Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #76 Skrevet 2. mars 2021 Ingen vil ha ukjente folk i hagen sin. Hadde jeg visst at noen hadde vært rundt hyttene vi har, en ved sjøen og en på fjellet, hadde jeg syntes det var ekkelt. Anonymkode: 7ae39...398
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #77 Skrevet 2. mars 2021 HeiteH skrev (50 minutter siden): Fordi det ville ha vært en vesentlig opplysning i svaret ditt, så pussig å utelate i tilfelle. Nå var jo poenget mitt å dele en - i manges øyne - morsom historie om at tante ble så sur da noen tok seg inn på tomta hennes at hun slo ut tissebøtta der inntrengerne satt seg. Så kan folk være uenig i at det var morsomt, utover det er det vel ikke noe mer å være kranglete og sur for. Det var ikke JEG som kasta ut bøtta. (Selv om jeg nok hadde gjort det samme om jeg var tøff nok 🤣) Anonymkode: a42c4...c34
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #78 Skrevet 2. mars 2021 Ella-2 skrev (3 timer siden): Det er faktisk ikke lov å gjerde inn ei hytte. Dette på grunn av allemannsretten. Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er nokså frekt å sette seg helt inntil andres hytte. Joda, men du har ikke lov til å gjerde inn hele tomten. Det skal være plass til å ferdes mellom. Anonymkode: e26e6...f47
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #79 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Joda, men du har ikke lov til å gjerde inn hele tomten. Det skal være plass til å ferdes mellom. Anonymkode: e26e6...f47 Det kommer an på hvorduhar hytte. Noen stede er gjerdertillatt, noen steder heltforbuudt og noen steder bare lov å gjærde inn et lite område som for eksempel 40m2. Anonymkode: 0d0ca...a4d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #80 Skrevet 2. mars 2021 I andres uthus, bod, kjeller etc har du faktisk ingenting å gjøre! Anonymkode: dd1d6...fd3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #81 Skrevet 2. mars 2021 Det er ikke lov å overnatte inntil hus eller hytte på den måten. Det er kun i utmark det er lov å overnatte uten tillatelse, så du kan bli anmeldt for dette. Anonymkode: 8e82a...b80
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #82 Skrevet 2. mars 2021 Sålenge det ikke legges igjen søppel, gås på do tett inntil hytten, eller veranda brukes så mye at det blir slitasje, så ser jeg ikke problemet så lenge det ikke er folk der. Har selv overnattet på verandaen til en hytte, men da var det helt nødvendig, ikke noe jeg ellers ville gjort. Men en venninne av meg som har hytte, hun opplever stadig at folk kommer til hytten hennes og tar seg tilrette i hennes utemøbler på treterrassen - når hun er der selv. De sier gjerne ikke noe, bare kommer dit og setter seg ned - så hun må si fra at hytten er privat, at de gjerne kan sette seg andre steder rundt hytten, men ikke på hennes eiendom. Kaka tar de som faktisk har blitt sur på henne når hun ha bedt dem flytte seg "for vi hadde planlagt turen vår slik at vi skulle ha vår lunsj her". Sistnevnte vet jeg hvem er, og noen skulle det nesten vært lov å fyre av en ladning pepper mot Anonymkode: aa3cd...ba9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #83 Skrevet 3. mars 2021 On 3/2/2021 at 8:16 AM, Anonym bruker said: Jeg liker å gå på fottur, men ikke å bære veldig tung sekk. Ofte har jeg bare med meg en tarp, ikke telt. Noen ganger, særlig hvis det er dårlig vær overnatter jeg på steder som under en hytte eller en robåt som ligger på land, i et vedskjul, gapahuk eller annet menneskeskapt ly. Jeg gjør det aldri hvis det er folk der, tenner aldri bål på sånne steder og rydder 100% etter meg. Jeg tror ikke noen har merket at jeg har vær der. Synes dere det er innafor eller veldig frekt? Jeg har hytte selv og har ingenting mot at andre kommer dit, men mulig andre synes det er over streken. Anonymkode: 0d0ca...a4d frekt Anonymkode: 109f5...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå