Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Under corona tiden? Jeg er møkka lei av at jeg må forholde meg til dette. Ikke fordi jeg synes at det er tidkrevende å legge inn tidspunkt på MyKid appen. Men fordi barnehagen krever det. Synes de utnytter det for barnehagen sin del må å sette opp vakter ut fra hvor mange som kommer fordi barnehagen er egentlig under budsjett jeg betaler flere tusen kr, jeg skal kunne ha den friheten til å levere barna mine i barnehagen når jeg ønsker og hente når jeg ønsker. Man vet heller aldri hvordan en uke ser ut med småbarn. Jeg jobber som vikar i tillegg og det er ikke alltid jeg vet om jeg skal på jobb før jeg blir kalt inn. Synes dette er høl i huet Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Nei men her er barnehagen på gult nivå. Vi kan levere å hente når vi vil;men vi får ikke lov å gå inn på avdelingen å hente barnet. Vi må stå i døren så kommer de ansatte ut i gangen med barnet. Dette er småbarnsavdelingen da. Anonymkode: 43e6c...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Nei, vi er også på gult. Anonymkode: 70aa3...ac5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Nei. Vi er på gult, og bhg har vanlige åpningstider. Asker kommune, privat bhg. Hvor bor dere? Anonymkode: 6e5e9...903
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Jobber i barnehage på gult nivå og vi spør de dagene vi mangler personale pga sykdom evt mye møtevirksomhet. Og i romjul og påskedagene da vi må lage nye kohorter utifra hvem som kommer og hvem som jobber. Det er riktig at barnehagen mangler penger men det er også vanskelig å få tak i vikarer ved fravær. Vi gjør det jo for å være flest mulig på jobb når det er flest barn der. Bortkastet å ha tidligvakt fra 7.00 om første barnet kommer kl 8.00. Og du betaler kun ca 30% av det en barnehageplass i virkeligheten koster, staten subsidierer resten. Om du ikke vet dine vakter på forhånd må du jo skrive opp hele åpningstiden da og så gi kontrabeskjed når du vet. Anonymkode: 4e94d...381
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Nei vi kan komme og levere når vi vil. Men jeg skjønner hvorfor de vil vite det, da de vil ha mest bemanning når det er flest barn tilstede. På avdelingen jeg jobber, er det ganske stabilt. De fleste barn er der fra 7.45-8 til 16-16.15. Anonymkode: c60a4...44d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Lillestrøm er på gult nivå, hvorfor må vi legge inn tider da? Det forstår jeg ikke. Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Lillestrøm er på gult nivå, hvorfor må vi legge inn tider da? Det forstår jeg ikke. Anonymkode: 7967d...2df Bare for å irritere deg! Anonymkode: 43e6c...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei. Vi er på gult, og bhg har vanlige åpningstider. Asker kommune, privat bhg. Hvor bor dere? Anonymkode: 6e5e9...903 Barnehagen vår er også gult nivå. Og det jeg også reagerer er at de er aldri på tur mer Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bare for å irritere deg! Anonymkode: 43e6c...f9e Ok? Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok? Anonymkode: 7967d...2df Ja vi hater foreldre som skal klage på alt bare for å klage. Skaff deg en annen hobby! Anonymkode: 43e6c...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ja vi hater foreldre som skal klage på alt bare for å klage. Skaff deg en annen hobby! Anonymkode: 43e6c...f9e Tenker at du må puste med magen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Bor i Bergen og har barn i kommunal bhg. Vi må ikke gi beskjed tidspunkt de kommer eller når vi skal hente. På gult nivå har bhg normal åpningstid 7.30-16.30. Ved rødt nivå er det 8.30 -15.30. Er kun i romjulen, man-ons før påske og slike dager vi må føre opp hvilke dager barnet kommer. Ikke har vi noe app heller så her går alt skriftlig på papir Anonymkode: 3fe03...802
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Tenker at du må puste med magen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. Anonymkode: 7967d...2df Jøss, mammaen fra Helvete på steroider 🤣 Har du litt lite makt i eget liv, og trenger dine våte fantasier om å kunne ha makt til å være noen «på nakken» og få en barnehage stengt for å kunne se deg selv i speilet og i det minste ha er lite snev av følelsen av kontroll? « Få meg på nakken» du.... ååååå så skummel 😂 Anonymkode: 009cf...8d6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jøss, mammaen fra Helvete på steroider 🤣 Har du litt lite makt i eget liv, og trenger dine våte fantasier om å kunne ha makt til å være noen «på nakken» og få en barnehage stengt for å kunne se deg selv i speilet og i det minste ha er lite snev av følelsen av kontroll? « Få meg på nakken» du.... ååååå så skummel 😂 Anonymkode: 009cf...8d6 Vel, ville bare poengtere at om du ikke tåler klager og kritikk fra foreldre så har du ingenting å gjøre i en barnehage. Glad du ikke jobber med mine barn. Du høres ustabil ut. Jeg har kontroll over livet mitt. Har du? (På seg selv kjenner man andre) 🤗 Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Gult nivå her også. Her er det normal åpningstid. Vi har ingen restriksjoner på tidspunkt lengre. Det er oppfordret til å ikke levere mellom 08:00 og 08:15 fordi da er det mer trafikk forbi pga barneskolen som er vegg i vegg. Ved sykdom/karantene hos personalet får vi forespørsel om det er mulig å bidra ved å korte ned dagene til barnet for å få kabalen til å gå opp. Jeg har holdt hjemme noen dager. Om det ikke er en krevende dag på hjemmekontor så har jeg mulighet til det. Min leder som har sagt vi kan ta «lette dager» på jobb i slike tilfeller. Anonymkode: 14f39...3c9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vel, ville bare poengtere at om du ikke tåler klager og kritikk fra foreldre så har du ingenting å gjøre i en barnehage. Glad du ikke jobber med mine barn. Du høres ustabil ut. Jeg har kontroll over livet mitt. Har du? (På seg selv kjenner man andre) 🤗 Anonymkode: 7967d...2df Tøysejenta. Det finnes velberettiget klage og kritikk, og der finnes urimelig klage og kritikk. Barnehageansatte skal ikke måtte finne seg i mer tull og fjas enn noen andre yrkesgrupper. Og du, det er jo du som høres helt ustabil gangstermamma ut, der du pjatter i vei om å få deg på nakken og få barnehagen stengt... 😂 Et lite snev av narsissisme kanskje? Forresten jobber jeg ikke, og har aldri jobbet i, barnehage. Orker ikke å måtte ha noen gjøre med snørrungene til hysteriske mødre som deg som må få utløp for sitt miserable liv ved å utøve litt makt ovenfor mennesker som er «i tjeneste» og ikke kan ta igjen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. 😂😂😂 Dette er noe av det festligste jeg har lest her inne, helt seriøst. Anonymkode: 009cf...8d6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Tenker at du må puste med magen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. Anonymkode: 7967d...2df Har du barn med spesielle behov, og som har en voksen på seg hele tiden? Siden du forventer at de voksne skal være der til en hver tid. Eller er du en av de som tror at ditt barn er viktigere enn de andre barna, og tenker at de voksne skal ha all fokus på ditt barn. Eller er du bare mammaen fra helvette, som ikke har noe annet å fylle dagene med enn å lete etter feil? Uansett, du virker som et slitsomt menneske. Anonymkode: 4dd55...f49
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Tenker at du må puste med magen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. Anonymkode: 7967d...2df På en barnegruppe på 9 eller 18 barn er det gjennomsnittelig full bemanning på 3 voksne max 3 timer om dagen så om du tror barnet ditt har 1 voksen til disposisjon til enhver tid tar du feil. Du får ta kontakt med de som styrer i landet og kreve bedre bemanning. Vi i bhgen har krevd det lenge, men skjer ikke noe. Lurer veldig på hva slags makt du har til å få barnehagen stengt? En liten trollmor kanskje... Anonymkode: 4e94d...381
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #20 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du barn med spesielle behov, og som har en voksen på seg hele tiden? Siden du forventer at de voksne skal være der til en hver tid. Eller er du en av de som tror at ditt barn er viktigere enn de andre barna, og tenker at de voksne skal ha all fokus på ditt barn. Eller er du bare mammaen fra helvette, som ikke har noe annet å fylle dagene med enn å lete etter feil? Uansett, du virker som et slitsomt menneske. Anonymkode: 4dd55...f49 Hei jeg har ikke barn med spesielle behov. Jeg bare reagerer at barnehagen er på gult nivå men likevel krever tidspunkter for levering og henting. Dem sier også om du legger inn fra 09-15 f.eks så kan du ikke levere før. Anonymkode: 7967d...2df
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #21 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei jeg har ikke barn med spesielle behov. Jeg bare reagerer at barnehagen er på gult nivå men likevel krever tidspunkter for levering og henting. Dem sier også om du legger inn fra 09-15 f.eks så kan du ikke levere før. Anonymkode: 7967d...2df Det var da andre ting du også reagerer på... at de ansatte skal være til stede for ditt barn til enhver tid for eksempel. Om du gir beskjed om at barnet ditt ikke kommer før kl 09.00 så setter de jo inn personalet etter hvor mange barn som kommer når. Da må du ha barnet i barnehagen fra åpning til stenging da, så slipper du å irritere deg så mye. Anonymkode: 4dd55...f49
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #22 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tøysejenta. Det finnes velberettiget klage og kritikk, og der finnes urimelig klage og kritikk. Barnehageansatte skal ikke måtte finne seg i mer tull og fjas enn noen andre yrkesgrupper. Og du, det er jo du som høres helt ustabil gangstermamma ut, der du pjatter i vei om å få deg på nakken og få barnehagen stengt... 😂 Et lite snev av narsissisme kanskje? Forresten jobber jeg ikke, og har aldri jobbet i, barnehage. Orker ikke å måtte ha noen gjøre med snørrungene til hysteriske mødre som deg som må få utløp for sitt miserable liv ved å utøve litt makt ovenfor mennesker som er «i tjeneste» og ikke kan ta igjen. Jeg er en av de mødrene som klager på alt det du som ansatt ikke gjør. Din jobb er å ta vare på barnet mitt og tørke bæsj, være der for barnet mitt til enhver tid. Gjør du ikke det får meg på nakken, om ikke så hele barnehagen stengt. 😂😂😂 Dette er noe av det festligste jeg har lest her inne, helt seriøst. Anonymkode: 009cf...8d6 Et lite tips. Skal du bruke hersketeknikk så bør du kunne håndtere det. Dette ble bare flaut. Anonymkode: 41102...2dd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #23 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ja vi hater foreldre som skal klage på alt bare for å klage. Skaff deg en annen hobby! Anonymkode: 43e6c...f9e Du bør ikke jobbe i barnehage Anonymkode: a86c7...b89
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #24 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Et lite tips. Skal du bruke hersketeknikk så bør du kunne håndtere det. Dette ble bare flaut. Anonymkode: 41102...2dd Neida, det blir ikke flaut bare fordi du tror du tar meg ved å si at det er flaut. Anonymkode: 009cf...8d6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #25 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Neida, det blir ikke flaut bare fordi du tror du tar meg ved å si at det er flaut. Anonymkode: 009cf...8d6 Er ikke ute etter å ta deg. Var bare ett vennlig råd til fremtidige diskusjoner. Anonymkode: 41102...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå