Gå til innhold

Spiser du sushi for «syns skyld»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER scampi, vårrullene og friterte ting. I tillegg kan jeg spise bitene med laks og ris, og "hot philli". Det er nydelig! Så selv om jeg ikke er sushielsker, elsker jeg noen av bitene, så hadde nok ikke sagt nei til invitasjonen. 

Anonymkode: a1264...e32

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza.

Anonymkode: 57587...298

Jeg bor rett utenfor Oslo (20 min til sentrum) og kjenner minst 5 som ikke liker sushi. Selv kan jeg få det ned, men det er ingen nytelse. Jeg har aldri vært så sulten at jeg har hatt lyst til å spise det.

Anonymkode: 86aee...75b

Skrevet

Jeg elsker sushi, men hvis jeg hadde servert det hadde jeg servert stekt sushi også. All sushi er som sagt ikke rått.  Fair hvis du ikke liker tenker jeg. Kan jo bare skrive til verten at du gjerne kommer, men ikke kan komme før etter middag så spiser du hjemme. 

Dersom verten er veldig på at de kan vente eller spare til deg, så kan du bare si at du ikke er så begeistret for sushi og at du bare tar no annet i farta før du kommer :)

Anonymkode: 65c2a...1d9

Skrevet
On 2/27/2021 at 7:55 PM, Anonym bruker said:

Jeg greier bare ikke sushi. Det er det verste jeg vet. Jeg spiser all fisk, men rå...nei. Neste helg skal jeg på venninnekveld og det er sushi på menyen. Kun sushi. Spiser du det om du får det servert når du ikke liker det?

Anonymkode: 6630a...ce5

jeg synes det er kjempe godt og ser fristende ut :)

Anonymkode: 47c5d...58f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.2.2021 den 19.55):

Jeg greier bare ikke sushi. Det er det verste jeg vet. Jeg spiser all fisk, men rå...nei. Neste helg skal jeg på venninnekveld og det er sushi på menyen. Kun sushi. Spiser du det om du får det servert når du ikke liker det?

Anonymkode: 6630a...ce5

Du spiser all fisk, men ikke sushi fordi det er rå fisk??

Som flere her har påpekt er ikke sushi kun rå fisk. Så da faller jo argumentet ditt. Om du ikke liker sushi av en grunn så er jo det helt fair, men det blir litt dumt å argumentere mot å spise sushi fordi det er rå fisk

Anonymkode: 25f5b...d51

Skrevet

Flaut og bakstreversk å ikke like sushi, tenker JEG.

Selv elsker jeg sushi, og har vært opptatt av å introdusere barna mine for all slags mat når de er så små at de ikke får den der norske «æsj så slimete»-kommentaren. 

Så de elsker sushi (og all slags fisk), oliven, sennep, pesto og andre ting som ikke er typisk norsk barnemat.

Utrolig at japanere er så sunne og lever så lenge når de spiser «slimete og ekkel rå fisk». Jøss altså..  :P 

Anonymkode: a9083...f70

Annonse

Skrevet

Jeg liker sushi, og liker i grunn det aller meste. I selskap ville jeg servert noe annet i tillegg, fordi det er en del som ikke liker sushi. Jeg blir litt oppgitt over voksne som ikke liker, men det går an å si det på en ok måte. Dessverre er det for mange som forholder seg til andres servering som en sutreanledning eller som om mitt menyvalg er en personlig fornærmelse mot lavkabodama, hun som er veganer, eller han som hater sushi. Da er jeg ikke like villig til å ta hensyn... Hun som ikke liker saus, ikke liker sjømat, ikke liker mais, og ikke liker løk - hun synes jeg det er tungt å ha på besøk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Flaut og bakstreversk å ikke like sushi, tenker JEG.

Selv elsker jeg sushi, og har vært opptatt av å introdusere barna mine for all slags mat når de er så små at de ikke får den der norske «æsj så slimete»-kommentaren. 

Så de elsker sushi (og all slags fisk), oliven, sennep, pesto og andre ting som ikke er typisk norsk barnemat.

Utrolig at japanere er så sunne og lever så lenge når de spiser «slimete og ekkel rå fisk». Jøss altså..  :P 

Anonymkode: a9083...f70

Jeg vil bare få lov å påpeke at den eneste som omtaler fisken som «slimete og ekkel» her er du... just saying. 

føler det sier mer om deg enn om de som tør å innrømme at de ikke liker sushi på tross av stigmaet det medfører. Og ja, jeg kaller det et stigma, basert på reaksjonene og kommentarene man risikerer å få fordi man ikke liker det. Nydelig illustrert i fullt monn her i tråden. 

Anonymkode: 97ef3...cd4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.2.2021 den 12.24):

Føler det er veldig in å spise sushi. Jeg synes det smaker grusomt 😂

Anonymkode: dc409...6b6

Har aldri tenkt at sushi er «in» (eller ut for den saks skyld). 
Jeg har spist sushi jevnlig siden jeg var 16-17 år. Nå er jeg 37. Det kan vel ikle være en motegreie i 20 år i strekk?

Jeg elsker sushi. Spiste det senest i dag. Helt alene, take away som jeg spiste på aftenvakt på jobb. 

Men har jeg gjester som ikke er glad i sushi serverer jeg selvsagt et større utvalg. For eksempel vårruller og en thai-inspirert suppe. 

Anonymkode: 43a34...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...