Gå til innhold

Hvordan få perfekt havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Not yet. Men skal prøve en dag i denne uken.

Anonymkode: 02108...841

Var på en butikk i går, hvor det bugnet av steel cut havregryn over alt, så da tenkte jeg på deg, ser du :laugh: 

Anonymkode: 2cc78...595

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan den kokes i stekeovnen? Da blir det kanskje en grøt som ikke er som lim

Anonymkode: 02108...841

Skrevet

Kommer det ikke an på om man bruker lettkokte havregryn eller "vanlige"? Jeg synes grøt med de vanlige med lenger koketid er best. Følger bare det som står på pakken.

Anonymkode: 6869e...293

Skrevet

Her var det mange oppskrifter, mange sikkert gode, men de skiller seg ikke ekstremt mye fra hverandre.
Men blir grøten din som lim, så er det fordi du koker den for lenge. Ta den av plata når den er som en tynn grøt. Fortykningsprosessen fortsetter i flere minutter etterpå, på grøtens egen varme. Så da er den passe tykk til servering to-tre minutter etter at du har tatt den av plata.

Anonymkode: c4994...79a

Skrevet

Jeg koker opp havregryn og melk/vann i micro. Tar 3 minutter for en porsjon. Blir ikke lim.

Anonymkode: 51d7f...bbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.3.2021 den 19.46):

🤩

Bare hyggelig!

Håper du tester ut, og melder fra hvordan det gikk.

Det går visst an å la grynene ligge i bløt over natta, og slippe koking;

https://densortehavre.no/kjolskapsgrot-pa-steel-cut/

Men bortsett fra det er det egentlig litt rart at steel cut havregrøt ikke er blitt en corona-hit. Jeg har spist mye av det nå som jeg har hjemmekontor og kan bruke tid på havregrøten. 

Anonymkode: 2cc78...595

Takk for at endelig noen sier/skriver det! La grynene ligge i bløt over natten 👌🏻

Anonymkode: 31ba5...0d1

Skrevet

Jeg tar bare et par store skjeer havregryn i en bolle, blander i rosiner, og heller over kokende van. Rører litt og lar det stå i noen minutter til konsistensen er passe (må ha på ganske mye vann for grenene sveller mye). Jeg syns det er best sånn 🤗

Anonymkode: d8500...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...