ikke mye folk for å si det sånn, er ikke alle som har hytte på de store hyttefeltene skjønner dere. Klarer fint å slappe av og roe ned hjemme, men godt med en forandring, det tror jeg de alle fleste trenger nå. 

Det er vel lov å si at man er dritt lei og ønsker seg noe annet enn husets 4 vegger når man først har fri fra jobb, uten at man blir stemplet som egoister og at det er urettferdig og feil fokus? Det er vel fortsatt lov å håpe, også må vi håpe at folk skjerper seg nå mtp nærkontakter osv...Her vi bor er det ikke mye smitte, men i kommunene rundt, de stenger ned nå. 

Takk for svar dere.

Hi

mamma til adhd gutt<3 skrev (53 minutter siden):

Det er på ingen urettferdig. Noen prioriterer å ha hytte og noen drar på hotell. 

Hehe, er det på ingen måte urettferdig? Det er isåfall din mening og på ingen måte fasit. Det er helt supert å kunne sette seg inn i andre sin situasjon.  Den evnen ser det ut til at en del mangler. 

Anonymkode: f3224...0ef

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, er det på ingen måte urettferdig? Det er isåfall din mening og på ingen måte fasit. Det er helt supert å kunne sette seg inn i andre sin situasjon.  Den evnen ser det ut til at en del mangler. 

Voksne folk som mener at ting er urettferdig sliter jeg med å ta seriøst. 

Anonymkode: 076d3...98a

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Jeg tror det blir lov å reise til egen hytte. Å si at det skulle være urettferdig for de som ikke har hytte blir for dumt. Jeg tenker også at det er stor forskjell på egen privat hytte og det å ta seg inn på dnt hytter. 

Poenget er ikke at det blir urettferdig - poenget er graden av sytetrang når det kommer anbefalinger/krav om å la være. Uten å påstå at HI er en av hyttesyterne

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg håper at regjeringen setter de tiltakene som er tryggest for befolkningen, for allmennheten. Om du får reist på hytta eller ikke, driter vi i...

Anonymkode: 70113...e47

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå har hytteeierne med hytte i Sverige foreløpig vunnet søksmål mot Staten - domstolen konstaterte at det ikke var lovlig pålegg. Så jeg tviler sterkt på at de tør å forby folk å bruke egen hytte INNENLANDS. 

Anonymkode: a025a...0bd

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg håper at regjeringen setter de tiltakene som er tryggest for befolkningen, for allmennheten. Om du får reist på hytta eller ikke, driter vi i...

Anonymkode: 70113...e47

Tiltakene må være lovlige. Nå har domstolen allerede konstatert at det var ulovlig med overnattingsforbud i Sverige for dem som må vedlikeholde hytta. Grunnloven og EMK forbyr generelt alle inngrep i bruk av egen eiendom i tråd med formålet. Det viste seg i fjor vår at hytteforbudet heller ikke hadde smittevernsfaglig begrunnelse. Så nei, jeg tviler sterkt på at det vil komme lignende forbud i vår. 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er feil fokus. Vi får håpe at smittetallene går nedover 😅

Hvorfor er det feil fokus å kunne ønske seg LITT velvære i alt helvetet med hjemmekontor, stenge-åpne-stenge, ingenting å gjøre utenfor husets fire vegger og eventuelt skauen osv? Nå har vi hatt restriksjoner i ett år, og det ser ut som at de vil ingen ende ta. Selvfølgelig er det lov å si at man ønsker seg et lite avbrekk.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror nok det blir lov å reise på hytta, men jeg vet ikke om jeg ville reist hit. Det er masse hytter her og det pleier å være smekkfullt i påska, men nå er det lockdown og mutantsmitte og det er neppe over til palmesøndag. 

Anonymkode: 629ce...ea7

Hvorfor snakkes det om MUNTANTSMITTE? For å få opp hysteriet? Alle virus muterer hele tiden. Virusstammen som brøt ut i mars i fjor er ikke lenger her, den har endret seg utallige ganger siden den gang. Alt for å få skumle avisoverskrifter :D 

Jeg har ikke hytte, men skjønner utnerket godt at folk som har har lyst til å reise dit. Det går faktisk an å se lengre enn sin egen nesetipp. Selv vrir vi hodet for å prøve å finne på noe vi kan gjøre hjemme som en avveksling.

Anonymkode: 4cdfb...91f

Jeg håper smitte og vaksinesituasjonen er slik at de som vill kan dra på hytta, eller andre steder, uten at det skaper problemer. Hvis det ikke er ufarlig med hytteturer håper jeg myndighetene tør å si klart fra at det er uaktuelt og at de håndhever et forbud.

Anonymkode: 9680f...683

For mange av hyttefolk viste nå i hytteferien at de ikke tar hensyn i hyttekommune, noen bryter isolasjon og noen reiser til hytta for å ta karantene.

Disse er egoistiske og kunnskapsløse. Noe annet kan man ikke kalle dem, når de helt bevisst bidrar til å spre smitte på den måten.

I tillegg har de ikke forstått at hvis bare én av dem pga. covid-19 må fraktes til sykehus med ambulanse, eller enda verre, ambulansehelikopter, da vil denne ambulansen eller ambulansehelikopteret være satt helt ut av beredskapen i mange timer fremover, fordi hele ambulanse/-helikopter må desinfiseres før de igjen kan settes inn i normal tjenste. Det igjen betyr at ikke bare lokalbefolkning, men også andre hyttefolk, vil ha drastisk lavere beredskap og mulighet for å få hjelp for f.eks. alvorlige skader.

Disse egoistiske idiotenes oppførsel går også utover andre hyttefolk!

Men jeg tror ikke regjeringen vil hindre noen fra å reise til hytta i påska. Jeg tror de stenger drastisk ned før påske, for så å gi frislipp i påska. Det er jo tross alt valgår i år...

Nå som vi har så stor andel muterte, mer smittsomme virus, i sirkulasjon tåler vi ikke et så høyt R-tall, for da vil smitten eksplodere.

Anonymkode: 925aa...c6b

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er det feil fokus å kunne ønske seg LITT velvære i alt helvetet med hjemmekontor, stenge-åpne-stenge, ingenting å gjøre utenfor husets fire vegger og eventuelt skauen osv? Nå har vi hatt restriksjoner i ett år, og det ser ut som at de vil ingen ende ta. Selvfølgelig er det lov å si at man ønsker seg et lite avbrekk.

Joda, men helvete du beskriver forsvinner om smittetallene går ned. Når smitte og sykdom er under god kontroll vil du både kunne dra på hytta, til syden og jobbe på kontor sammen med andre mennesker igjen. 

Og jeg skjønner også at du ved å fokusere på hytteturen ikke mener at du ikke ønsker smitten bort, men det er jo den som er problemet, hyttenekten er bare symptomet😅 

Nå var det ganske frislipp av restriksjoner både i jule- og vinterferien, med en baksmell av smitteøkning og strengere restriksjoner. Alle ønsker bedring, men så lenge noen fortsetter å ta lett på smittevern og gjerne drar til nabokommunen for å shoppe, så vil dette dra ut i tid.

Jeg synes det er urettferdig at enkeltes behov for shopping skal gå direkte utover de svakeste, barna, de eldre og de syke (og gravide). Men slik er det nå likevel.

Og med med siste mener jeg ikke deg som ønsker deg en hyttetur men tydeligvis ikke trosser anbefalingene altså. Jeg skjønner både ønske og behovet for hyttetur. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke urettferdig. Kjedelig ja men ikke urettferdig. Jeg satser på at de tiltak som et nødvendig settes inn men selvsagt er det lov å ønske seg å reise bort 

• Opprett ny...