smurfis Skrevet 5. mars 2021 #51 Skrevet 5. mars 2021 smurfis skrev (Akkurat nå): Spagetti med pepper. Overraskende godt faktisk🙂 Her trenger du parmesan, men du ikke kjøpe den "ekte" dyre, en sånn stick holder i massevis og du kan bruke den i andre retter også. Den kolder seg godt om du passer på å pakke den godt inn. https://oppskrift.klikk.no/spagetti-med-pepper/4316/ Har du rester av skinke, bacon, peperoni, salami kan du steke det og drysse over
smurfis Skrevet 5. mars 2021 #52 Skrevet 5. mars 2021 Fylt loff er skikkelig kosemat. Fyll den med hva du vill egentlig Har du rester av pesto feks. Men ketchup og vanlig sennep duger helt fint. Må ha i ost da, ellers blir det ikke så godt https://millasmat.com/nam-nam/mammas-fylte-loff-med-ost-og-skinke
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #54 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 3.3.2021 den 11.41): Ja, men når man er på jakt etter billigere variant, regner jeg med at man er obs på disse tingene! Er jo ikke akkurat fredagstacoen som velter budsjettet? Noen få grønnsaker som salat, agurk, tomat, paprika og mais, kjøttdeig, og tacotilbehøret ellers har man jo oftest alltid i skapet i tillegg til at det omtrent alltid er på 40 %. Ost river man jo enkelt selv hvis man fryser den siste biten av hvitosten. Jeg samler disse osteskalkene i pose i fryseren så har alltid ost tilgjengelig. Anonymkode: 3b4d9...6dd Og vi berre et opp resten av osten som pålegg utover veka🤷 firstprice lefser er veldig rimelege. Krydder kan ein lage sjølv, men er usikker på om det faktisk er rimelegare enn det kjøpte. Eg brukar ein pk kidnybønner saman med kjøttdeigen, vi er mange så då treng eg ikkje meir enn ein pk kjøttdeig. Rømme kostar jo litt, men uopna står den seg ei stund over dato så kan raide halvprisdisken når der er røme. Paprika, agurk og tomat, billegaste hermetiske mais. Men mogleg dette er for dyrt òg? Eg er så heldig at eg ikkje tenkjer så mykje på kva middagen kostar, men eg ser at det for mange absolutt er ei problemstilling. Anonymkode: 87390...608
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 #55 Skrevet 5. mars 2021 Løksuppe med rundstykker, restepai med salat, bakte poteter, pasta carbonara, grønnsakslasagne... Selv bruker vi 3 pakker kjøttdeig, revet mozarella, mye grønt og kjøper ikke billigmerkene så jeg ser det kan bli dyrt..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #56 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden): Løksuppe med rundstykker, restepai med salat, bakte poteter, pasta carbonara, grønnsakslasagne... Selv bruker vi 3 pakker kjøttdeig, revet mozarella, mye grønt og kjøper ikke billigmerkene så jeg ser det kan bli dyrt.. 3 pk kjøttdeig? Er ikke dere bare 2 voksne og 2 tenåringer? Anonymkode: 1f4ff...6e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 #57 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 3 pk kjøttdeig? Er ikke dere bare 2 voksne og 2 tenåringer? Anonymkode: 1f4ff...6e3 Jo det stemmer men gutta elsker å ha Taco til lunsj dagen derpå. Lager seg gjerne Taco pizza, horn eller lignende. De elsker Taco. Vi kunne klart oss med 2 pakker
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #58 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Jo det stemmer men gutta elsker å ha Taco til lunsj dagen derpå. Lager seg gjerne Taco pizza, horn eller lignende. De elsker Taco. Vi kunne klart oss med 2 pakker Åja, da skjønner jeg 😊 Jeg tenkte dere var en skikkelig storspist gjeng 😁 Anonymkode: 1f4ff...6e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 #59 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Åja, da skjønner jeg 😊 Jeg tenkte dere var en skikkelig storspist gjeng 😁 Anonymkode: 1f4ff...6e3 Har storspiste ungdommer altså men ikke fullt så storspiste😊. Lager også alltid rikelig da vi ofte blir flere rundt bordet enn jeg regner med. Det er alltid nok til alle
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #60 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 4.3.2021 den 11.16): Jeg forstår heller ikke at ikke taco er noe av det billigste man kan lage. I vår familie (to voksne og to barn) bruker vi en halv pakke kjøttdeig, og det er vel det dyreste i hele middagen. Jeg kjøper tacoskjell/lefser/saus etc når det er tilbud. Det er jo lang holdbarhet på det, og da har vi for et par måneder. Vi bruker ikke veldig mye tilbehør, da. Litt salat, ost, rømme, ananas og mais. Uansett så går det ikke mye av dette, og det er jo uansett ting vi har i skapet og også bruker som tilbehør til annen middag. Men hvis jeg skulle valgt noe billigere ville det nok blitt tomatsuppe med makaroni. Barna er veldig glad i det. Anonymkode: 0b9da...453 En halv pakke kjøttdeig til 4?? Og lite tilbehør i tillegg? Hvor lite spiser dere? Nå er vi 5, men bruker alltid 2 hele pakker... Anonymkode: 31a2d...332
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #61 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): En halv pakke kjøttdeig til 4?? Og lite tilbehør i tillegg? Hvor lite spiser dere? Nå er vi 5, men bruker alltid 2 hele pakker... Anonymkode: 31a2d...332 Barna spiser ikke så mye kjøtt, og det gjør ikke vi voksne heller. Når bonusbarnet i tjueårene spiser sammen oss hender det at det går litt mer enn halve pakken kjøttdeig, da. 😊 Anonymkode: 0b9da...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå