Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Del Skrevet 3. mars 2021 Få skal Oslo altså nok en gang bli forfordelt og få vaksinene til andre kommuner i landet. Flere som reagerer og synes dette ikke er riktig? Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2021 #2 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Få skal Oslo altså nok en gang bli forfordelt og få vaksinene til andre kommuner i landet. Flere som reagerer og synes dette ikke er riktig? Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 Jeg tenker at det er helt innafor. Det gjelder heller ikke kun Oslo. Det gjelder områder med høyt smittetrykk. Samme om det er i Oslo eller Moss. Resten av innlegget ditt går i kategorien *piss* så det hopper jeg glatt over å kommentere på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Få skal Oslo altså nok en gang bli forfordelt og få vaksinene til andre kommuner i landet. Flere som reagerer og synes dette ikke er riktig? Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 Vel, for vestlending bosatt utenfor Oslo som nettop har vært «hjemme» på besøk, så vil jeg gjerne ta en Navarsetes og si høyt «Du ANA ikkje ka du snakka om «. Det er høye smittetall i Oslo, de har regnt på at hele landet (med innleggelser og dødsfall) vil tjene i form av smitteredusksjon i hele landet (For en del fra andre steder i landet er også nødt til å reise hit og ta med smitten tilbake. Men tilbake til mitt hjemmebesøk. Alt er åpent (kino, konsert med litt begrensing, restauranter, butikker.) Ingen bruker munnbind, eller sprit, og maks en halvmeter avstand i butikken. Hos familien jeg var på besøk hos løp naboungene og naboer inn og ut. Her hvor vi bor har kino/slike tilbud vært stengt helt siden oktober. Kjøpesenter har vært stengt. Alle fritidsaktiviteter. Barna har hatt rødt nivå, og skole annenhver dag. De kan møte barn fra egen kohort (så ungdomsskolejenta har venner hun ikke har vært med siden mars fordi de ikke er samme klasse). Vi har hatt påbud om munnbind alle offentlige steder inkl butikk siden oktober, og to meter avstand. Fikk melding fra en vestlands venn her en dagen om at de skulle følge barn til lege , og det var første gang de måtte ha på munnbind, og det var «skikkelig» ubehagelig. Men hvem roper høyt om hvor stor belastning det er for barn og unge? Hele landet. Hvor har barn og unge måtte stå i dette? Her. Så en liten prosentandel forfordeling til Østlandet vil gjøre det lettere for hele landet. (Og nei, vi bor ikke i et område med mye ulike kulturer, eller folk som gir beng. Det er bare mer mennesker her, og flere tester seg. I min vestlandske kommune tester ikke folk seg når de er forkjøla, fordi de «har jo ikke korona der». her testes man om man har det minste symptom. Anonymkode: 81ba1...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Del Skrevet 3. mars 2021 Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå at ved å kvele smitten der den oppstår så vil hele landet tjene på det. De som fortsatt tror at smitten florerer fordi Oslofolk generelt er idioter som ikke følger reglene tror jeg aldri har vært i Grorud-dalen. De har aldri tatt t-banen i rushtiden fordi de MÅ på jobb. Lista er veldig lang over ting de ikke vet om Oslo og befolkningen her. De forstår heller ikke hvordan det er å leve under langvarig strenge tiltak. Hvor mentalt sliten man blir av at alt er så utrolig tungvindt. Det er kanskje bagateller, men nå kjenner jeg at sånne ting som at jeg ikke får kjøpt vårsko eller jakker til ungene irriterer vettet av meg. Ja, kan bestille på nett å ta en sjans på at ting passer, sende tilbake osv. Men det er et styr jeg helst skulle unngått, og det irriterer meg bare fordi jeg ikke har friheten til å velge! Anonymkode: fbdf6...261 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Del Skrevet 3. mars 2021 Det eneste jeg er mer lei av enn dommedagsprofetiene til Nakstad og Høie, er folk som ikke bor i Oslo og aldri har bodd i Oslo, som syter over Oslo- borgere. Kan dere ikke bare holde kjeft? Oslo- borgere har hatt det strengere enn alle andre. La nå de stakkars folka som bor der få noen ekstra vaksinedoser så de kan få litt mer normalitet. Folk som er så korte at de ikke skjønner at det er LITT mer vanskelig å stoppe smitten i en by med 700 000 innbyggere enn små stedet rundt om i landet burde vært beskyttet fra å uttale seg. Jeg bor forresten ikke i Oslo, men gjorde det før. Anonymkode: cd340...9e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2021 #6 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Få skal Oslo altså nok en gang bli forfordelt og få vaksinene til andre kommuner i landet. Flere som reagerer og synes dette ikke er riktig? Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forfordele/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Del Skrevet 3. mars 2021 Og, jeg som skrev lang svar over her, kommunen jeg bor i er på 160 plass i forhold til tildelte vaksiner/innbygger så langt... Anonymkode: 81ba1...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Del Skrevet 3. mars 2021 Endelig, det var på tide! Oslo er episenter i Norge, akkurat som større byer i andre land. Hilsen ei fra bygda. Anonymkode: 80e3b...7bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Del Skrevet 3. mars 2021 Selvsagt bør Oslo få flere vaksiner enn andre steder. Det er der det skjer. På samme måte, dersom smitten skulle eksplodere i f.eks Ålesund, bør de få flere vaksiner. Anonymkode: d68cb...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 3. mars 2021 #10 Del Skrevet 3. mars 2021 Selvsagt setter man inn trykket der det trengs mest. Det er jo smått utrolig at det ikke alt er gjort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Del Skrevet 3. mars 2021 Jeg er enig med hi at det er provoserende da det gjentatte ganger kommer meldinger om at politiet bryter opp ulovlige sammenkomster i Groruddalen, Stovner mm. Akkurat på de samme plassene som nå skal få flere vaksiner fordi smittetrykket er for høyt. Hadde de tatt ansvar og fulgt reglene hadde man forhåpentligvis fått ned smitten, men neida de må jo selvfølgelig få lov til å bryte reglene. De fleste forstår at det er smart å vaksinere der det er høyest utbredelse av smitte, men det hadde vært så mye enklere å få folk til å synes det er greit hvis de som får flere vaksiner hadde gjort jobben og prøvd å få ned smitten i utgangspunktet. Anonymkode: 23ab7...941 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2021 #12 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er enig med hi at det er provoserende da det gjentatte ganger kommer meldinger om at politiet bryter opp ulovlige sammenkomster i Groruddalen, Stovner mm. Akkurat på de samme plassene som nå skal få flere vaksiner fordi smittetrykket er for høyt. Hadde de tatt ansvar og fulgt reglene hadde man forhåpentligvis fått ned smitten, men neida de må jo selvfølgelig få lov til å bryte reglene. De fleste forstår at det er smart å vaksinere der det er høyest utbredelse av smitte, men det hadde vært så mye enklere å få folk til å synes det er greit hvis de som får flere vaksiner hadde gjort jobben og prøvd å få ned smitten i utgangspunktet. Anonymkode: 23ab7...941 Du har ikke bodd i Groruddalen forstår jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg er enig med hi at det er provoserende da det gjentatte ganger kommer meldinger om at politiet bryter opp ulovlige sammenkomster i Groruddalen, Stovner mm. Akkurat på de samme plassene som nå skal få flere vaksiner fordi smittetrykket er for høyt. Hadde de tatt ansvar og fulgt reglene hadde man forhåpentligvis fått ned smitten, men neida de må jo selvfølgelig få lov til å bryte reglene. De fleste forstår at det er smart å vaksinere der det er høyest utbredelse av smitte, men det hadde vært så mye enklere å få folk til å synes det er greit hvis de som får flere vaksiner hadde gjort jobben og prøvd å få ned smitten i utgangspunktet. Anonymkode: 23ab7...941 Jeg er faktisk enig med deg og jeg bor i Oslo, men ikke i noen av de bydelene som blir prioritert. Akkurat nå så ser det ut som bydelen jeg bor i må få opp smitten en del for å få vaksiner. Og nei det holder ikke lenger at de bor trangt. Les på NRK sine sider om smittesporing, de nekter å oppgi nærkontakter, de stoler ikke på myndighetene (samme myndighet som betaler ut stønader) er redd for barnevern og skatteetaten p.g.a. svart arbeid. Mange driter i karantene, teste seg og det å følge reglene som vi andre i byen må og nå blir dette belønnet med flere vaksiner. Anonymkode: 493e4...9d7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg er faktisk enig med deg og jeg bor i Oslo, men ikke i noen av de bydelene som blir prioritert. Akkurat nå så ser det ut som bydelen jeg bor i må få opp smitten en del for å få vaksiner. Og nei det holder ikke lenger at de bor trangt. Les på NRK sine sider om smittesporing, de nekter å oppgi nærkontakter, de stoler ikke på myndighetene (samme myndighet som betaler ut stønader) er redd for barnevern og skatteetaten p.g.a. svart arbeid. Mange driter i karantene, teste seg og det å følge reglene som vi andre i byen må og nå blir dette belønnet med flere vaksiner. Anonymkode: 493e4...9d7 «De». Alle, da? Alle i tre/fire bydeler? Eller bare alle pakistanere, somaliere, litauere? Hvem er «de»? Farmen-kjendis-festdeltakerne? Min hvite nabo som håndhilser på alle han møter? Det alle dere rasister ikke klarer å forstå, er at det er noen innvandrere med dårlig kulturforståelse, dårlig problemforståelse og om du vil; dårlig moral og/eller personlighet som oppfører seg uansvarlig. Og når de gjør det, blir ringvirkningene så store fordi folk bor kjempetett og gjerne med flere generasjoner i samme trange bolig, går på jobb i utsatte yrker, tar off.kom til jobb osv. Når min nabo med stor tomt og hjemmekontor oppfører seg uansvarlig, blir ringvirkningene mindre. Anonymkode: 5e64b...121 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Del Skrevet 3. mars 2021 Risikoen for alvorlig sykdom og død stiger sterkt med høy alder. Dette er likt for hele landet. Men risikoen for i det hele tatt å få sykdom er svært mye høyere i Oslo enn på Røros. Ta også med at Oslo tryglet om stengte grenser og obligatorisk testing i sommer og høst. Dette ble nedstemt, fordi verft, fiskerinæringen, landbruk og bedrifter, som stort sett ligger i distriktene, trengte utenlandsk arbeidskraft. Mye av trafikken fra utlandet (og innad i Norge) må nødvendigvis gjennom Oslo. Vernet av disse bedriftene har gått på bekostning av små bedrifter i Oslo, og har gjort livet svært vanskelig for mennesker bosatt i hovedstaden. Anonymkode: 7ad34...424 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med hi at det er provoserende da det gjentatte ganger kommer meldinger om at politiet bryter opp ulovlige sammenkomster i Groruddalen, Stovner mm. Akkurat på de samme plassene som nå skal få flere vaksiner fordi smittetrykket er for høyt. Hadde de tatt ansvar og fulgt reglene hadde man forhåpentligvis fått ned smitten, men neida de må jo selvfølgelig få lov til å bryte reglene. De fleste forstår at det er smart å vaksinere der det er høyest utbredelse av smitte, men det hadde vært så mye enklere å få folk til å synes det er greit hvis de som får flere vaksiner hadde gjort jobben og prøvd å få ned smitten i utgangspunktet. Anonymkode: 23ab7...941 Flere vaksiner i disse områdene er jo ikke en belønning til de, det er for å raskere beskytte oss andre så vi kan få tilbake hverdagen vår! Anonymkode: fbdf6...261 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KellyTaylor Skrevet 3. mars 2021 #17 Del Skrevet 3. mars 2021 Man slukker vel brannen der den er og ikke 150 mil unna? Så klart er det rett at Oslo får mer vaksiner enn steder med null smitte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #18 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Endelig, det var på tide! Oslo er episenter i Norge, akkurat som større byer i andre land. Hilsen ei fra bygda. Anonymkode: 80e3b...7bf Men Norge er eneste landet som nå deler ut vaksine på denne måten. Latterlig at for eksempel Kristiansand som har mye smitte nå må gi fra seg vaksinedoser og at en liten kommune nordpå hvor nesten 10% er smittet får ingen vaksine. Anonymkode: 910dc...c36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #19 Del Skrevet 3. mars 2021 Dette er en løsning for "her og nå". Det er ikke en varig løsning. Dette er noe regjeringen har valgt. De ønsker oss jo inn i EU, og så vel på dette vaksinesamarbeidet som en gylden anledning for å få folk til å bli mer for EU. Resultatet ser vi nå. Vi kunne forhandlet direkte med produsentene og fått nok vaksiner, men regjeringen, med Erna i spissen, valgte helt bevisst å IKKE gjøre dette. Vi kunne ha vaksinert store deler av befolkningen hvis Erna ikke hadde brukt dette politisk og statset på at EU-løsningen (som enhver logikk tilsa ikke ville være til Norges fordel i denne saken) skulle være vellykket. Det feilet. Det de gjør nå er dyrt, det er ekstremt tidkrevende, og det monner lite. Erna og co sov i timen. For å spare penger også. Men måneder og halvårs utsettelse koster langt mer enn besparelsene de ev. håpte på. Uansett en dråpe i havet sett i forhold til hva pandemiens alle andre tiltak har kostet til nå. Erna og co kunne valgt en helt annen strategi i denne pandemien. Istedenfor mente de det var viktig å holde grensene åpne for gjestearbeidere uten krav om karantene. Først etter utallige kommuner hadde ropt ut lenge om all smitten det brakte med seg ble det strammet inn. Så ble det for lite også. Men da var jo masse smitte allerede spredd. Erna og co har helt tydelig det at det er valgår i år i mente. Viktig å åpne for jul - mer spredning. Strengere tiltak. Fortjener litt vinterferie - fri spredning. Strengere tiltak. Nå er det snart påske - mer fri spredning. Og det er jo smart med tanke på alle skoleelever og studenter som ønsker å ta eksamen til. Men etter påsken må vi regne med enda strengere tiltak, for da vil de ulike mutasjonene ha fått feste i landet. Nå har vi jo også fått den sør-afrikanske mutasjonen. Men så må man jo åpne opp for reising til sommeren, for man må jo huske at det etter sommeren straks er valg... Å gi områder med stor smitte mer vaksiner er logisk nok det. Problemet er at man ikke kommer med tiltak som også hindrer unødvendig reising innenlands. Dermed risikerer vi at mindre steder, som er langt mer sårbare enn hovedstadsområdet mtp. helsetjenester, får stor smitte. Det kan bli katastrofe for mange av disse stedene. Et eller annet sted på veien gikk Erna og co bort fra strategien de hadde helt i begynnelsen, og det fører til tilstanden vi har nå, hvor mange blir mer slitne av de langvarige tiltakene. Korte perioder med veldig strenge tiltak kunne gjort at vi resten av tiden kunne levd omtrent som normalt. Interessante tanker rundt dette: https://forskersonen.no/kronikk-media-meninger/den-norske-handteringen-av-koronapandemien-har-ikke-vaert-spesielt-god/1821912 Omdirigeringen av vaksinene har mye med den generelle sykehuskapasiteten å gjøre, spesielt intensivkapasiteten. Men det snakkes det ikke særlig høyt om heller, for manglende kapasitet bør helst dysses litt ned - det er tross alt valg til høsten. Bedre å håpe at flere vaksiner til Oslo fører til at sykehus andre steder i landet ikke må stenges... for der finnes ofte ikke alternative sykehus nærmere enn flere timer unna. Men å begrense unødvendige reiser innenlands, nei, det vil ikke regjeringen heller, bedre å gamble på at man har litt flaks - det er tross alt valgår... Og mens vi krangler om vaksiner her, fordi regjeringen mente det var smart å samarbeide med EU om vaksinene, så mangler vaksiner til helsepersonell i land som har det langt verre enn oss. Og vi går trolig mot en tredje, og mulig verre bølge i pandemien... Anonymkode: 15db4...52a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #20 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 Folk i Oslo gjør generelt sett en lagt større innsats enn de fleste andre steder. Ikke fordi de er bedre mennesker, men fordi de er pent nødt. Anonymkode: 7ad34...424 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #21 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): «De». Alle, da? Alle i tre/fire bydeler? Eller bare alle pakistanere, somaliere, litauere? Hvem er «de»? Farmen-kjendis-festdeltakerne? Min hvite nabo som håndhilser på alle han møter? Det alle dere rasister ikke klarer å forstå, er at det er noen innvandrere med dårlig kulturforståelse, dårlig problemforståelse og om du vil; dårlig moral og/eller personlighet som oppfører seg uansvarlig. Og når de gjør det, blir ringvirkningene så store fordi folk bor kjempetett og gjerne med flere generasjoner i samme trange bolig, går på jobb i utsatte yrker, tar off.kom til jobb osv. Når min nabo med stor tomt og hjemmekontor oppfører seg uansvarlig, blir ringvirkningene mindre. Anonymkode: 5e64b...121 Når over 40% av de som er innlagt eller er smittet er nye landsmenn så må vel bjellene ringe hos deg også. Om det er den Farmen-festen i nord du snakker om så er det jo ymtet frempå at de får mye strenger straffe enn de 40 kurderen som var samlet til å spille kort og 40 somalierer var samlet til å se fotballkamp, de ble bare sendt hjem, mens de i nord får kanskje bot på 10.000 hver. Hadde nordmenn gjort det samme i utlandet så hadde jeg ment det samme om de. Anonymkode: 493e4...9d7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #22 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men Norge er eneste landet som nå deler ut vaksine på denne måten. Latterlig at for eksempel Kristiansand som har mye smitte nå må gi fra seg vaksinedoser og at en liten kommune nordpå hvor nesten 10% er smittet får ingen vaksine. Anonymkode: 910dc...c36 Det er vel snakk om at de skal gi fra seg 3% av vaksinene. Ikke alle. Anonymkode: 3156d...245 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #23 Del Skrevet 3. mars 2021 Har hørt at i Finnmark så skal de nesten ikke ha vaksiner, fordi vi har så å si ikke smitte. Nå er det oppdaget engelsk variant av viruset i Alta. Jeg er ingen hysteriker, og synes det er alt for dumt å hyle ut om alle mulige mutasjoner av et virus. Men. I Finnmark har vi virkelig problemer med respirator - vi har ingen. Så hvis noen blir alvorlig syke her, er det ingen hjelp å få. Anonymkode: 286a9...bfa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #24 Del Skrevet 3. mars 2021 FORFORDELT BETYR Å GI NOEN FOR LITE ELLER GJØRE URETT MOT NOEN. SÅ DET ER IKKE OSLO SOM BLIR FORFORDELT, DET ER KOMMUNENE SOM BLIR FRATATT SINE VAKSINER SOM BLIR FORFORDELT!!!!!! Anonymkode: 63d01...a86 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #25 Del Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Få skal Oslo altså nok en gang bli forfordelt og få vaksinene til andre kommuner i landet. Flere som reagerer og synes dette ikke er riktig? Det er helt sykt at de som ikke en gang klarer å holde smitten nede skal belønnes med vaksine, i mens resten av landet som faktisk gjør en innsats må vente på at Oslo skal få. Anonymkode: 37711...ab3 Nei, det reagerer jeg ikke på, det eneste jeg reagerer på er at det ikke er gjort for lenge siden og at det vel er flere kommuner som burde blitt prioritert. Jeg bor i en kommune som har i løpet av det siste har fått påvist mutasjon. og som nå får redusert leveransene med 3%, men jeg synes det er helt riktig at Oslo (eller andre steder med høyt smittetrykk) får de vaksinene, det er jo til gode for hele landet at covid-19 blir slått mer ned i Oslo. Jeg som kommer fra en liten kommune, kan ikke forestille meg hvordan det er å bo inne i Oslogryta med så mange mennesker, og f.eks ikke kunne velge om jeg vil bruke tog eller trikk eller ei, fordi det finnes ikke noe annet alternativ, fordi man må jobb, til legen, på sykehuset osv. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å gå med munnbind omtrent hele tiden man er ute, hvordan det er å leve med alle påbudene og restriksjonene de har og har og har hatt i måned etter måned. Herregud, la nå vaksinedosene gå først til der smittetrykket er størst. Jeg reagerer mer på at du tar alle under samme kam og sier i praksis sier at ingen som bor i Oslo gjør en innsats for å få ned smitten, det er en påstand som er helt ute av alle proporsjoner. Anonymkode: f7c9a...80b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414931-flere-som-reagerer-p%C3%A5-at-oslo-n%C3%A5-f%C3%A5r-resten-av-landets-vaksiner/#findComment-149500493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg