Gå til innhold

Kan jeg fryse brunost? U/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Brunost egner seg ikke til frysingen hvis du skal bruke den som pålegg, men fryst brunost kan gjerne brukes i varme retter som viltsauser.

Står det på Tine sine sider.

Anonymkode: 738f0...0aa

Åhh, det var dumt. Den går straks ut på dato og er uåpnet. Så er synd å måtte kaste den. Vi bruker den kun til pålegg.. Jeg kjøpte den til barna, men plutselig vil de ikke spise brunost. nå er det andre pålegg som er populært 🙈

Anonymkode: 17276...889

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Åhh, det var dumt. Den går straks ut på dato og er uåpnet. Så er synd å måtte kaste den. Vi bruker den kun til pålegg.. Jeg kjøpte den til barna, men plutselig vil de ikke spise brunost. nå er det andre pålegg som er populært 🙈

Holder lenge over utløpsdato, særlig når du ikke har åpnet. Har akkurat fullført to ostepakker som gikk ut i desember. Like gode. 

Anonymkode: 97ecc...92b

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

De varer en god stund etter holdbarhet, spesielt når den er uåpnet. Jeg har spist brunost i skiver, som har ligget uåpnet  måneder over holdbarhetsdato.

Men kanskje du kan lage prim, hvis de vil ha det.

Anonymkode: 1f4b2...6bb

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

De varer en god stund etter holdbarhet, spesielt når den er uåpnet. Jeg har spist brunost i skiver, som har ligget uåpnet  måneder over holdbarhetsdato.

Men kanskje du kan lage prim, hvis de vil ha det.

Okei, så bra! Desverre kan jeg ikke lage prim ettersom de misliker det 😂

Og hvis de ikke spiser den nå, så må jeg kaste den ettersom jeg blir borte i nesten et år etter helga. Jeg vil fortsatt være hjemme annenhver helg, men kan ikke ta vare på alt i kjøleskapet, så hadde håpa jeg kunne fryse det meste 🙈

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og hvis de ikke spiser den nå, så må jeg kaste den ettersom jeg blir borte i nesten et år etter helga. Jeg vil fortsatt være hjemme annenhver helg, men kan ikke ta vare på alt i kjøleskapet, så hadde håpa jeg kunne fryse det meste 🙈

Da hadde jeg fryst den, du har jo ikke noe å tape på å prøve. Eller gi den til naboen 😊

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg fryst den, du har jo ikke noe å tape på å prøve. Eller gi den til naboen 😊

Da fryser jeg den og håper på det beste 😊 Er den dårlig når jeg tiner den så får det bare være 😊 vi har andre å ting å spise 😁

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gud bedre...

Brunost holder seg i evigheter over datomerking. Bare pass på at den er i tett plastpose etter åpning.

Anonymkode: 6f235...71f

Gud bedre, kan du ikke svare uten å være nedlatende? 

Jeg spør ho fordi jeg ikke vet. Ikke vet jeg heller hvor lenge brunost holder seg etter dato. 

Så ikke kom med den nedlatende tonen. Det hjelper ingen. 

Annonse

I vinter fant jeg en brunostpakke som jeg hadde glemt i bilen i flere dager. Den var gjennomfrossen. Den fungerte helt fint som pålegg (når den fikk tint litt). Smakte brunost. Men den var skivet. Det er kanskje noe annet enn hel brunost?

Anonymkode: 5ae02...516

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

En ost vil uansett ikke være like god etter ett år i fryseboksen.....

Gi den bort til de som skal ta vare på ungene da vel! Eller ta den med på flyttelasset ditt og spis den selv. 

Anonymkode: aff03...da9

Konsistensen kan bli litt "kornete" når den har vært fryst, men smaken er som den pleier.

Bestemor putter alltid skalken i frysa, men hun koker prim av dem da, ser ungene dine ikke spiser det. Da hadde jeg bare tatt sjansen, eller du får lage vafler i helga og spise masse brunost ;)

Anonymkode: f1b94...148

sug lut skrev (3 timer siden):

Du kaster da vel ikke mat etter datostempel?

Tja, en brunost som har ligget ett år i kjøleskapet er nok ikke det jeg hadde først forsynt meg av. Er nok redd den heller hadde gått til angrep på meg når jeg åpnet kjøleskapet. 

Anonymkode: 9383c...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...