mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. mars 2021 #51 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil se stedet godt an. For å si det som det er overdrev jeg litt. Overnatte i vedskjul har jeg gjort bare en gang og det var ikke en privat hytte. Under båter, i gapahuker ol ser jeg ingen grunn til å stoppe med. Jeg har gjort det mer eller mindre jevnlig i snart 40 år uten at noen har sett meg, så drt skal litt til at det er til sjenanse. Anonymkode: 0d0ca...a4d Overdrev for underholdningens del da?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #52 Skrevet 2. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Overdrev for underholdningens del da? Mer for å få frem hva folk ville reagere på. Anonymkode: 0d0ca...a4d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #53 Skrevet 2. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (57 minutter siden): Vil du slutte da når du ser at så mange mener du går over grensen? Mange som mener hun går over grensen? 😂😂😂 Her er 9 stk i tråden som sier stort sett nei. Også er her 4-6 stk som sier tja. Hvor mange av disse som faktisk har hytte selv tørr ikke jeg å gjette på. Men, med tanke på at det er er over 440 440 hytter i Norge, så snakker vi om mye under en promille som har uttalt seg. Og dette er i tillegg fra sansynlig vis personer som ikke har hytte selv. Her er virkelig personer her inne som tror helt og fult det som skjer i forumet her er den hele og store sannheten for hele samfunnet 😂😂😂 Anonymkode: d6ff5...168
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #54 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mange som mener hun går over grensen? 😂😂😂 Her er 9 stk i tråden som sier stort sett nei. Også er her 4-6 stk som sier tja. Hvor mange av disse som faktisk har hytte selv tørr ikke jeg å gjette på. Men, med tanke på at det er er over 440 440 hytter i Norge, så snakker vi om mye under en promille som har uttalt seg. Og dette er i tillegg fra sansynlig vis personer som ikke har hytte selv. Her er virkelig personer her inne som tror helt og fult det som skjer i forumet her er den hele og store sannheten for hele samfunnet 😂😂😂 Anonymkode: d6ff5...168 Hvis man ikke ilegger svar her inne noe som helst vekt, hva er vitsen med å spørre da? Anonymkode: e6040...070
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #55 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke ilegger svar her inne noe som helst vekt, hva er vitsen med å spørre da? Anonymkode: e6040...070 Så klart kan man ilegge svarene den vekten man ønsker. Men, å si at mange har svart og derfor må følge når svarene reflekterer mye under en promille av gruppen som blir berørt, blir på samme nivå som svogerforskning. Anonymkode: d6ff5...168
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #56 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så klart kan man ilegge svarene den vekten man ønsker. Men, å si at mange har svart og derfor må følge når svarene reflekterer mye under en promille av gruppen som blir berørt, blir på samme nivå som svogerforskning. Anonymkode: d6ff5...168 Tror du man får noe annet ut av et slikt forum? Har du virkelig ikke skjønt greia? 🤦🤣 Anonymkode: e6040...070
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #57 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde sluppet hundene og kjeppjagd deg og anmeldt. Det er å ta deg til rette på min eiendom og er hinsides frekt. Bare tanken på at du skulle ha gjort det er motbydelig. Anonymkode: 13fa6...b31 Den eneste som er motbydelig her er du! Anonymkode: 44b48...256
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #58 Skrevet 2. mars 2021 For min del kommer det litt ann på hva slags hytte vi snakker om, og hvordan det ser ut rundt. Hyttefelt er nei nei for meg uansett, det blir for privat for min del. Ville forsovidt verken lagt meg under terrassen eller i vedskjulet uansett hvor øde hytta var. En ensom båt ved ett fjellvann derimot kunne jeg sikkert funnet på å sove under selv om jeg av en eller annen grunn ikke dro uten gapahuken min. Men nå er jeg rimelig oppdatert på koier og gapahuker det er mulig å overnatte i hvor jeg ferdes og velger i 99% av tilfellene disse, om jeg ikke har med eget eller ikke gidder så slå opp. Anonymkode: 38a04...eaf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #59 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Tror du man får noe annet ut av et slikt forum? Har du virkelig ikke skjønt greia? 🤦🤣 Anonymkode: e6040...070 Jeg har skjønt greia for lenge siden. Derfor jeg svarte som jeg gjorde. Men, det ser ikke ut til at enkelte andre brukere her inne har gjort det samme og mener derfor at svarene her representerer mangfoldet 🤷♀️🙈😂 Anonymkode: d6ff5...168
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #60 Skrevet 2. mars 2021 Altså, så lenge du forholder deg til innmark og utmark, skal det ikke være et problem. Å legge seg under verandaen hos noen er nok ikke innafor, mens en båt et godt stykke fra hytta bør være greit. Vi kan ferdes fritt i Norge, men vi må forholde oss til privat sone i innmarka. Naturlig nok. Folk har rett på privatliv. Anonymkode: 66023...f01
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #61 Skrevet 2. mars 2021 Å fy, da forstår jeg at jeg har helt rett, når jeg noen ganger har kommet på hytta og ser at noen nok har vært der. En ubeskrivelig , ekkel følelse. Ingen klarer å fjerne alle spor. Det kan være tråkk i gresset. Spor på terrassen. En liten papirbit som du bare vet ikke stammer fra deg. Osv osv. Når man har hytte langt innpå fjellet, ser man når noen har vært der. Det er absolutt ikke hyggelig, og med mindre man er i vansker bør man ikke gjøre det. En terrasse, vedskjul osv er ikke offentlig eiendom, så jo, man gjør noe ulovlig ved å overnatte i feks et vedskjul uten eierens tillatelse. Du får ta med telt, og ikke belage deg på slike løsninger som du har brukt. Anonymkode: a0af4...570
HeiteH Skrevet 2. mars 2021 #62 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tanta mi har hytte på snaufjellet, og hun opplevde at folk åpna porten, gikk inn på tunet og satte seg i hytteveggen for å spise lunsjen sin mens de var på hytta. Så tante åpna vinduet og slang innholdet fra tissebøtta/oppvaskvannbøtta rett over dem 😂 Anonymkode: a42c4...c34 For ei vemmelig tante du har. Jeg har hytte og ville ikke likt det. Dessuten er det regulert i friluftsloven hva som er tillatt, så man trenger ikke synse rundt det.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #63 Skrevet 2. mars 2021 HeiteH skrev (39 minutter siden): For ei vemmelig tante du har. Jeg har hytte og ville ikke likt det. Dessuten er det regulert i friluftsloven hva som er tillatt, så man trenger ikke synse rundt det. Syns tante er rimelig kul jeg! Idiotene som hadde tatt seg til rette på hennes inngjerdede tomt fikk i hvert fall fart på beina 😂 Det er hennes hytte og tomt, hun kaster ut bøtta akkurat hvor hun vil. Anonymkode: a42c4...c34
HeiteH Skrevet 2. mars 2021 #64 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Syns tante er rimelig kul jeg! Idiotene som hadde tatt seg til rette på hennes inngjerdede tomt fikk i hvert fall fart på beina 😂 Det er hennes hytte og tomt, hun kaster ut bøtta akkurat hvor hun vil. Anonymkode: a42c4...c34 Siviliserte mennesker opererer ikke etter «tann for tann- filosofien». Man sier fra på en ordentlig måte.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #65 Skrevet 2. mars 2021 Jeg synes det er patetisk å ikke gidde å ordne med telt fordi det er til litt bry for deg om du ikke klarer deg med tarp. Men av svarene dine her er det vel ikke så overraskende at du gjerne og uten blygsel tar deg til rette. Anonymkode: 244e9...c13
Ella-2 Skrevet 2. mars 2021 #66 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Syns tante er rimelig kul jeg! Idiotene som hadde tatt seg til rette på hennes inngjerdede tomt fikk i hvert fall fart på beina 😂 Det er hennes hytte og tomt, hun kaster ut bøtta akkurat hvor hun vil. Anonymkode: a42c4...c34 Det er faktisk ikke lov å gjerde inn ei hytte. Dette på grunn av allemannsretten. Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er nokså frekt å sette seg helt inntil andres hytte.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #67 Skrevet 2. mars 2021 HeiteH skrev (30 minutter siden): Siviliserte mennesker opererer ikke etter «tann for tann- filosofien». Man sier fra på en ordentlig måte. Tante er kanskje ikke så «sivilisert» - det er nettopp det som gjør henne så kul 😀 Hun oppnådde nøyaktig hva hun ville. Idiotene som tok seg til tette på tomta hennes var rimelig usiviliserte de og, men på en langt mindre kul måte. Hvorfor antar du forresten at hun ikke hadde sagt fra på en «ordentlig måte» først? Anonymkode: a42c4...c34
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #68 Skrevet 2. mars 2021 Ella-2 skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ikke lov å gjerde inn ei hytte. Dette på grunn av allemannsretten. Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er nokså frekt å sette seg helt inntil andres hytte. Så rart. Den har vært gjerda inn i alle år, på samme måte som de andre hyttene i området, fordi det går beitedyr der oppe. Ingen vil ha et tonn med kuruker innpå hytta si. Hyttene er vel strengt tatt klassifiserte som setre. Kanskje det slår inn andre regler da. Anonymkode: a42c4...c34
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #69 Skrevet 2. mars 2021 HeiteH skrev (31 minutter siden): Siviliserte mennesker opererer ikke etter «tann for tann- filosofien». Man sier fra på en ordentlig måte. Ikke spesielt sivilisert å gå inn på noens eiendom for å spise lunsj heller, ler enda av tanta😅 Egen tissebøtte 😂😂😂 Anonymkode: 66023...f01
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #70 Skrevet 2. mars 2021 Ella-2 skrev (6 minutter siden): Det er faktisk ikke lov å gjerde inn ei hytte. Dette på grunn av allemannsretten. Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er nokså frekt å sette seg helt inntil andres hytte. Ser ut til at reglene rundt dette er uklare, og at det er opp til hver enkelt kommune. Vil tro det er gitt tillatelser i denne kommunen ettersom gjerdene har fått stå. https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/hytte2/inngjerding-av-hytte/ Anonymkode: a42c4...c34
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #71 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke spesielt sivilisert å gå inn på noens eiendom for å spise lunsj heller, ler enda av tanta😅 Egen tissebøtte 😂😂😂 Anonymkode: 66023...f01 Tante er ei bra dame! 😀😂 Anonymkode: a42c4...c34
Ella-2 Skrevet 2. mars 2021 #72 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ser ut til at reglene rundt dette er uklare, og at det er opp til hver enkelt kommune. Vil tro det er gitt tillatelser i denne kommunen ettersom gjerdene har fått stå. https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/hytte2/inngjerding-av-hytte/ Anonymkode: a42c4...c34 Ja, jeg ser det jeg også nå. Beklager! Var visst litt rask med opplysningene isted!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #73 Skrevet 2. mars 2021 Ella-2 skrev (2 minutter siden): Ja, jeg ser det jeg også nå. Beklager! Var visst litt rask med opplysningene isted! Helt i orden! Der virker uansett som om det er vanskelig å få godkjent nye gjerder i utmark. Anonymkode: a42c4...c34
Ella-2 Skrevet 2. mars 2021 #74 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt i orden! Der virker uansett som om det er vanskelig å få godkjent nye gjerder i utmark. Anonymkode: a42c4...c34 Ja, kom opp mye når jeg googlet. Er viss kompliserte saker😁
HeiteH Skrevet 2. mars 2021 #75 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tante er kanskje ikke så «sivilisert» - det er nettopp det som gjør henne så kul 😀 Hun oppnådde nøyaktig hva hun ville. Idiotene som tok seg til tette på tomta hennes var rimelig usiviliserte de og, men på en langt mindre kul måte. Hvorfor antar du forresten at hun ikke hadde sagt fra på en «ordentlig måte» først? Anonymkode: a42c4...c34 Fordi det ville ha vært en vesentlig opplysning i svaret ditt, så pussig å utelate i tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå