Gå til innhold

Dyr i leilighet hvor det er forbudt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen dyr da det er forbudt. 

Men jeg kjenner at jeg må ha et dyr. Jeg er deprimert hele tiden og savner et dyr. Jeg er ikke deprimert fordi jeg ikke har et dyr, bare så det er sagt.

Jeg må ikke ha en katt eller hund, men et hamster, kanin eller noe ville hjulpet psyken min mye. Jeg sitter alene 24/7 og det tærer på. 

Og før noen sier at jeg er egoistisk og at dyr ikke er tillatt,så vet jeg det. 

Men jeg ønsker bare en liten venn som kan gjøre dagene mine bedre og livet lettere å leve. Jeg kan også få legeerklæring på dette. 

Må jeg flytte, eller kan jeg snakke med huseier om det og fortelle at også legen min anbefaler det og kan gi en erklæring? 

Eller skyter jeg meg selv i foten ved og foreslå dette for huseier? 

Jeg bor i et hus hvor jeg bor i andre etasje. De i 1. etasje får heller ikke ha dyr, mens de i underetasjen får har de dyra de vil. 

Kan jeg ende opp med å bli kasta ut om jeg snakker med huseieren og foreslår dette. Eller hva tror dere? 

Anonymkode: c9542...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huseier kan ikke kaste deg ut fordi du spør om lov, så lenge du respekterer et eventuelt nei. Du har ingen ting å tape 😊

Anonymkode: fe450...5d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Huseier kan ikke kaste deg ut fordi du spør om lov, så lenge du respekterer et eventuelt nei. Du har ingen ting å tape 😊

Anonymkode: fe450...5d8

Om han sier nei så vil jeg selvfølgelig ikke anskaffe et dyr! Hans leilighet, hans regler. 

Men jeg bare lurte på om det var muligheter selv om han sier nei. Med legeerklæring eller sånt? 

Skrevet

Du kan spørre og få ja eller nei. Det må du respektere. 

Hvis det er en kommunal bolig så kanskje de tar hensyn til legeerklæring. En privat huseier/utleier har ingen grunn til å rette seg etter legeerklæring, hun eller han bestemmer selv om det er ok med husdyr i sitt hus.

Men kan du ikke bare flytte til et sted du kan ha dyr? Du eier jo ikke, og bor alene, så det høres ut som du kunne fått økt livskvalitet et annet sted. 

Anonymkode: 11fe9...a9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Om han sier nei så vil jeg selvfølgelig ikke anskaffe et dyr! Hans leilighet, hans regler. 

Men jeg bare lurte på om det var muligheter selv om han sier nei. Med legeerklæring eller sånt? 

Da vil ha nok finne på en grunn til at du må flytte. Respekter et nei.

Anonymkode: f566c...904

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ingen dyr da det er forbudt. 

Men jeg kjenner at jeg må ha et dyr. Jeg er deprimert hele tiden og savner et dyr. Jeg er ikke deprimert fordi jeg ikke har et dyr, bare så det er sagt.

Jeg må ikke ha en katt eller hund, men et hamster, kanin eller noe ville hjulpet psyken min mye. Jeg sitter alene 24/7 og det tærer på. 

Og før noen sier at jeg er egoistisk og at dyr ikke er tillatt,så vet jeg det. 

Men jeg ønsker bare en liten venn som kan gjøre dagene mine bedre og livet lettere å leve. Jeg kan også få legeerklæring på dette. 

Må jeg flytte, eller kan jeg snakke med huseier om det og fortelle at også legen min anbefaler det og kan gi en erklæring? 

Eller skyter jeg meg selv i foten ved og foreslå dette for huseier? 

Jeg bor i et hus hvor jeg bor i andre etasje. De i 1. etasje får heller ikke ha dyr, mens de i underetasjen får har de dyra de vil. 

Kan jeg ende opp med å bli kasta ut om jeg snakker med huseieren og foreslår dette. Eller hva tror dere? 

Det er ikke noe i veien for å ta det opp med huseier og spørre. Hvis du er heldig kan det jo hende at dere kan komme overens om et dyr du kan få lov å ha. Hvis svaret er nei må du akseptere det og eventuelt flytte hvis du vil ha dyr.

Anonymkode: 64336...49d

Skrevet

Vi har også i utgangspunktet forbud mot dyr i leiligheten vi leier ut, men det går mest på at vi da får luket ut de med digre hunder og de med katter. Vi har gitt grønt lys til små hunder to ganger, samt en som hadde hamster. Det var ikke noe problem. Vi ser jo an folkene som leier også. Er de ordentlig og gir et ryddig inntrykk, tillater vi dyr likevel. Vi hadde en leieboer en gang som alltid rotet og surret, og hun fikk et bestemt nei da hun spurte. Heldigvis flyttet hun.

Anonymkode: cbd7b...a8e

Skrevet

Skader ikke å spørre. Hamster gjør ikke akkurat noe skade på en leilighet, etter min erfaring, så det kan jo kanskje godtas av huseier. 

Anonymkode: 89b98...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...