Gå til innhold

El sparkesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 7 åringen ønsker seg det. Søsken har. Er det aldersgrense?, kan ikke finne noe om det. De har classywalk S50. Er egentlig ikke så veldig fornøyd med den. Hva har deres evt? Legg gjerne ved link. 

Anonymkode: 82135...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen aldersgrense, kun max grense fir topphastighet på 20 kmt.

S50 suger, den vi er mest firnøyd ned kvalitet kontra pris er faktisk Denver.

Anonymkode: e5a0e...5d6

Skrevet

Min 7-åring får ikke elsparkesykkel. Jeg mener de er for små til å håndtere det. Her vi bor er det så mye uvettig kjøring på elektrisk sparkesykkel på ganske så små barn. Det vingles inn og ut mellom fortau og kjørebane. De bruker ikke hjelm og refleks er et fremmed konsept. Venter bare på en stygg ulykke.

Det må jo gjerne være fritt fram aldersmessig uten at det betyr at det er en god idé av den grunn.

Anonymkode: b8857...5b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Min 7-åring får ikke elsparkesykkel. Jeg mener de er for små til å håndtere det. Her vi bor er det så mye uvettig kjøring på elektrisk sparkesykkel på ganske så små barn. Det vingles inn og ut mellom fortau og kjørebane. De bruker ikke hjelm og refleks er et fremmed konsept. Venter bare på en stygg ulykke.

Det må jo gjerne være fritt fram aldersmessig uten at det betyr at det er en god idé av den grunn.

Vi tror mer på å lære fornuftig bruk av ting framfor å nekte de å bruke ting de uansett vil havne borti. Ikke bare når det kommer til sparkesykler men det meste. Lærer de også at missbruk av goder betyr tap av goder.

Anonymkode: e5a0e...5d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Selvsagt brukes hjelm. Bor på landet, så her er ikke fortau, men lite trafikk. Tenker at den skal kun brukes på veien fra hovedvegen og til huset. Og på gårdsplassen foreløpig. 

Anonymkode: 82135...fd2

Skrevet

Min gutt er 9 år å det er helt uaktuelt at han får en el sparkesykkel for voksne. Han har fått en el sparkesykkel for barn,for de går ikke like fort.

Anonymkode: 5be65...d1a

Skrevet

Jeg har til meg selv som jeg bruker hver dag til og fra jobb. Jeg har Ninebot fra Segway, veldig fornøyd med den. Men jeg synes egentlig ingenting om at en 7 åring har elektrisk sparkesykkel, de går jo i 20 kmt å det er mye å passe me tanke på trafikkregler, vikeplikt og sånn. 

Anonymkode: 3eba0...9c1

Skrevet

Elsparkesykkel til eldre barn/ungdom som skal bevege seg over avstand synes jeg er greit. Her har det blitt veldig populært av barn og ungdom på selv korte avstander. Flere og flere kjører korte avstander og når de i tillegg har sluttet på idrett så beveger de seg knapt. Færre og færre går eller sykler og de suser avgårde (noen ganske trafikkfarlig) og gidder ikke vente på venner som har sparkehjul uten motor. 

Anonymkode: 4d90b...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...