Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min fikk sms onsdag kveld om at han må være i karantene til og med søndag (i morgen). Han testet negativt på torsdag. Ellers er han helt frisk og har ingen symptomer. Det er en i klassen som er smittet, så selv om sønnen min da blir oppgitt som nærkontakt, har han egentlig ikke vært nær vedkommende. Vi fikk ikke annen informasjon enn at han måtte i karantene, ingen ting om testing. 

Anonymkode: 62f50...764

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415033-m%C3%A5-han-testes-flere-ganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man skal testes så fort som mulig og på dag 7 etter de har hatt kontakt ! Etter negativ test på dag 7 er han ut av karantene.

Anonymkode: dcaad...e22

Han testet på dag 7, men er pålagt karantene ut i morgen. 

HI

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man skal testes så fort som mulig og på dag 7 etter de har hatt kontakt ! Etter negativ test på dag 7 er han ut av karantene.

Anonymkode: dcaad...e22

E drt ikke bare ved reisekarantene du kan gå ut etter negstiv test på dag 7? Jeg trodde ikke det gjaldt for nærkontakter.

Anonymkode: 51bfc...d43

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg forståt ikke helt premissene. Har ikke sønnen din truffet den som er smittet? Hvorfor har han fått beskjed om karantene da?

Det er en i klassen hans som har fått påvist smitte og de oppholdt seg i samme klasserom torsdagen og fredagen før vinterferien (vi har hatt vinterferie denne uken). Derimot er det ikke en sønnen min sitter i nærheten av, eller pleier å være med, men ingen kan garantere at de ikke på et tidspunkt har f.eks. stått/sittet med under 2 m avstand i mer enn 15 min, f.eks. i et friminutt. Derfor ble min sønn oppgitt som nærkontakt, sammen med alle de andre i klassen, og derfor er han satt i 10 dagers karantene. 

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er en i klassen hans som har fått påvist smitte og de oppholdt seg i samme klasserom torsdagen og fredagen før vinterferien (vi har hatt vinterferie denne uken). Derimot er det ikke en sønnen min sitter i nærheten av, eller pleier å være med, men ingen kan garantere at de ikke på et tidspunkt har f.eks. stått/sittet med under 2 m avstand i mer enn 15 min, f.eks. i et friminutt. Derfor ble min sønn oppgitt som nærkontakt, sammen med alle de andre i klassen, og derfor er han satt i 10 dagers karantene. 

HI

De har sittet i samme klasserom i to dager. Da er han selvfølgelig nærkontakt. Så lenge han ikke får noen symptomer tror jeg ikke han trenger flere tester. Dere andre i familien gikk ut av ventekarantenen da han fikk den første negatove testen (hvis det var mistanke om mutert virus).

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

De har sittet i samme klasserom i to dager. Da er han selvfølgelig nærkontakt. Så lenge han ikke får noen symptomer tror jeg ikke han trenger flere tester. Dere andre i familien gikk ut av ventekarantenen da han fikk den første negatove testen (hvis det var mistanke om mutert virus).

Det var det ikke, er kun han som er i karantene. Men da skipper vi å bestille en til test i hvert fall. 

HI

• Opprett ny...