Gå til innhold

Rimeligere alternativ til taco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hei! 
Har dere forslag til et rimeligere fredagsalternativ enn taco? Tenker å ha annenhver gang med taco og annenhver gang med noe rimeligere! 

Anonymkode: f7922...4bc

Altså....er ikke taco noe av det billigste man kan lage??

Anonymkode: 3b4d9...6dd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså....er ikke taco noe av det billigste man kan lage??

Det kommer jo helt an på tilbehøret. Det finnes en del dyre grønnsaker, og kyllingfilet og karbonadedeig er dyrere enn kyllingkjøttdeig. Ferdig revet ost er dyrere enn å rive selv, og first price er billigere enn old el paso/ santa Maria og gilde/prior. 

Anonymkode: 2259c...c66

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer jo helt an på tilbehøret. Det finnes en del dyre grønnsaker, og kyllingfilet og karbonadedeig er dyrere enn kyllingkjøttdeig. Ferdig revet ost er dyrere enn å rive selv, og first price er billigere enn old el paso/ santa Maria og gilde/prior. 

https://www.godt.no/oppskrift/8835/linsegryte-med-kokos

Denne er rimelig å lage. Kjempegod. Vi har ris eller hjemmelaget naan til. 

Ja, men når man er på jakt etter billigere variant, regner jeg med at man er obs på disse tingene! Er jo ikke akkurat fredagstacoen som velter budsjettet? Noen få grønnsaker som salat, agurk, tomat, paprika og mais, kjøttdeig, og tacotilbehøret ellers har man jo oftest alltid i skapet i tillegg til at det omtrent alltid er på 40 %. Ost river man jo enkelt selv hvis man fryser den siste biten av hvitosten. Jeg samler disse osteskalkene i pose i fryseren så har alltid ost tilgjengelig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

https://www.godt.no/oppskrift/8835/linsegryte-med-kokos

Denne er rimelig å lage. Kjempegod. Vi har ris eller hjemmelaget naan til. 

Takk! Bra forslag 🤗🥳

Hva med nachos?

First price tortillachips (står sammen med potetgullet), 20 kr

Kyllingkjøttdeig, 20 kr

Billig tacokrydder, 5 kr

Noen ferske tomater, 10 kr blandet med et glass billig tacosaus, 5 kr

Osten er egentlig det dyreste her, men kan være flink å fryse ned skalker, Evt kjøpe revet pizzatopping (eller hva den nå heter). Den har lavere kilopris enn de billigste gulostene, og funker fint smeltet😊

Ja, og så rømme, selvfølgelig! 20 kr.

Fredagsmiddag til ca 100 kr😊👍🏻

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med laksetaco? Helt enkel blir det lefser, salat, ost, agurk, rømme og laks med sitronpepper på. Vil man ha mer oppi, så ta med f.eks avokado, skvips litt sitron på laksen og paprika.

Anonymkode: 7ca12...d2b

Blir det billigere enn "vanlig" taco med kjøttdeig?

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hjemmelaget pizza er jo kjempebillig hvis du lager deig og saus selv. Bare osten som koster noe. Vi kjører helst vegetar, men pepperoni og salami får man feks billig. 

Anonymkode: 1cc0a...9fb

Det koster jo en del. Selv om du har ingrediensene i skapet blir de jo brukt og du må kjøpe nytt. Jeg mener ikke at det er en veldig dyr middag, men når du summerer opp alle ingrediensene blir det en del kroner per porsjon.

Anonymkode: fe042...eb6

Hva i tacoen regner du som dyrt da? Lettere å hjelpe med alternativer når jeg ser hva du vektlegger og tenker rundt pris. Jeg har aldri regnet taco som dyrt, men jeg hamstrer jo når det er tilbud på tacoting, ost og diverse kjøttdeig. Om man bruker svin-, storfe- eller kyllingkjøttdeig til tacoen merker ikke jeg forskjell på🙈

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hjemmelaget pizza er jo kjempebillig hvis du lager deig og saus selv. Bare osten som koster noe. Vi kjører helst vegetar, men pepperoni og salami får man feks billig. 

Det koster jo en del. Selv om du har ingrediensene i skapet blir de jo brukt og du må kjøpe nytt. Jeg mener ikke at det er en veldig dyr middag, men når du summerer opp alle ingrediensene blir det en del kroner per porsjon.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

1/4 pk mel 5kr, 1 pk gjær 4kr, 1/2 pk pepperoni 15kr, rødløk 5kr, 350 g ost 40kr, hvitløk, olje, salt, pepper, oregano, litt sukker: toppen 10 kr. Altså 80 kr for mat til fem-seks personer. 

Hvor lite skal det koste per porsjon for å regnes som billig da?

1/4 pk mel 5kr, 1 pk gjær 4kr, 1/2 pk pepperoni 15kr, rødløk 5kr, 350 g ost 40kr, hvitløk, olje, salt, pepper, oregano, litt sukker: toppen 10 kr. Altså 80 kr for mat til fem-seks personer. 

Hvor lite skal det koste per porsjon for å regnes som billig da?

Jeg mente som sakt ikke at det ble noen dyr middag. Jeg oppfattet bare svaret som at det ble mesten gratis siden du hadde alt i hus. Bruker du ikke noen form for saus på pizzaen foresten?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hei! 
Har dere forslag til et rimeligere fredagsalternativ enn taco? Tenker å ha annenhver gang med taco og annenhver gang med noe rimeligere! 

Frossenpizza 

Anonymkode: b0efd...957

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg mente som sakt ikke at det ble noen dyr middag. Jeg oppfattet bare svaret som at det ble mesten gratis siden du hadde alt i hus. Bruker du ikke noen form for saus på pizzaen foresten?

Sorry. Glemte 10 kr for tomatboksen :-)

Hva med hamburgertallerken da? En pakke burgere på rundt 8-10 stk er ca 90 kroner, en pakke hamburgerbrød er rundt 15 kroner, og en pakke pomfri rundt 25 kroner. Vet ikke hvor mange dere er i familien, men dette er sikkert nok til to fredager? 

Anonymkode: 6d2f7...e50

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva med laksetaco? Helt enkel blir det lefser, salat, ost, agurk, rømme og laks med sitronpepper på. Vil man ha mer oppi, så ta med f.eks avokado, skvips litt sitron på laksen og paprika.

Anonymkode: 7ca12...d2b

Men laks er jo ikke noe billigere enn kjøttdeig.

Anonymkode: 1f4ff...6e3

Taco med bønnestuing er mye billigere enn med kjøtt. Jeg hakker en løk og steker den myk. Har så i en boks hermetiske kidneybønner (husk å skylle dem godt av først). Steker og har i tacokrydder. Vi voksne er glade i det, og den ene datteren vår liker det også godt. Yngstejenta vil heller ha kjøtt.

Anonymkode: 1fefa...97b

Rema 1000 hadde 2 pakker ostesnitsler (8 stk) til 50 kr på lørdag. Muligens fortsatt. 

Obs har ofte fire pizzaer til 100 kr. 

Kyllingkjøttdeig kan fint brukes som erstatning til kjøttdeig. Da har du lasagne som kan gjøres rimelig. Spagetti med kjøttsaus. Wok med svinekjøtt. 

Anonymkode: 2a523...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...