Gå til innhold

Hva må jeg begynne å beskjære nå (Vestlandet)? Og hva skal du gjøre i hagen din fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det litt vårlig, og i helgen hr jeg tid til hagearbeid og slikt.
Jeg har solbær, rips, plommer, druer, roser, bambus, rhododendron, syrin og et lite furutre.
Hva bør jeg gjøre?

Og hvilke hageplaner har du fremover?

Anonymkode: eb410...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt tidlig for å gjøre så mye her lenger nord. Tenkte å rydde litt med å klippe med visne ting og kanskje strø litt jord her og der for å få det penere. Her er det alt for tidlig for å beskjære. Rosene tar jeg når bjørka spretter (utenom den rosa som blomstrer på fjorårets grein). Syrin kan du ikke røre nå, da klipper du av knoppene og får ikke blomster. Samme med rhododendron. 

Anonymkode: ad5fc...4c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Litt tidlig for å gjøre så mye her lenger nord. Tenkte å rydde litt med å klippe med visne ting og kanskje strø litt jord her og der for å få det penere. Her er det alt for tidlig for å beskjære. Rosene tar jeg når bjørka spretter (utenom den rosa som blomstrer på fjorårets grein). Syrin kan du ikke røre nå, da klipper du av knoppene og får ikke blomster. Samme med rhododendron. 

Anonymkode: ad5fc...4c7

Takk for nyttig svar! Da ligger jeg unna syrin og rhododendron. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag er det litt vårlig, og i helgen hr jeg tid til hagearbeid og slikt.
Jeg har solbær, rips, plommer, druer, roser, bambus, rhododendron, syrin og et lite furutre.
Hva bør jeg gjøre?

Og hvilke hageplaner har du fremover?

Det var da fryktelig tidlig. Jeg vil kjøpe noen blomsterpotter å sette de der jeg pleier. Så klipper mannen hekken og plenen. Men det skjer ikke før det blir varmere. 

Anonymkode: b0303...933

Skrevet

Jeg lar mye vente enda, jeg har såvidt raket bort litt slik at krokusene får komme frem. Jeg har "pakket ut" for rutelilje, krokus, vinterblom, snøklokke og klosterklokker. Jeg har en rose som skal beskjæres helt til bunns omtrent i år,den tar jeg nok snart. Rhododendronen skal få en stuss etter blomstring, jeg skal skjære av et par grener og rydde litt. Det blir nok i juli, tror jeg. Bærbusker og sånt blir nok over påske, det har vært og er kaldt. Selv i Bergen hvor jeg bor.

Anonymkode: 337dc...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...