Gå til innhold

Dere spør hvem som har noe å tjene på at alt stenges ned, jo det skal jeg fortelle dere

Anbefalte innlegg

Det er regjeringen, for å vise handlekraft og å sanke stemmer! De ofrer alt, ungdommen, økonomien og psykisk helse for å sanke stemmer av en befolkning som er totalt hjernevasket. Dere er så hjernevasket at dere ikke skjønner det selv. 

Anonymkode: b8a87...0e3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det er regjeringen, for å vise handlekraft og å sanke stemmer! De ofrer alt, ungdommen, økonomien og psykisk helse for å sanke stemmer av en befolkning som er totalt hjernevasket. Dere er så hjernevasket at dere ikke skjønner det selv. 

Så Erna har organisert sånn at folk dør i hopetall i Brasil, Spania, USA osv for å sanke stemmer. Gosh hun er jo verre en Kim i Nord Korea. Takk for at du opplyste meg om dette, nå skal jeg stemme pensjonistpartiet i steden. 

Anonymkode: c69cf...98b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du venn med min tidligere venn? Han har vært rusmisbruker og fått en skade av det. Poster mye sånt på Facebook. Det siste er at vi blir overvåket gjennom munnbind 🙄

Anonymkode: 9a16f...84f

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Har du noen tanker om hvorfor du ikke er hjernevasket som resten av befolkningen?

Anonymkode: 02069...f0a

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du noen tanker om hvorfor du ikke er hjernevasket som resten av befolkningen?

Anonymkode: 02069...f0a

Les om Milgram- eksperimentet. 65% av deltakerne fulgte den autoritære lederen selv om de skadet et annet menneske (riktignok trodde de skadet). I Norge er vi nok enda mer tilbøyelig til å følge autoriteter. Så selv om du mener du gjør rett bare fordi majoriteten gjør det samme, så betyr det ikke at du har rett. 

Anonymkode: 73c64...b93

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Les om Milgram- eksperimentet. 65% av deltakerne fulgte den autoritære lederen selv om de skadet et annet menneske (riktignok trodde de skadet). I Norge er vi nok enda mer tilbøyelig til å følge autoriteter. Så selv om du mener du gjør rett bare fordi majoriteten gjør det samme, så betyr det ikke at du har rett. 

Men du har rett da eller? Har du tilbudt myndighetene din helt eksepsjonelle ekspertise? 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Ja. 
Slettens ikke du som er lavt utdannet, mindre opplyst og avhengig av YouTube 

Anonymkode: 40b11...8e6

mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Men du har rett da eller? Har du tilbudt myndighetene din helt eksepsjonelle ekspertise? 

Det skulle jeg gjerne gjort, men de er ikke så interessert i meninger som ikke samsvarer med deres katastrofetanker. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det skulle jeg gjerne gjort, men de er ikke så interessert i meninger som ikke samsvarer med deres katastrofetanker. 

Godt mulig de ser dine tanker som mer konspiratoriske.. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Godt mulig de ser dine tanker som mer konspiratoriske.. 

Eller at folk er hjernevasket. For meg ble det nok da de begynte med inngripende tiltak av "føre var"-prinsippet. Da var jeg ferdig med hysteriet. Tiltakene skal settes inn for å avhjelpe situasjonen, ikke i tilfelle Worst case scenario inntreffer. Noe som aldri har slått til foreløpig. 

Anonymkode: 51423...f87

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Ja. 

Jeg har mastergrad, er langt over snittet allmenndannet og ser ikke youtube. Ellers takk. 

Annonse

19 hours ago, Anonym bruker said:

:ler::ler::ler:

Anonymkode: c49b7...aaf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har mastergrad, er langt over snittet allmenndannet og ser ikke youtube. Ellers takk. 

Samme her. Og de jeg kjenner som heier mest på tiltak har stort sett ikke fullført videregående engang, og har en særdeles enkel tankegang. Kritisk tankegang er tydeligvis ikke noe alle evner. 

De som fremdeles ikke ser at logikken brister noe voldsomt, ser jeg på som komplette idioter. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Samme her. Og de jeg kjenner som heier mest på tiltak har stort sett ikke fullført videregående engang, og har en særdeles enkel tankegang. Kritisk tankegang er tydeligvis ikke noe alle evner. 

De som fremdeles ikke ser at logikken brister noe voldsomt, ser jeg på som komplette idioter. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig. 

Jeg er og høyt utdannet, jobber som instruktør/lærer, og tjener godt over snittet. Jeg følger ikke blindt strømmen, og jeg har en sterk kritisk sans. 
Enig med deg hele veien. 

Anonymkode: 8ed45...8ae

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ikke sant! Helt enig!

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke sant! Helt enig!

Og så har man meg som har doktorgrad innenfor mikrobiologi, og jeg er slett ikke enig med dere. 

Anonymkode: 6bea2...b7d

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Og så har man meg som har doktorgrad innenfor mikrobiologi, og jeg er slett ikke enig med dere. 

Du synes det er fornuftig at man stenger alt av butikker sånn at Oslo- folk kan reise 15 minutter for å handle i Sandvika? Greit at tusenvis av arbeidstakere blir nektet å gå på jobb. 

Du synes det er helt greit at det er sprengt kapasitet på psykiatriske avdelinger, og veksten er størst blant barn i 10-15 åra alderen med spiseforstyrrelser?

Det er greit at nordmenn skal holde seg hjemme, mens bygningsbransjen tjener seg rike på billig importert arbeidskraft? 

Når den største risikofaktoren for alvorlig forløp er fedme så stenger vi trening? Treningsstudioer og breddeidrett må stenge, men neglestudioer får holde åpent. Under breddeidrett inngår tennis, langrenn og ridning. Idretter der du ikke akkurat står oppå hverandre. 

Det kan ikke være idrettsarrangementer i Norge, men Erna hyller norske helter som konkurrerer i utlandet?

Det hyles om krise og katastrofe om det én dag er litt høyere smitte enn dagen før? Det er 100 stk innlagt på sykehus i hele landet, merkelig at det aldri har vært krise før feks for tre år siden da 7600 var innlagt med influensa gjennom sesongen. Etter et helt år har ikke regjeringen gjort en jævla dritt for å øke kapasiteten på sykehusene. Det er tydeligvis mer behagelig å stenge og pøse ut noen milliarder. Milliarder som kunne vært brukt på fremtidig helse. At studenter og barn ikke får utdanningen de har krav på? Pytt pytt, for noen sytepaver de er. Det er jo PANDEMI. Med et virus som har en dødelighet på 0,12%. De fleste merker ikke engang at de er smittet (jeg har selv prøvd, var forkjøla i tre dager). 

Dette var bare noen ytterst få eksempler på uproporsjonale og idiotiske tiltak som fullstendig mangler helhetstenking for samfunnet forøvrig. Myndighetene har så til de grader tunnelsyn. Kanskje du skal ta en bachelor i psykologi ved siden av? Sånn at du ser ting fra et litt større perspektiv enn bare smitte. Kunne også vært greit å ha et lite innblikk i økonomi, gjerne helseøkonomi også. Det anbefaler jeg forøvrig til helsemyndighetene også. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du synes det er fornuftig at man stenger alt av butikker sånn at Oslo- folk kan reise 15 minutter for å handle i Sandvika? Greit at tusenvis av arbeidstakere blir nektet å gå på jobb. 

Du synes det er helt greit at det er sprengt kapasitet på psykiatriske avdelinger, og veksten er størst blant barn i 10-15 åra alderen med spiseforstyrrelser?

Det er greit at nordmenn skal holde seg hjemme, mens bygningsbransjen tjener seg rike på billig importert arbeidskraft? 

Når den største risikofaktoren for alvorlig forløp er fedme så stenger vi trening? Treningsstudioer og breddeidrett må stenge, men neglestudioer får holde åpent. Under breddeidrett inngår tennis, langrenn og ridning. Idretter der du ikke akkurat står oppå hverandre. 

Det kan ikke være idrettsarrangementer i Norge, men Erna hyller norske helter som konkurrerer i utlandet?

Det hyles om krise og katastrofe om det én dag er litt høyere smitte enn dagen før? Det er 100 stk innlagt på sykehus i hele landet, merkelig at det aldri har vært krise før feks for tre år siden da 7600 var innlagt med influensa gjennom sesongen. Etter et helt år har ikke regjeringen gjort en jævla dritt for å øke kapasiteten på sykehusene. Det er tydeligvis mer behagelig å stenge og pøse ut noen milliarder. Milliarder som kunne vært brukt på fremtidig helse. At studenter og barn ikke får utdanningen de har krav på? Pytt pytt, for noen sytepaver de er. Det er jo PANDEMI. Med et virus som har en dødelighet på 0,12%. De fleste merker ikke engang at de er smittet (jeg har selv prøvd, var forkjøla i tre dager). 

Dette var bare noen ytterst få eksempler på uproporsjonale og idiotiske tiltak som fullstendig mangler helhetstenking for samfunnet forøvrig. Myndighetene har så til de grader tunnelsyn. Kanskje du skal ta en bachelor i psykologi ved siden av? Sånn at du ser ting fra et litt større perspektiv enn bare smitte. Kunne også vært greit å ha et lite innblikk i økonomi, gjerne helseøkonomi også. Det anbefaler jeg forøvrig til helsemyndighetene også. 

Godt sagt!!!

Anonym bruker skrev (På 1.3.2021 den 19.57):

Hvis du skal argumentere må du ha argumentene på plass. Den største risikoen for alvorlig forløp er ikke fedme, det er mange tilstander som defineres som alvorlig risiko, fedme defineres som moderat risiko. 

Ellers så er argumentene dine rundt hvor mange som har vært syke og dødsfall basert på resultatet etter strenge regler, og de ville ikke vært valide hvis vi hadde latt smitten slippe fri som du ønsker. Du glemmer også det samfunnsøkonomiske perspektiv ved et helsevesen som ikke fungerer pga for høyt trykk, du glemmer kostnadene ved mange alvorlig syke og mange som ville blitt langtidssyke. Du glemmer den psykiske påkjenningen barn ville fått ved foreldre som ville blitt alvorlige syke, du glemmer arbeidsplasser som ikke ville fungert pga ingen ansatte da de er syke. At du hadde en liten forkjølelse er bra for deg, men vi har 1,5 millioner i Norge som risikerer et alvorlig forløp og muligens død. Dette er også folk i alle aldersgrupper som har pårørende som ville slitt med ekstreme psykiske påkjenninger, og ikke minst sorg hvis mammaen på 35 år dør pga kraftig astma og som ville levd et godt liv i mange år til uten koronasmitte. Men du synes kanskje jenta på femten som blir psykisk syk pga nedstegningen er mer verdt enn jenta på femrten som blir psykisk syk av å miste sin mor i pandemien? 

Anonym bruker skrev (På 1.3.2021 den 16.35):

Nei, det har du ikke. Men fint at du selv ser at du står svakt, og derfor får et behov for å lyve. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det har du ikke. Men fint at du selv ser at du står svakt, og derfor får et behov for å lyve. 

Ehhh, det diplomet mitt er vel fake da? Det står at det er fra universitetet i Oslo. Kanskje det bare er en humbugskole? 

Anonym bruker skrev (På 1.3.2021 den 15.48):

Ja. 

Ikke trekk lavt utdannet inn i det her. Men mindre opplyst og stokk dum er jeg enig i. 

Anonymkode: 8acd1...7f6

• Opprett ny...