Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #26 Skrevet 27. februar 2021 Litt dårlig gjort å servere noe på venninnekveld som én ikke liker.. Anonymkode: 6c40b...44d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #27 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Litt dårlig gjort å servere noe på venninnekveld som én ikke liker.. Anonymkode: 6c40b...44d Kødder du? Alle venninnegjenger har en sånn en. Er det ikke sushi, så han du banne på at en eller annen har gått hen og blitt veganer eller nyfrelst på lavkarbo. Kan ikke forholde seg til alle nykker. Man spiser det man får så fremt man tåler det og det ikke strider mot religiøs overbevisning. Og så serverer man det man selv liker når det er en selv som inviterer. Anonymkode: e6654...f54
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #28 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kødder du? Alle venninnegjenger har en sånn en. Er det ikke sushi, så han du banne på at en eller annen har gått hen og blitt veganer eller nyfrelst på lavkarbo. Kan ikke forholde seg til alle nykker. Man spiser det man får så fremt man tåler det og det ikke strider mot religiøs overbevisning. Og så serverer man det man selv liker når det er en selv som inviterer. Anonymkode: e6654...f54 Jeg tenker at med alle mulige nykker og preferanser som finnes nå må folk bare ta med seg mat selv hvis de ikke liker det som blir servert, og vertene får tenke at det er ikke noe galt med dem eller deres mat. Det er snart umulig å legge opp til et middagsselskap eller en sammenkomst hvor alle liker maten. Anonymkode: 2e8ef...085
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #30 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dere som ikke liker sushi, men liker annen sjømat; har dere prøvd for eksempel tempura maki? Da unngår du rå fisk. Anonymkode: 2e8ef...085 Ja det kan jeg spise litt av. Men de som inviterer meg på sushi har aldri dette. På restaurant kan jeg selvsagt bestille noe annet på menyen. Er det hjemme hos noen blir utvalget snevert. Har venner som vet jeg ikke liker sushi så de er så snille at de lager en salat som jeg kan spise. 😊 Anonymkode: 0c556...738
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #31 Skrevet 28. februar 2021 Nei, det hadde jeg ikke spist. Om det var hos en nær venninne hadde jeg snakket med henne og mest sannsynlig ville hun da laget noe i tillegg så alle gjestene (inkl. meg) liker noe. Om det er hos noen jeg ikke kjenner så godt hadde jeg glatt takket nei til sushi kveld og blitt hjemme og spist noe jeg ikke får brekninger av 🙂 Anonymkode: 26f5e...d01
Pobie Skrevet 28. februar 2021 #32 Skrevet 28. februar 2021 Spiser kun kyllingsushi. Spiser ikke rå fisk selv om det er det eneste på menyen. Hvis det ikke finnes noe alternativ hadde jeg takket nei. Er jo ikke noen vits hvis man ikke kan spise maten.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #33 Skrevet 28. februar 2021 Dere som har prøvd disse med kylling osv men som allikevel ikke liker; det er mest sannsynlig det sushien er pakket inn i (tang) dere ikke liker. Kan du ikke si ifra til venninnen du skal til at du ikke er så glad i sushi, så du tar med egen mat? Da gir du verten en mulighet til å ordne noe annet til deg uten å kreve noe, og om hun da ikke tilbyr å ordne noe annet til deg tar du bare med noe eget? For å svare på spørsmålet: nei, jeg spiser ikke sushi for syns skyld, jeg syns det er kjempegodt. Anonymkode: 11a20...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #34 Skrevet 28. februar 2021 Jeg liker fisken, men er ikke glad i risen, så når jeg kjøper selv, kjøper jeg alltid sashimi. Hadde jeg fått det servert uten å kunne bestemme selv, hadde jeg spist mest maki (Som ikke har så mye ris) og spist litt mindre enn jeg ville gjort ellers. Anonymkode: e0465...45c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #35 Skrevet 28. februar 2021 Hadde det vært en vennine så vet de at jeg er veldig kresen,så hadde bare sagt at jeg er ikke så glad i sushi men at jeg kan ta med noe annet som jeg kan spise. Hadde virkelig ikke droppet en koselig jentekveld bare fordi jeg ikke liker sushi! Er da ikke verre enn å ta med egen mat! Vi har en i familien også som knapt liker noe. Når han er innvitert i familiebesøk så tropper han opp med sin egen middag,null stress. Anonymkode: f0b32...534
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #36 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde det vært en vennine så vet de at jeg er veldig kresen,så hadde bare sagt at jeg er ikke så glad i sushi men at jeg kan ta med noe annet som jeg kan spise. Hadde virkelig ikke droppet en koselig jentekveld bare fordi jeg ikke liker sushi! Er da ikke verre enn å ta med egen mat! Vi har en i familien også som knapt liker noe. Når han er innvitert i familiebesøk så tropper han opp med sin egen middag,null stress. Anonymkode: f0b32...534 Enig, det hadde jeg også gjort. Ta med deg egen mat som ikke skiller seg så veldig ut: dumplings, vårruller el. Kan ikke være noe problem. Har prøvd to ganger å spise sushi når det først ble populært i Norge men klarte ikke like det. Tenker jeg lever godt uten å spise sushi. Anonymkode: 90deb...b36
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #37 Skrevet 28. februar 2021 Føler det er veldig in å spise sushi. Jeg synes det smaker grusomt 😂 Anonymkode: dc409...6b6
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #38 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Dere som ikke liker sushi, men liker annen sjømat; har dere prøvd for eksempel tempura maki? Da unngår du rå fisk. Anonymkode: 2e8ef...085 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Sushi er så mye mer en rå fisk.... synes unnskyldningen at jeg spiser ikke rå fisk vitner om dårlig kunnskap om hva det er. Anonymkode: 83f91...9c2 Hjelper lite at det finnes mange varianter som ikke inneholder rå fisk når den risen med eddik i smaker høgg. Skjønner heller ikke denne i egen etter å stemple folk som kunnskapsløs bare fordi de ikke liker sushi. Utrolig tåpelig hersketeknikk. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere som har prøvd disse med kylling osv men som allikevel ikke liker; det er mest sannsynlig det sushien er pakket inn i (tang) dere ikke liker. Anonymkode: 11a20...f2e Nei, det er mest sannsynlig risen. Anonymkode: 97ef3...cd4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #39 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hjelper lite at det finnes mange varianter som ikke inneholder rå fisk når den risen med eddik i smaker høgg. Skjønner heller ikke denne i egen etter å stemple folk som kunnskapsløs bare fordi de ikke liker sushi. Utrolig tåpelig hersketeknikk. Nei, det er mest sannsynlig risen. Anonymkode: 97ef3...cd4 Jeg må si at for min del var jeg overhodet ikke ute etter å «stemple folk som kunnskapsløse bare fordi de ikke liker sushi». Jeg mente heller ikke forslaget mitt om å prøve tempura maki som noe som helst forsøk på hersketeknikk. Hvor kommer dette fra? Anonymkode: 2e8ef...085
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #40 Skrevet 28. februar 2021 Vet ikke om jeg liker det, har aldri smakt det. Det byr meg helt i mot å spise rå fisk. Jeg spiser heller ikke kjøtt. Mine nære venner vet dette, og titt og ofte spiser jeg før jeg går på besøk. Null stress, og overhodet ikke uhøflig. Anonymkode: 65289...5bc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #41 Skrevet 28. februar 2021 Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza. Anonymkode: 57587...298
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #42 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza. Anonymkode: 57587...298 Nei jeg bor i Bergen å kjenner flere som spiser det meste,med akkurat sushi klarer de ikke spise bare for å re høflig engang. Liker selv ikke sushi så hadde jeg blitt innvitert på jentekveld å det ble servert,så hadde jeg bare tatt med noe annen mat til meg selv. Problem solved. Anonymkode: f0b32...534
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #43 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 27.2.2021 den 19.55): Jeg greier bare ikke sushi. Det er det verste jeg vet. Jeg spiser all fisk, men rå...nei. Neste helg skal jeg på venninnekveld og det er sushi på menyen. Kun sushi. Spiser du det om du får det servert når du ikke liker det? Anonymkode: 6630a...ce5 Jeg hadde seriøst tatt med egen mat. Anonymkode: b0e92...ee8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #44 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza. Anonymkode: 57587...298 Bor i storby, mange som ikke spiser sushi her. Kan ikke sammenlignes med pizza da. 🙄 Anonymkode: b0e92...ee8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #45 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza. Anonymkode: 57587...298 Jeg bor i Oslo. Og jeg kjenner flere som som spiser det fordi «alle andre gjør det» og de tror det er sunt, men de har innrømmer overfor meg at de slett ikke synes det er godt (siden jeg åpent tør å si at det er oppskrytt og at jeg ikke liker det). Anonymkode: 97ef3...cd4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #46 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jøss. Bor dere langt ute i gokk hele gjengen? Her jeg bor har sushi vært hverdagsmat i 10-15 år. Jeg kjenner ingen voksne folk som ikke liker det, akkurat som jeg ikke kjenner noen som ikke liker pizza. Anonymkode: 57587...298 Har det noe å si om folk bor i gokk eller ikke? Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Er det litt sånn for å stemple folk som ukultiverte eller noe...? Personlig bor jeg i Oslo, og har flere bekjente og kolleger som ikke liker sushi. Jeg har dessuten nær familie som ikke liker kjøtt. Og når vi inviterer til får-i-kål vet jeg at jeg må finne alternativer til minst to av gjestene. Og når min venninne fra Vestlandet forteller entusiastisk om smalahove er vi flere som rynker på nesa. Fatter ikke at det skal være så provoserende at ikke alle liker all mat. Anonymkode: 3e3a4...361
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #47 Skrevet 1. mars 2021 Hva er dette tullet med å pakke inn ordene i stede for å si det rett ut? "Jeg liker ikke så godt" - nei, vel - det er helt greit, men da klarer du å spise det likevel, selv om du ikke synes det er så godt. "Jeg liker ikke eller jeg klarer ikke å spise" noe, betyr at man ikke liker det og ikke klarer å spise det uansett. Jeg liker ikke sushi av rå fisk - jeg kan rett og slett ikke klare å spise det. Så om jeg blir invitert på det, hadde jeg takket pent og sagt at jeg veldig gjerne vil komme, men Sushi er av av de (få) tingene jeg ikke klarer å spise, og så hadde jeg foreslått å ta med meg noe selv. Men er det mat jeg ikke synes er så godt, så spiser jeg litt hjemme før jeg går, og forsyner meg med akkurat nok til å være høflig når jeg kommer dit jeg er invitert. Men det finnes også mat som jeg ikke liker, men som jeg likevel kan klare å spise litt av. F.eks så liker jeg ikke koriandreblader - det smaker såpe. Men får jeg servert mat med koriander, klarer jeg likevel å spise litt, men jeg ville ha plukket ut det jeg så litt diskret og lagt det tilside. Jeg blir forresten ikke provosert av at folk ikke like maten jeg serverer. Om jeg blir provosert, så blir jeg det av måten de sier det på. Og jeg blir provosert av folk som "ikke liker så godt" når sannheten er at de ikke liker. Så si da da for søren. Anonymkode: 56bce...403
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #48 Skrevet 1. mars 2021 Spiser bare sushi fordi at det ser så fett ut. Anonymkode: 553f6...29e
soleia Skrevet 1. mars 2021 #49 Skrevet 1. mars 2021 Eg er glad i sushi, men forstår at ikkje alle er det. Som vert hadde eg ordna eit enkelt alternativ, feks vårrullar. I din situasjon hadde eg nok tilbode meg å ta med sjølv. Det viktigaste er vel å møtast. (For dei som driv med denslags i desse tider)
Syngensang Skrevet 1. mars 2021 #50 Skrevet 1. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg bor i Oslo. Og jeg kjenner flere som som spiser det fordi «alle andre gjør det» og de tror det er sunt, men de har innrømmer overfor meg at de slett ikke synes det er godt (siden jeg åpent tør å si at det er oppskrytt og at jeg ikke liker det). Anonymkode: 97ef3...cd4 Oppskrytt? Ikkje er det spesielt sunt, sukker i risen og risen i seg sjølv. Og no etterkvart er det vel nesten litt harry? Viss du skal vere skikkeleg fin på det er det nok noko anna enn sishi som gjeld no, når "alle" skal ete det. Men godt!!! Ja🤩🤩🤩 eg syns iallfall det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå