Gå til innhold

Hvor mange planter har dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tolv, den ene er ganske stor. Bor veldig lite, da, så dessverre ikke plass til så mange. Nei, jeg har fjorten, hadde glemt to ;)

Skulle gjerne hatt mange flere, men det går bare ikke. Har tenkt å så litt inne, for å ta ut senere, men har egentlig ikke plass til det.

Anonymkode: b067f...b83

Annonse

8 og har to som har daua som jeg må få kasta. Alt utenom en ting dør på rekke og rad her, den ene planta jeg ikke liker vokser og stortrives. Mamma som liker de får aldri blomster på slike, men min blomstrer støtt og stadig. Jeg kan liksom ikke kaste den når den ikke er død heller... 

Anonymkode: 7b98c...20f

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bare sett den i vinduet med vann halvveis opp i pyntepotten.
Da vil den kose seg

Anonymkode: 3a73d...bda

Hm, jeg har lært å skylle den under vann en dag i uken, og det fungerer som regel bra så lenge det er blomster. Problemet er etterpå. Da glemmer jeg dem alltid, og så dør de. Jeg burde ikke hatt blomster, men fikk denne i gave.

Anonymkode: e2a9c...660

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hm, jeg har lært å skylle den under vann en dag i uken, og det fungerer som regel bra så lenge det er blomster. Problemet er etterpå. Da glemmer jeg dem alltid, og så dør de. Jeg burde ikke hatt blomster, men fikk denne i gave.

Jeg har vann halvveis opp i pyntepottene på mine og får stadig nye blomster på mine.
Det virker her :)

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vann halvveis opp i pyntepottene på mine og får stadig nye blomster på mine.
Det virker her :)

Hm, kanskje jeg skal prøve det. Hvor ofte fyller du på da? Når det er tomt? Og hvordan beskjæres de når blomstene faller av?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hm, kanskje jeg skal prøve det. Hvor ofte fyller du på da? Når det er tomt? Og hvordan beskjæres de når blomstene faller av?

Dersom stilken også visner, klipper jeg den av.
Men som regel er stilken helt fin.
Da lar jeg den stå og det er der det kommer nye skudd og blomster senere :)

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Glemte å skrive, sjekker en gang i uken og fyller da på dersom det trengs

Jeg har rundt 30 grønne, ikke spiselige, inneplanter. 
Diverse spiselige planter og urter på kjøkkenet. Antallet varierer. 

Akkurat nå, rundt 40, planter stående under plantelys, som skal ut i drivhus og kjøkkenhage utover vår og sommer. 

Anonymkode: 9fc6e...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...