Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste er ikke bevisste mot slutten sånn. Det å dø er sjeldent en hyggelig opplevelse eller harmonisk slik som på tv, men det er ikke vilt kaos og frykt heller. De aller fleste som dør på sykehjem og sykehus i dag dør i verdige forhold der pasientens ve og vel er i hovedsete. 

Det er trolig svært liten grunn for deg å være bekymret for deg selv på denne måten. Det er svært få under 80 som har dødd av korona (statistisk sett i forhold til antall smittede). 

Anonymkode: bf6e6...1c8

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ved akutt kvelning pga korona, gis det store doser morfin intravenøst, i tillegg til surstoff. Da er man bevisstløs og tungt medisinert når man dør. 

Anonymkode: 43c60...998

Du vet at i Norge har vi kalt det oksygen og ikke surstoff siden hvertfall 70-tallet?

Anonymkode: 479e2...b94

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du vet at i Norge har vi kalt det oksygen og ikke surstoff siden hvertfall 70-tallet?

Anonymkode: 479e2...b94

Det gjør man akkurat som man vil med. Jeg er intensivsykepleier, og jeg gir pasienter surstoff daglig. Og O2. Og oksygen. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør man akkurat som man vil med. Jeg er intensivsykepleier, og jeg gir pasienter surstoff daglig. Og O2. Og oksygen. 

Og jobber jeg med svensker, kan det til og med hende jeg bruker ordet «syrgas» 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du ikke får noe svar så er det fordi hun er opptatt med å binde fast sine elleve små i halen.

Anonymkode: 5774c...e35

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ved akutt kvelning pga korona, gis det store doser morfin intravenøst, i tillegg til surstoff. Da er man bevisstløs og tungt medisinert når man dør. 

De er ikke bevisstløse nei.

Et familiemedlem døde av akutt organsvikt og kols i høst (var ikke korona, men sympotombildet nesten helt likt). Ja, det ble gitt ekstra morfin på slutten, men vedkommende var ved bevissthet, og det var en vanskelig dødskamp med å få nok luft og redsel i øynene. Tiden før døden er ikke alltid noe vakkert syn, slik er det bare. Men døden i seg selv er fredfull.

Anonymkode: 4991c...e7f

er noen man skal ta på alvor, her ble hele familien smittet, ingen hadde underliggende sykdommer,men min mann sliter fortsatt med bivirkinger, han begynte og jobbe 50% 1 februar, og er helt utslitt etter jobb, før korona var han godt trent og aktiv, nå orker han lite.

Mens jeg, og barna våre ble ikke så syke ,mens babyen slapp unna. vi ble smittet 19 mars, etter og vert i østerike

Anonymkode: 04084...800

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

De er ikke bevisstløse nei.

Et familiemedlem døde av akutt organsvikt og kols i høst (var ikke korona, men sympotombildet nesten helt likt). Ja, det ble gitt ekstra morfin på slutten, men vedkommende var ved bevissthet, og det var en vanskelig dødskamp med å få nok luft og redsel i øynene. Tiden før døden er ikke alltid noe vakkert syn, slik er det bare. Men døden i seg selv er fredfull.

Anonymkode: 4991c...e7f

Det er utarbeidet prosedyrer for akutt hypoksi for korona-smittede som ikke skal på respirator, fordi forløpet kan utvikle seg så raskt. Palliativ sedasjon. 

Kols er svingende, med gode og dårlige perioder. Veldig trist at familiemedlem ikke fikk nok lindring på slutten.

• Opprett ny...